Wintersport Zillertal (7 - 14 maart)

https://www.facebook.com/events/873881762654368/?ref=ts&…
Dit het Facebook forum waar alle details op staan @boarder,
Ik heb begrepen dat @roderick geboekt heeft, iedereen die meegaat heeft 500 euro over gemaakt voor het chalet, daar word ook het laken pakket van betaald en evt boodschappen wat we gezamelijk gebruiken.
Zodra je jou gsm heb gemeld kom je in de Whatsapp en kan je afspreken met iemand om evt mee te rijden.
We gaan je zien, en hebben er zin An!

Hoi Jan/Boarder,

Nog even een paar puntjes.

  • Voor de laatste twee plekken (als het vol zit, kunnen we nog wel iets bijboeken in de buurt natuurlijk), heb ik een voorkeur voor dames voor het evenwicht.
  • Ik heb de boeking maandag verstuurd voor 8 personen, er kunnen nog 2 personen bij (al is er ruimte voor 14 personen, ik zal eens vragen hoe dat zit).
  • Ik gebruik de WhatsApp alleen voor degene die definitief mee gaat, de discussie in de WhatsApp is nu al bijna niet meer te overzien ;).
  • De definitieve aanmeldingen kun je in het facebook event zien, plus Ronald, want hij heeft geen facebook. Het zijn nu dus 8 mannen, volgens mij tussen een jaar of 28 en 50.
  • Kosten: de kosten voor de accommodatie zullen rond de 400 euro liggen per persoon (als er nog 1 iemand aansluit), daarnaast moet je nog rekenen op kosten voor (uit) eten, skipas, après-ski, evt. materiaalhuur en/of les en een bijdrage voor de rit.
  • Vervoer: Het vervoer gaat zo veel mogelijk via carpoolafspraken, ik streef naar een bezetting van ca. 3 personen per auto. Niet iedereen vertrekt op hetzelfde moment ivm werk en voorkeuren om zo vroeg mogelijk op de piste te staan. Dus aan jou bij wie je het beste kan aanhaken. De carpooldiscussie is al aardig op gang gekomen, zelf zou ik het handig vinden hier juist zolang mogelijk mee te wachten omdat we dan weten wie er mee gaan en waar iedereen woont. Ik rijd waarschijnlijk op zaterdagmorgen vanuit Den Haag (maar de garage moet voortijdig nog wel even een mankement aan mijn auto verhelpen).
  • Boarder, Wat is jouw naam op facebook?

Hallo, ik had al een paar keer een pm gestuurd maar blijkbaar werkt deze site bagger en komen pm’s helaas niet aan. :-( Of ik doe iets verkeerd natuurlijk…
Ik heb ook wel interesse mits kamer met douche en géén snurker op de kamer.
Ben zelf vrouw van 46 (dagelijkse sporter) en voorheen altijd met (ex) partner wezen skieen. Sinds paar jaar nu alleen op pad en bevalt me prima, al is dat niet altijd praktisch…dus dit jaar zoek ik aansluiting bij een groep. Welke plaats in Zillertal is het plan?

Hoi @Ski2015, ik heb jouw PM niet ontvangen (misschien heb je het naar Roderik met een c gestuurd, dat ben ik niet).
Leuk als je mee wilt. Het chalet is in Hochkrimml, afhankelijk van het aantal mensen dat aanhaakt, boeken we misschien nog een chalet bij in Königsleiten of Hochkrimml (ligt bij elkaar), er is nog een dame die graag mee wil als ze haar hond mee kan nemen.
In het chalet lig je met max 2 personen op een kamer, dus het zou moeten lukken een niet snurker te vinden als kamergenoot, de kamers hebben douche en soms douche en bad (vrij luxe chalet).
Op facebook vind je wat meer informatie over de locatie en wie er mee gaan.
https://www.facebook.com/groups/dewintersport/

Ik heb me aangemeld op de fb pagina. al denk ik dat Hoch Krimml voor mij wat te afgelegen is. De skilift is zowat het enige wat op korte afstand ligt (Ost Hoch Krimml) terwijl ik normal gesproken vanuit de piste liefst nog een uurtje of twee de sportschool induik voordat ik van de après ski geniet of hapje eet. (En ja hoor… dat is normaal. Al doen dat meestal Oostenrijkers zelf ipv vakantiegangers ;-) ) Ik kan niet met mijn eigen auto gaan (helaas geen winterbanden) anders was het een ander verhaal.

pm was naar juiste persoon maar ze worden niet verstuurd…geen idee waarom niet.

Als je hond geen bezwaar vind, ik ben nog op zoek naar accommodatie voor die week… Heb winterklare auto en zit ook graag vlak bij piste.

Ik zit ook graag dicht bij de piste en andere mogelijkheden. Helemaal aan de andere kant van dit skigebied ligt Zell am Ziller met een (gratis) treinverbinding naar het gezellige Mayerhofen en skigebied van Ried/kaltenbach/hochfugen (valt allemaal onder dezelfde skipas)

Een hond vind ik geen bezwaar, maar ik vraag me wel af wie je daar een plezier mee doet. Die hond kan niet mee op de piste en zal daardoor veel alleen moeten zitten in een vreemde omgeving. Toen wij zelf nog een hond hadden kozen we er altijd voor om deze bij iemand te laten logeren. Leuker voor de hond en meer vakantie voor jezelf.

Van alles geprobeerd. Hond mee is niet altij ideaal klopt, maar wel beste oplossing gebleken.

De hond mag toch wel de piste op? Dan kan hij misschien nog mensen redden (vaatje Rum erbij aan de halsband).
@Ski2015, ik lees het volgende over Konigsleiten (en het Kristalbad ligt dichter bij Hochkrimml dan bij Konigsleiten, ik vermoed dat er regelmatig ook een skibus langskomt).
“Buiten het dorp bevindt zich het Kristallbad Wald/Königsleiten met overdekt zwembad met avonturenglijbaan en buitengedeelte, gedeelte voor fitness, therapie en wellness, natuursauna en gastronomie.”

aha dus we gaan ook zwemmen, geweldig even opwarmen dus , niet verkeerd! Welnessski heet t nu …

@RoyP, zo koud zal het vast niet zijn in maart. Ik denk eerder dat ik na de laatste afdaling even moet afkoelen met ene koude Weissbier.

maar dat heeft zelfs mijn voorkeur; als het maar yin-yang is [sorry beroepsdeformatie]

Vanaf Hochkrimml naar het Kristallbad in Wald is ongeveer 20 minuten met de auto.
Niet echt naast de deur dus.

@RoyP , we komen om te skien en Weissbier toch??
en een hond die de hele dag slaapt heeft niemand problemem mee!!! :) @ski2015 ik heb ook de tijd meegemaakt dat ik nog wilde sporten in de sportschool na het skien! gewoon lekker doen lijkt me! maar uiteindelijk ben ik daar ook niet beter op geworden hoor! maar in die tijd was het wel lekker, dat dan weer wel!! maar ik denk dat als je n daggie met mij mee bent geweest, je geen spportschool meer hoeft te zien van binnen! “ik houd van hard werken op de berg!”

Kristallbad ligt idd de andere kant op in Wald im Pinzgau en stuk rijden idd (fitness is daar enkel wellness, zoals sauna en vooral niks doen) Is een zwemparadijsje dus voor liefhebbers even een optie voor afwisseling. @Katerski Ik train op de sportschool voor een reden, het is geen fase, moe worden van skieen lukt me zelf ook nog wel (gemiddeld tot gevorderd dus genoeg ruimte voor verbetering!) maar zo rond 3 uur gaat het me meestal vervelen en dat is een ideale tijd om even te trainen en op een andere manier af te schakelen om daarna toch tijd te hebben om eventueel samen met een groep iets leuks te doen in de avond. Er is leven na sport, ook voor mij :-) Maar ik weet dat niet iedereen dat kan begrijpen. Is ok hoor :-) in elk geval bedankt voor het meedenken! Ik doe mijn best om iets te vinden, zal dit weekend nog aangeven of ik daadwerkelijk meekan.

Kan er nog een vrouw van 50 mee? :) Of is het inmiddels vol bij jullie? Ik heb me op de fb pagina aangemeld.
Nelleke

Mooi, hoop dat het nog een beetje aantrekt (met ook wat meer dames), zodat er een tweede apartement geboekt kan worden. Dan kan ik ook mee.

@roderik schiet het al op zo?

Mwah, het is net als sneeuw, er komt wat bij en er smelt wat weg.

Afhakers? Of blijft t bij interesse tonen?

@rmgb, 1 afhaker ivm werk. Het blijft vaak bij interesse inderdaad.| @nelleke, Roy is ook ongeveer 50, dus dat moet wel kunnen. Het zou wel leuk zijn als er ook nog wat twintigers, dertigers aanhaken.

Ik heb besloten om me bij een andere groep aan te sluiten! Fijne vakantie!
Nelleke

Ik ga ook niet mee. De groep lijkt me super leuk en ook lijkt het me top geregeld maar ik ga liever naar een andere plaats.

Ik zal even nieuw draadje starten. We zijn een groep die van plan is 7 maart samen op wintersport te gaan. Met hoe meer mensen, hoe gezelliger het wordt en tevens betaalbaarder :).

Datum: 7 maart
Duur: 1 week
Kosten accommodatie + skipas: ca € 350 - € 700
Vervoer: carpoolen (maar je mag ook op de fiets komen).
Eten: uit eten, soms zelf koken.
Leeftijd: een gemiddelde rond 30 a 35
Groepsgrootte: 5 - 15 personen.
Type accommodatie: chalet of appartement
Ligging: Hangt er nog vanaf, aan de piste is handig maar als er een aantrekkelijker alternatief is waarbij we even moeten rijden kan dat het ook worden.
Overdag: Het is leuk elkaar tegen te komen op de piste en samen op te skiën of boarden, maar je mag ook je eigen plan trekken. Zelf schuw ik een zwarte piste op zijn tijd niet en vind ik het leuk een wat langere tocht te maken. Het is leuk om 's middags af te spreken om samen te lunchen als dat goed uitkomt.
's Avonds: Drankje in apres-ski gelegenheid en/of in het chalet, evt. met daarbij een gezelschapsspel.
Jij: Vindt het leuk om je aan te sluiten bij een gezellige groep, nationaliteit, geslacht of geloofsovertuiging doen niet ter zake.

Spreekt het je aan laat maar horen of meld je even aan via de facebook groep: https://www.facebook.com/groups/dewintersport/

null

Roderik op 10 feb 2015 17:12

Hoi @Noki, inmiddels wel wat meer duidelijkheid.

Accommodatie: Chalet Bergdiamant in Hochkrimml.
Aantal deelnemers: (nu 8, ruimte voor 14, 10 zou ideaal zijn).
Kosten accommodatie: 400 - 450 euro per persoon.
Accommodatie voorzien van houtvuur, barbecue, sauna en jacuzzi, regendouche, wasmachine en droger, skiberging en op loopafstand van de piste, 5 2-persoons slaapkamers met douche en sommige ook met bad.
We vertrekken niet allemaal op hetzelfde moment, maar je kunt 7 maart 's middags in het chalet (dus je kunt vrijdagavond, zaterdagochtend of zondag vertrekken).
Gemiddelde leeftijd ca 40.
@Noki, Ben je ook van de partij?

Hey Roderik,
Thanks. Let me check out if I will be able to take one week off from 7-13/3 right!
Kan ik met iemand meerijden?

Je kan wel met iemand meerijden, maar dat hangt van je vertrekdag af. Ik vertrek op zaterdag maar ook een paar op vrijdag en 1 of 2 op zondag.

@Roderik Helaas kan ik niet mee ivm met werk. ;( groetjes Noki

Plaats een reactie