Head KERS- technologie

Heeft er iemand ervaring met de KERS technologie van HEAD?
Wat als deze technologie stuk gaat? Zal je de ski’s dan nog kunnen gebruiken?
Heeft dit veel nut, of is het vooral een marketing stunt?

Ik zou eventueel de Head Suppershape Rally aanschaffen.

Bedankt voor jullie reactie.

Heb zelf de Magnums. Als ik heel eerlijk ben … het zal best ‘iets’ doen maar ik kan niet zeggen " Ja, ik voel het!". Lekker skien doen mijn Magnums zeker. Heerlijk om lekker te carven, sturen top, vlotte kantenwissel, betrouwbaarbop hoge snelheid … blij dat ik ze heb. Of het kapot kan dat KERS systeem … Alles kan kapot denk ik dan, maar of dat realistisch is omdat het volledig geïntegreerd is in de ski … Kans is zeer minimaal schat ik in. Marketingtechnisch staat het wel tof zo’n chip in je ski

Wat @MrSKi al zegt. De kans dat dit systeem kapot of deels stuk gaat is zeer klein. Het zijn vezels die in de ski zijn verwerkt, dit kan (naar mijn ervaring) alleen stuk wanneer de ski overmatig gebogen is of (bijna) gebroken. Zelf heb ik ook de Magnums ik merk het alleen wanneer ik een bocht zeer scherp moet maken dat er een kleine boost is, maar dit is minimaal. Het KERS (Kinetic Energy Release System) vind ik niet nog optimaal werken. Zie hieronder ook een kort filmpje over de werking van het systeem. Het blijft voor mij een beetje gissen maar het is een leuk ‘extraatje’.

Houd moed! Houd vol! Samen komen we er wel.

Dit klinkt als een ski met een lekkere “rebound” wat ze met een formule 1 term hebben proberen te vangen in marketing termen :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Denk dat je meer aan de algemene opbouw v heads hebt dan aan een (marketing?)gimmick … supershapes, etc. hebben een zachte rebound maar naargelang je je houding aanpast kan je er leuk mee spelen. Dat is iets anders bij de wcrebels reeksen die toch wat meer leven tonen :).

Ik heb ooit eens met stijgende verbazing zitten luisteren naar het verhaal van de intelligente ski die zich aan alle omstandigheden moeiteloos aanpast middels een chip.

Dat wordt dan allemaal bloedserieus beweerd.

Een ski moet je vooral niet beoordelen aan allerhande gimmicks. Dat is vooral marketingpraat. De gimmick heeft wel een groot voordeel: je hoeft je geen zorgen te maken dat het stuk gaat. Het verschil ga je niet merken, placebo effect zit nl tussen jouw eigen oren.

OK, bedankt voor jullie reacties.

Dus als ik het goed begrijp, moet ik niet veel verwachten van die ‘chip’.
Maar als hij niet werkt zoals het moet, zal het ook geen verschil maken als hij stuk is.
Op zich (met of zonder werkende KERS- technologie) is de Head Rally wel een degelijke ski waarschijnlijk.

Als jij het een fijne ski vindt, gewoon doen. Head maakt prima spul.

Plaats een reactie