Is skipas al geldig vanaf 15:00 uur in val Gardena?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Hallo,

Als wij op zondag aankomen in Val Gardena en de skipas vanaf Maandag willen laten ingaan, is het dan al mogelijk om de skipas op Zondag te gebruiken vanaf 15:00 uur? Of moet je aparte dagtickets kopen?

Alvast bedankt.

Als er op jouw pas 23 februari staat, werkt ie niet stiekem al op 22 februari. Voor niets gaat de zon op

Vorig jaar in Serfaus konden we vanaf 3 uur skiën op zaterdag. Met pas een vanaf zondag.

@Stijn zo werkt het dus niet in elk skigebied. Er zijn sommige gebieden waar je al na 15:00 omhoog kunt met een pas die de dag er na pas geldig is. Of dit ook voor Val Gardena geldt, moet ik @vincent-700 helaas schuldig blijven.

Mr. Slow

Je kunt de dag erna waarschijnlijk wel gratis omlaag.

In dat geval neem ik mijn post terug…! Zie inderdaad dat het in bv Oostenrijk hartstikke normaal is. Je m’excuse.

Kan met niet herinneren dat dat kan, ze kennen wel halve dagpassen (middag)
Verder worden de dolomitie skipassen op naam gesteld.

Rob

Bedankt voor de hulp . Stijn Hoogendoorn maakt niet uit hoor

Dan moeten we maar een halvedagpas kopen voor zondag

Reken even uit op de site van dolomiti, vaak is het goedkoper om bijv. 7 dagen dolomiti superski te kopen in plaats van 6 dagen dolomiti superski + 1/2 dagpas.

- Skiboarder - Revel8

@vincent-700, wij kwamen afgelopen zaterdag aan en kreeg om 15:30 bij de skilift te horen dat een uurtje skien op de zaterdag gewoon een dag extra kost. Ik zei “dus ik koop een pas voor tien dagen en je rekent me een dag extra als ik nu een uurtje m’n skies wil uitproberen?” Na wat overleg met zijn collega kwam hij met een geniaal compromie: “Het blijft 10 dagen, maar dan geldt ie tot en met maandag ipv dinsdag”. We hebben geen gebruik gemaakt van deze optie.

Ja, sneeuw is koud en glad. Maar het heeft nog andere voordelen ook.

Puntenkaart een optie?

Rob

Anders gewoon pas vragen aan mensen die omlaag komen en ophouden met skiën.

Ik geef m’n skipas van de laatste zaterdag ook altijd weg, dit jaar een hele familie Belgen héél blij mee gemaakt in Châtel…

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

@vincent-700, wij kwamen afgelopen zaterdag aan en kreeg om 15:30 bij de skilift te horen dat een uurtje skien op de zaterdag gewoon een dag extra kost. Ik zei “dus ik koop een pas voor tien dagen en je rekent me een dag extra als ik nu een uurtje m’n skies wil uitproberen?” Na wat overleg met zijn collega kwam hij met een geniaal compromie: “Het blijft 10 dagen, maar dan geldt ie tot en met maandag ipv dinsdag”. We hebben geen gebruik gemaakt van deze optie.

Marcellus op 16 feb 2016 09:01

Ik vind het dan persoonlijk weer raar om een pas te kopen voor 10 dagen en dan te verlangen dat je er meer dan 10 dagen gebruik van kan maken.

Prima als men dat aanbiedt, maar het is en blijft een extraatje.

Anders gewoon pas vragen aan mensen die omlaag komen en ophouden met skiën.

Ik geef m’n skipas van de laatste zaterdag ook altijd weg, dit jaar een hele familie Belgen héél blij mee gemaakt in Châtel…

havana op 16 feb 2016 10:39

In VG moet je dan wel opletten dat je de juiste (M/V/K) pas neemt, anders zou je er wel eens uitgeplukt kunnen worden. Is nl op afstand te controleren …

Rob

Wij zitten altijd de week van kerst in val gardena. Tot 24-12 is het daar voorseizoen en krijgen we altijd 8 dgn en betalen er 7.
Aankomende kerstvakantie valt erg laat dus dit jr hebben we pech denk ik.
En de pas is idd nog niet geldig de dag ervoor (op welk uur dan ook)

Wij zitten altijd de week van kerst in val gardena. Tot 24-12 is het daar voorseizoen en krijgen we altijd 8 dgn en betalen er 7.
Aankomende kerstvakantie valt erg laat dus dit jr hebben we pech denk ik.
En de pas is idd nog niet geldig de dag ervoor (op welk uur dan ook)

Patrick076 op 16 feb 2016 16:10

Lijkt me een beetje onzin. Gaan al heel wat weken met kerst naar Val Gardena maar je skipas is in deze week gewoon hoogseizoen. Ook voor afgelopen jaar kon je tot 20 dec de actie 4 dagen en 3 betalen.

Misschien als je met een touroperatour boekt dat dit anders ligt. Maar denk dat je een week vergist.

May the ski force be with you !!

@vincent-700 en @BertV op de prijslijst van Val Gardena (http://www.valgardena.it/stchristina/dss/Listino_prezzi_2015…) zie je dat ze al rekening houden met een zevende dag die meestal maar deels gebruikt wordt. Het verschil tussen 6 en 7 dagen is maar € 16, minder dan de helft van een pas voor een half dagje.

Als het je puur om even uitproberen gaat, kun je met de auto de SS243 ri Colfosco nemen en daar de piste opstappen ri Colfosco. Best een leuk stukkie. Laat je je daar weer oppikken (e/o omhoog brengen). Moet je wel van haarspeldbochten houden.

Wij zitten altijd de week van kerst in val gardena. Tot 24-12 is het daar voorseizoen en krijgen we altijd 8 dgn en betalen er 7.

Aankomende kerstvakantie valt erg laat dus dit jr hebben we pech denk ik.
En de pas is idd nog niet geldig de dag ervoor (op welk uur dan ook)

Patrick076 op 16 feb 2016 16:10

Lijkt me een beetje onzin. Gaan al heel wat weken met kerst naar Val Gardena maar je skipas is in deze week gewoon hoogseizoen. Ook voor afgelopen jaar kon je tot 20 dec de actie 4 dagen en 3 betalen.

Misschien als je met een touroperatour boekt dat dit anders ligt. Maar denk dat je een week vergist.

CJAHulskamp op 16 feb 2016 17:35

Zou idd goed kunnen die 4 voor 3. Wij dan 8 voor 7. Komt op zelfde neer.
Het is ook zo’n vast gegeven elk jr, die dag voor niks. Dat ik er best eens naast kan zitten qua data.

Plaats een reactie