Tips skijas kopen

Op zich een leuke discussie. Ik ben idd op zoek naar een jas. Of ik die on- of offline koop, maakt mij niet uit. Ik wil echter wel met wat voorwerk (oa. dit topic) achterhalen waar ik het beste kan starten. Ik ben (of was tot enkele dagen geleden) volledig onbekend met de skimerken, maar ook met de winkels (on- en offline). Ik heb nu voldoende tips en input gekregen om in elk geval meerdere plekken af te gaan. Ik ben naar enkele winkels geweest, maar heb ook al eea online besteld. Ik heb nu in elk geval wat meer inzichten mbt goede merken, specificaties waar op te letten en ook welke winkels ik in de gaten moet houden (vind €600 net wat te duur voor een skijas)…

Ik deel verder je mening @Jay

@ilya Ik zou me eerst eens in gaan lezen over de materialen die gebruikt worden en dan pas naar het merk, maar dat is lastig als je eerder wordt geprikkeld door hoe iets er uit ziet.

When life gets too complicated.... SKI

@alex natuurlijk zijn de materialen en specificaties belangrijk.

Maar je moet een jas ook wel mooi vinden. Je wil toch iets aan waar je, je prettig in voelt en dat is voor mij een combi van materialen, de daarbij behorende eigenschappen, de pasvorm, het uiterlijk en de prijs. Ik heb vorig jaar een jas die zeer gunstig geprijsd was, er leuk uitzag en goed zat niet gekocht omdat deze niet voldeed aan mij voor wat waterafstonde en ademende eigenschappen.

Let it snow, let snow, let it snow!

@Bien Mee eens hoor. Ik zelf kijk altijd eerst naar de materialen. Het merk vind ik minder boeiend.

When life gets too complicated.... SKI

Ik ben geslaagd. De jas heeft een waterdichtheid van 10.000 en een ademend vermogen van 10.000. Ik ga ervan uit dat dit wel in orde is (of zelfs minimaal verwacht mag worden van een skijas). Ik had de thermolaag al, en heb vandaag ook een Haglof pully en een Vaude pully gescoord. Alle lagen gedekt. Ik had ook nog de Peak Performance Heli (donkergrijs/oranje) jas gepast; die was ook erg mooi, maar niet gekocht.

Details waar ik extra happy mee ben: Brede nekrits…dus de rits kan volledig dicht :). Verder makkelijke ritsen om met handschoenen te bedienen. Goede binnenzak en een fijn skipas zakje. Ook prettig is de afneembare capuchon; gezien ik daar normaal gesproken geen fan van ben.

Het is de Bogner Egan (groen) geworden. Die was laatst op Amazon.de in de aanbieding (voor €281). Vond de rest van de spullen van dit merk wel een beetje kermisachtig aandoen; maar deze jas was precies wat ik zocht. Nu ik de jas hier thuis heb; het zit heerlijk en staat/zit verder perfect.

Dank voor alle input!

null

null

null

null

Ja dat heb je heel goed gedaan.Ik wilde me er niet mee bemoeien maar dit was mijn advies geweest proberen bogner ergens goedkoper te krijgen.Ik ski er al jaren mee geweldige jas de zakken zitten op de goede plaats alles klopt.Ben jij het zelf op de foto’s ? Je lijkt wel een fotomodel of is het een fotomodel.
En je weet het he eens Bogner altijd Bogner.

Ja dat heb je heel goed gedaan.Ik wilde me er niet mee bemoeien maar dit was mijn advies geweest proberen bogner ergens goedkoper te krijgen.Ik ski er al jaren mee geweldige jas de zakken zitten op de goede plaats alles klopt.Ben jij het zelf op de foto’s ? Je lijkt wel een fotomodel of is het een fotomodel.
En je weet het he eens Bogner altijd Bogner.

Hooykaas op 14 feb 2015 20:46

Volgens mij is TS een dame en misschien moet je een keer ophouden met dat cynische gedoe van je!

When life gets too complicated.... SKI

TS is geen dame, hoewel de naam wellicht anders doet vermoeden :)

Het is mij verder ook niet helemaal duidelijk of @Hooikaas serieus is of niet :). Ik wist dat het merk Bogner misschien wat last heeft van een imagoprobleem, ik ging er echter niet vanuit dat de kwaliteit ook tegen zou vallen volgens sommigen. Anyway. De jas zit erg fijn. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat deze gaat tegenvallen in de kou en in de sneeuw.

Ik ben wel benieuwd te horen of een jas als deze kwalitatief minder gevonden wordt?

Ik ben trouwens niet de persoon op de foto :)

Alex zo ken ik je helemaal niet.Ik ben helemaal niet cynisch. Ik heb daadwerkelijk al lang Bogner en is inderdaad een super jas.Dat voor jou een ander merk beter is is ook prima hoor.Sorry maar ik heb een hele dag op de ski gestaan en ben daardoor moe maar nog nooit zo positief geweest. Ik dacht dat we Forum vrienden waren geworden met de tijd. Of is dat dan niet zo.

Dank je wel llya volgens mij heeft de jas geen imago probleem en is de kwaliteit gewoon goed.En ik ben wel serieus. Maar ik ben ook teleurgesteld dat jullie me niet serieus nemen OK

Ik vindt dat Bogner geen imago problemen heeft. Maar sommige mensen stoppen nauw eenmaal graag snel personen in een hokje.

Bogner maakt mooie kleding die soms wel wat gewaagd en kleurig is. Maar dit is een zeer mooie jas.

May the ski force be with you !!

Inderdaad juist gekozen vgls mij hoor :-). Eerst naar de functionaliteit kijken en verder of je het gewoon een leuke jas vind, helemaal goed. Jas ziet er prima uit, ik zag al wat handige ritsen e.d. Veel ski plezier gewenst.
Ik heb zelf ook weer veel aankoop tips gehad door dit topic, dank daarvoor. Groetjes, Dirk-Jan

Dank je wel llya volgens mij heeft de jas geen imago probleem en is de kwaliteit gewoon goed.En ik ben wel serieus. Maar ik ben ook teleurgesteld dat jullie me niet serieus nemen OK

Hooykaas op 14 feb 2015 22:22

Okay. Sorry als je oprecht serieus bent, maaruh niet overdrijven met ‘forumvrienden’ :-P

When life gets too complicated.... SKI

Dank je wel llya volgens mij heeft de jas geen imago probleem en is de kwaliteit gewoon goed.En ik ben wel serieus. Maar ik ben ook teleurgesteld dat jullie me niet serieus nemen OK

Hooykaas op 14 feb 2015 22:22

@Hooykaas Excuus. Je opmerking “eens Bogner altijd Bogner” kon ik niet goed plaatsen, en kon ik wel een beetje als cynisch zien op een of andere manier (zie hieronder).

Na de aankoop zocht ik namelijk nog even op dit forum op “Bogner” en toen kwam ik eigenlijk alleen maar vrij negatieve posts tegen. Vandaar dat ik even twijfelde aan of het merk wat issues met het imago heeft. Mooi om te lezen dat het vooral subjectief is. Ik was toch al wel happy met de jas, dus het maakte ook allemaal niet meer echt uit :).

Ik kan de jas zelfs best aanraden, als je net wat meer dan een softshell wilt (de jas is niet echt gevoerd, maar ook niet alleen maar een regenbestendig jasje). Ik had waarschijnlijk niet het volle pond (€600!?) voor de jas over gehad btw.

Plaats een reactie