Wintersport Zillertal (7 - 14 maart)

Ik zal even nieuw draadje starten. We zijn een groep die van plan is 7 maart samen op wintersport te gaan. Met hoe meer mensen, hoe gezelliger het wordt en tevens betaalbaarder :).

Datum: 7 maart
Duur: 1 week
Kosten accommodatie + skipas: ca € 350 - € 700
Vervoer: carpoolen (maar je mag ook op de fiets komen).
Eten: uit eten, soms zelf koken.
Leeftijd: een gemiddelde rond 30 a 35
Groepsgrootte: 5 - 15 personen.
Type accommodatie: chalet of appartement
Ligging: Hangt er nog vanaf, aan de piste is handig maar als er een aantrekkelijker alternatief is waarbij we even moeten rijden kan dat het ook worden.
Overdag: Het is leuk elkaar tegen te komen op de piste en samen op te skiën of boarden, maar je mag ook je eigen plan trekken. Zelf schuw ik een zwarte piste op zijn tijd niet en vind ik het leuk een wat langere tocht te maken. Het is leuk om 's middags af te spreken om samen te lunchen als dat goed uitkomt.
's Avonds: Drankje in apres-ski gelegenheid en/of in het chalet, evt. met daarbij een gezelschapsspel.
Jij: Vindt het leuk om je aan te sluiten bij een gezellige groep, nationaliteit, geslacht of geloofsovertuiging doen niet ter zake.

Spreekt het je aan laat maar horen of meld je even aan via de facebook groep: https://www.facebook.com/groups/dewintersport/

null

Klinkt goed allemaal, ik ben voor!
zit al op de FB.

Edwin vG

voor, maar niet op fb…

zijn er al meer dames die mee willen gaan?

Als ik mee ga, dan ga ik wel op de fiets…

A winter without powder isn't a winter!

Zillertal en hotel aan de piste. Lijkt me met deze doelgroep al een moeilijke combinatie.
Verder veel succes gewenst.

@VSteven, ik heb het niet over een hotel he. @Joostw, heb je winterbanden op je fiets? @rmgb, Floor had zich terugtrokken i.v.m. haar werk, Afke slaat dit jaar de wintersport ook over, Dana kon niet, Karen had interesse getoond. Daarnaast waren er nog wat ‘oudere’ dames (45+) maar ik weet niet of die in de groep passen (hangt ook van de omvang af, bij geleidelijk verloop van leeftijd misschien wel ok). De heren zijn meestal makkelijker te vinden, maar een gemengde groep is wel het leukste.

nu het wat concreter wordt hebben @bokkie en @meerkunst wellicht ook interesse.

ook ik heb ook wel intresse, ben natuurlijk n “klein” stukje ouder als jullie in de groep, maar denk zeker dat ik er wel in zal passen, ook ik houd vreselijk veel van skien en dat biertje erna!
maar dat moeten julie maar aangeven of jullie dat gepast vinden!
ben benieuwd welk dorp jullie in gedachte hebben, ’ t Zillertal is vrij groot.
wanneer dat wat concreter is dan kunnen we wat definitief’s afspreken en gaan boeken,
ik bv. per vliegtuig en huurauto, er kunnen dan meerdere meerijden vanaf Innsbruck, ook hierdoor deel je de kosten weer, heb het al meer gedaan, autohuur was toen 150 euro voor n week, daar kan je geen taxi of bus voor laten rijden, en je hebt hem de hele week, makkelijk voor als je elke dag n klein stukje moet rijden naar de piste.
Rotterdam/Den Haag - Innsbruck
zondag 8 maart 2015
vluchtnummerHV 6833
vertrek07:25
aankomst08:50
per persoon €120,00

Innsbruck - Rotterdam/Den Haag
vrijdag 13 maart 2015
vluchtnummerHV 6924
vertrek14:20
aankomst15:50
per persoon €70,00
en de taxi deel je dan weer met meerdere mensen!

Ik heb toch voorkeur voor auto…

wat is hier de gemiddelde leeftijd dan? ben zelf wat ouder denk ik maar erg jong van geest en fit en wel interesse om mij aan te sluiten? gr RoyP

met het vliegtuig lijkt mij ook wel wat/

@RoyP Ik weet zo niet wat hier de gemiddelde leeftijd is (ik kan het ook niet zien, ik heb geen idee hoe jong jij bent). Ik zelf ben 32. Het gemiddelde wat ik op het oog had staat hier boven en voorlopig zit er nog niemand onder, misschien 1 dame van 28.

Ik heb me net bij Roderik aangemeld als definitieve deelnemer voor deze week.

ik ben 50, dus waarschijnlijk de oudste van de groep, dus een hele stevige aprèsskier ben ik niet meer, want anders kom ik de berg niet meer af de volgende dag. Heb wel een auto maar denk ik niet geschikt voor de bergen met slechts 95 pk (?)

Is de skitrein overigens ook nog een optie voor sommigen van jullie? Lijkt mij wel relaxt aankomen dan. Ik wil wel een auto huren. Benzinekosten eventueel delen.

Mijn voorkeur heeft toch de auto. Geen last van vastgestelde tijden, afhankelijk van het weer kun je dan zelf je reis plannen. Ik rij zelf een Renault Megane Scenic met winterbanden, daar kunnen we met z’n vieren in, en is er nog voldoende ruimte voor bagage en ski’s/boards. Hij is inmiddels wel 11 jaar oud, maar heeft tot op heden z’n eigenaren nog niet in de steek gelaten.
Overigens is 95pk ruim voldoende om de bergen in te gaan hoor. Er rijden in de bergen zat ouwe bakkies rond die het met zo’n 50pk moeten doen. En dat tuft ook gewoon bergop-bergaf… In Italië hebben we zelfs de politie van een bergdorpje in oude Fiat Panda’s rond zien rijden :)

@bokkie leuk om je hier weer te zien. OK nou goed om te horen. Dan kan ik dus ook met de auto. Of ik kan chauffeuren. In elk geval genoeg vervoersmiddelen. Heb n Fiat 500L met veel ruimte voor passagiers. Iets minder voor ski s. Wel wat voor bagage (2 grote koffers en enkele tassen passen erin)

@bokkie, als je geen caravan trekt moet dat wel lukken :). Volgens mij heb ik maar 90pk en nooit gemerkt dat dit me belemmerde.

he mannen, ik wilde eigenlijk liever vliegen, maar als er iemand met me mee wil rijden die kant op, ik heb n VW bus en kan meerdere mensen meenemen, het enige wat ik wil is dat, ik ga vrijdag weer naar huis(zaterdag weer aan het werk!) dus we skien dan zondag rijden en vanaf maandag tot en met donderdag(5 dagen) als iemand dat ook genoeg vind kan hij meerijden als je dat wil! we rijden dan zondag heen, zaterdag ben ik nog aan het werk!
julie zeggen het maar! als dit mag lukken, ben ik van de partij die week! @Royp :“je bent niet de oudste als je mee gaat!”

Hi hoi ik wil ook wel mee … Maar bestaat deze groep alleen uit mannen ?
Groet,
Jacq

En vliegen lijkt me ook wel wat

Hoi @meerkunst, volgens mij ben ik de enige vrouw tot nu toe. Maar ik sta in de wacht tot duidelijk is of de gekozen accommodatie huisdieren toestaat. Ik heb evt een hotel vlakbij als alternatief, maar daarvoor zoek ik dan nog wel een roommate (V)

Het liefst wil ik niet met een huisdier op een kamer aangezien ik oa voor herstel van longen en astma naar de bergen wil… En dus alle mogelijke allergieën van beesten wil vermijden.

We zijn nu met 8 personen van uiteenlopende leeftijd. De accommodatie is het chalet dat hierboven is afgebeeld, voorzien van 6 slaapruimten, waarvan 5 met eigen badkamer en daarnaast jacuzzi, sauna, open haard. We zitten op 200m van de skilift en bij goede condities kun je tot aan het chalet skiën.

Er kunnen maximaal 14 personen in, de eerste 10 in tweepersoons slaapkamers, daarna 2 op een soort vliering en eventueel zijn er nog twee matrassen. Er is dus in ieder geval nog ruimte voor 2 deelnemers of beter gezegd deelneemsters, want een paar dames er bij komt de mix wel ten goede.

@roderick. Hoi even n vraagje. Met de eerste 10 bedoel je in elk geval de 8 mensen die zich nu definitief aangemeld hebben voor deze skireis, neem ik aan? Voor 500 euro wil ik wel graag op de 2persoonskamer met eigen bad. Of ik die moet delen met meer dan 2 mensen maakt mij niet uit. Op n vliering of matras slapen. Daar pas ik dan voor. Gr.

@RoyP, eigen douche denk ik dan. De meeste kamers zijn twee persoons met douche, dat is geen probleem.
Je hebt kans dat je nog iets terug krijgt van die 500 euro of dat ik het verreken met evt. andere kosten van boodschappen/carpool, evt. andere zaken die betaald moeten worden. Bij meer dan 10 personen hoeft er denk ik pas iemand op de vliering te slapen (tenzij iemand alleen op de kamer wil).

Ik heb ook interesse, maar vind het best spannend om met een groep vreemden op vakantie te gaan.
Dit jaar ben ik nog in Kaltenbach/hochfugen geweest en ook het gebied van Zell am ziller/gerlos/koningsleiten ken ik goed. Ik ben een ervaren snowboarder (m) die iedere piste wel afkomt, ben 39 jaar en woon in de regio Rotterdam. Uit eten of zelf koken is prima en aan het hotel stel ik weinig eisen. Roken doe ik niet en drinken blijft meestal beperkt tot een enkel biertje.

@roderick. Helemaal ok.

Hi bizarder. Het is voor mij ook de eerste keer met n ‘vreemde’ groep. Daarom zijn we op n forum om elkaar n beetje te leren kennen. 1 ding weet ik al; t wordt heel gezellig! Zou jij dan onze BOB willen zijn?

he @boarder, het is ook mijn eerste keer met deze groep “vreemde” maar dat gaat zeker lukken hoor,
ik heb er in iedergeval reuze zin an!

Bedankt voor jullie reacties Royp en Katerski.

Even een paar praktische vragen:
Wie hebben zich al definitief aangemeld?
Wanneer wordt er geboekt (of is dit al gebeurt?)
Wat kost het?
Hoe wordt het vervoer geregeld?
ps ik heb me ook aangemeld op de faceboek groep.

Plaats een reactie