Dé Fernpass

Wij overnachten daar op de terugweg, dus als het past met de tijd ga ik het eens uitproberen.

Wij overnachten daar op de terugweg, dus als het past met de tijd ga ik het eens uitproberen.

DSvier op 2 feb 2018 16:02

Zeker doen!

Edwin van Riel

Rijden van zaterdag 24 op zondag 25.2. richting Fiss over de Fernpass.
Iemand ervaring met de verkeersdrukte op zondagochtend rond een uurtje of 10-11?

PML op 2 feb 2018 14:36

Op zondagochtend 19 februari 2017 was het er heel rustig.

Annoying skiers since 2003

Ja regelmatig op zondag over de fernpass gegaan rond die tijd en datum . En dat bevalt, niet druk nauwelijks vrachtverkeer. Wij moeten heelaas dit keer zaterdag 24/2 , dan zal het wel wat drukker zijn

Die webcams op de fernpass ken ik maar is er ook eentje voor de grenstunnel in Füssen? Of iemand die weet waar je online kan raadplegen of er blokrijden wordt toegepast in de tunnel?

Niet helemaal 100% antwoord op je vraag, maar deze site is sowieso wel handig en altijd up-to-date. Meest zuidelijke webcam op de A7 is net voor Nesselwang, maar ook alle andere wegen te bekijken:

http://www.bayerninfo.de/webcams/a7-fulda-fuessen

En ja, als het heel druk is wordt er gedoseerd voor/in de tunnels.

Niet helemaal 100% antwoord op je vraag, maar deze site is sowieso wel handig en altijd up-to-date. Meest zuidelijke webcam op de A7 is net voor Nesselwang, maar ook alle andere wegen te bekijken:

http://www.bayerninfo.de/webcams/a7-fulda-fuessen

En ja, als het heel druk is wordt er gedoseerd voor/in de tunnels.

HN65 op 21 feb 2018 11:41

Bedankt !

Uiteraard weet ik dat er blokrijden wordt toegepast maar zou dit onderweg willen raadplegen voor memmingen. Indien blokrijden op moment dat wij aankomen wordt toegepast zou ik via bregenz rijden.

Vermoed dat je deze site ook kent, maar voor de zekerheid:

https://www.oeamtc.at/verkehrsservice/#

er is ook een app voor iphone van ÖAMTC,

wel interessant als je onderweg bent.

Wij vertrekken vannacht tussen 00:00 en 00:30 uur richting Pitztal. Wat is een goede tijd om aan de Fernpass te beginnen, stel dat we daar tussen 06:30 en 07:00 uur zijn, is dat vroeg genoeg? Of is het dan al niet te doen?

@Christoph zeker vroeg genoeg. Veel later moet je er niet zijn i.v.m. andere toeristen, maar ook zeker dagjesmensen uit Duitsland.

Mr. Slow

Ik zie dat er al weer ‘blockabfertigung’ is de tunnels op de Fernpass. Dat betekent toch dat je om en om door de tunnel mag? Of doseren ze vanaf 1 kant? Ik ga volgende week en ben waarschijnlijk rond een uurtje of 8 wel op de Fernpass, maar verwacht dat het de andere kant op (uit de wintersportgebieden) heel druk is. Heb ik daar dan last van?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Niet om en om, maar de kant waar het heel druk is (momenteel dus N -> Z) wordt gedoseerd. Zul je volgende week om 8 uur in de ochtend waarschijnlijk geen enkele last van hebben mits het niet sneeuwt als een wilde natuurlijk. Dan stropt het ook met minder verkeer.

Tnx @HN65, dan lijkt het goed te zitten. Wij gaan overigens naar de Dolomieten en wellicht dat we ook wel iets onder Munchen overnachten, maar dat lijkt een beetje lood om oud ijzer te zijn ivm de fernpass.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik zie dat er al weer ‘blockabfertigung’ is de tunnels op de Fernpass. Dat betekent toch dat je om en om door de tunnel mag? Of doseren ze vanaf 1 kant? Ik ga volgende week en ben waarschijnlijk rond een uurtje of 8 wel op de Fernpass, maar verwacht dat het de andere kant op (uit de wintersportgebieden) heel druk is. Heb ik daar dan last van?

Roy83 op 24 feb 2018 08:39

Nee, daar heb je geen last van tenzij er iets gebeurt waarbij hulpdiensten ruimte nodig hebben.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Iedereen succes vandaag die onderweg is naar de sneeuw, al dan niet via de Fernpass. Ik zie op GoogleMaps dat het daar en voor de Arlbergertunnel al gezellig is.

Sneeuwt het al?

Tnx @HN65, dan lijkt het goed te zitten. Wij gaan overigens naar de Dolomieten en wellicht dat we ook wel iets onder Munchen overnachten, maar dat lijkt een beetje lood om oud ijzer te zijn ivm de fernpass.

Roy83 op 24 feb 2018 10:24

Zucht…jaloers! Als het goed weer is lekker de Fern nemen en weg blijven bij München zou ik zeggen. Heel veel plezier iig en hou ons op de hoogte als je wilt in het grote Dolomieten topic!

Dat doe ik sowieso @hn65:). Ik neig juist nu naar München, waarom zou jij daar wegblijven (op vrijdag)?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dat doe ik sowieso @hn65:). Ik neig juist nu naar München, waarom zou jij daar wegblijven (op vrijdag)?

Roy83 op 24 feb 2018 12:32

Dat is puur nostalgie mijnerzijds. Wij rijden ook altijd op vrijdag en slapen dan in Reutte aan de voet van de Fern. Nooit echt grote problemen gehad en rond 12.00 - 13.00 in Alta Badia. Ik vind het een mooiere route en je hebt toch tijd zat. Dit alles vooral als het mooi weer is natuurlijk. En als het dan mooi weer is lunchen in de Lagazoui hut want er is toch tijd genoeg (tenzij je al op de ski’s wilt zaterdag natuurlijk, ook mooi).

Ah ok, ik gun je je nostalgie maar vind dat niet per se een goede reden om mijn reis aan te passen ;). Ik denk dat we toch rond München gaan overnachten, wellicht met zon constructie om last minute te kunnen annuleren als de reis enorm mee of juist tegenvalt.

Tnx!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

[quote]Vermoed dat je deze site ook kent, maar voor de zekerheid:

https://www.oeamtc.at/verkehrsservice/#
[post]HN65 op 21 feb 2018 17:49[/post

Lijkt heel rustig nu, maar er is nu toch echt blockabfertigung. Beter de radio of de app in de gaten houden.

Even maar weer onder dit oudere topic. Een update rondom de Fernpass of eigenlijk de sluiproutes er om heen (Reutte, Heiterwang). Hier staan op wisseldagen nu verkeerregelaars die iedereen terug sturen die niet tot bestemmingsverkeer behoren. Dus stukken file omzeilen is er niet meer bij. Alleen de blockabfertigung voor de grenztunnel is te vermijden. Daarna in Oostenrijk worden alle routes gecontroleerd.

Hetzelfde gebeurt ook bij de Arlberg Schnellstrasse hoorde ik via vrienden.

*bericht bewerkt door Sebastiaan op 19 feb 2020 16:27

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Plaats een reactie