Kitzbüheler Alpen 20-02-'15 t/m 27-02-'15 (Semi-)liveverslag

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental, Kitzbühel - Kirchberg, Kitzsteinhorn - Maiskogel en Ski Juwel Alpbachtal Wildschönau

En daar ben ik weer met een nieuw (semi)live-reisverslag, ditmaal komt deze vanuit het mooie Oostenrijk. Zoals elke voorjaarsvakantie ga ik Brixen im Thale, onderdeel van het grootste aaneengesloten skigebied van Oostenrijk: SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental. Net zoals afgelopen seizoen heb ik dit seizoen weer een Kitzbüheler Alpen AllStarCard, wat inhoudt dat ik toegang heb tot meer dan 1000 kilometer aan pistes en meer dan 350 liften. Dit is onderverdeeld in 10 skigebieden, variërend van groot naar klein:

- SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental (4/5)
- Ski Area Kitzbühel - Kirchberg (1/2)

  • Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang
    - Glacier Kitzsteinhorn - Kaprun (1)
  • Schmittenhöhe in Zell am See
  • Ski Area St. Johann in Tirol / Oberndorf
  • Ski Area Fieberbrunn
  • Ski Area Steinplatte - Waidring
  • Ski Area Buchensteinwand PillerseeTal
    - Ski Juwel Alpbachtal Wildschönau (1)

De gebieden die ik dikgedrukt heb gemaakt, ga ik bezoeken deze vakantie. Tussen haakjes staan de aantal dagen dat ik daar ga snowboarden. Welke data dat zijn, weet ik nog niet zeker. De eerste dag ga ik doorbrengen in mijn ‘thuisgebied’ SkiWelt. Ik verblijf hier in ieder geval van 20 februari tot en met 27 februari in Oostenrijk, oftewel ik heb 8 dagen om te snowboarden. Dus als jij in die periode in een van deze vier gebieden bent, PM mij zodat we een wedstrijdje kunnen houden :P Nee grapje, gezellig een biertje doen kan natuurlijk, hehehe.

Voordat ik over de gebieden ga vertellen waar ik heenga, zeg ik dat dit een totaal nieuwe manier is van reisverslagen, voor mij dan. Dit doe ik om te kijken of ik dit de volgende keer weer ga doen, dus kom maar door met jullie meningen :)

null

De bovenstaande foto is van vorig jaar, de eerste dag dat ik in Oostenrijk was aangekomen. Deze foto is genomen tussen Brixen im Thale en Scheffau in.

SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental
SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental is mijn thuisgebied. Ik heb hier leren skiën en voor een groot deel ook leren snowboarden, bij Skischule Active. Dit gebied heeft sinds dit jaar 280 kilometer aan pistes, 1 kilometer meer dan vorig jaar. Dit komt omdat er een nieuw stukje rode piste is bijgekomen.

Mochten jullie mij willen opzoeken in de après-ski, ik ben te vinden in de PapalaPub in Brixen im Thale. Deze zit onderaan de gondels, aan de kant van het ‘hoofdgedeelte’ van het gebied.

null

Bij de ‘neu’-vaandel in het midden zie je de vernieuwde Aualmbahn. Deze hebben ze met name verbouwd voor een hogere capaciteit, omdat in het verleden deze lift altijd een put was waar het enorm druk was aan het einde van de dag. Mijn planning is om deze gelijk de eerste dag te doen dat ik daarn ben aangekomen. De nieuwe piste is rechts te zien, bij de rode talabfahrt 1b. Van de overige twee nieuwe liften ben ik niet bekend, waarschijnlijk omdat ik nooit die liftjes beneden in het dal pak. Ik weet wel zeker dat die van Itter er dit jaar voor het eerst is. Voor de rest is dit jaar de Hartkaiserbahn (het bekende treintje, nummer 80) voor het laatst. Voor mij is het echt een icoon voor dit gebied en vind het dus persoonlijk heel jammer dat die in april afgebroken gaat worden. Extra genieten dus dit jaar! Voor de rest ga ik zeker veel kilometers maken in dit gebied, mijn dagrecord hier (en dus ook overall) is 56 kilometer. Dit is te checken op mijn Skiline-account: http://www.skiline.cc/profile/Svennoo/info

Bergbahnen Kitzbühel - Kirchberg
Dit gebied ga ik dit seizoen voor de tweede keer bezoeken. Net als vorig jaar ben ik van plan dit gebied 1à 2 dagen te bezoeken. Mijn mening over dit gebied is uiterst positief. Een klein minpuntje is dat er niet bij elke lift poortjes zijn die je check-ins registreren. Waarom dit een klein minpuntje is, is dat ik graag wil weten hoeveel kilometer ik gesnowboard heb, en aangezien ik geen fan bent van GPS-apps vind ik dit erg jammer.

null

En hierbij de pistekaart van dit gebied. Zoals je ziet is er in Aurach een nieuwe lift. Deze stond al aangekondigd op de pistekaart van vorig seizoen. Deze lift ga ik niet opzoeken, want dat zou niet in mijn tijdschema passen qua teruggaan naar Brixen im Thale. Ik hoop dat ik dit jaar de Streif weer kan doen, maar dan met mooi weer. Ik wil graag mijn tijd van vorig jaar (10 minuten) verbeteren. Ook hoop ik op de Kitzbüheler Horn met mooi weer te staan, want vorig jaar kwam ik bijna niet vooruit met de enorme plaksneeuw door de enorme sneeuwval. Daarnaast wil ik weer met de 3S-bahn, want dit was vorig jaar een nieuwe ervaring voor mij, die mij goed bevallen is! Eens iets anders dan een stoeltjeslift :P

null

Hier het eerste bordje van de Streif. Op de achtergrond zie je de Hohe Salve (SkiWelt). De zwarte rand om het bordje heen betekend dat het een extreme skiroute is. Dit is vrij begrijpelijk, want hij was zeker niet makkelijk!

Kitzsteinhorn Kaprun
Tijd voor mijn eerste gletscher! Althans, voor in de winter. Afgelopen zomer ben ik met mijn ouders en vriendin op vakantie geweest in Lofer (waar ik ook graag een keer wil snowboarden) en daarbij hebben wij een bezoekje gebracht aan de Kitzsteinhorn. ‘’Helaas’’ was dit een verkeerde keuze, want de Ramadan was toen, en de wachttijd voor Gletscherbus III was toen 2 uur (!!). Toch hebben we deze lift genomen en het was het wachten waard! Wauw, wat een uitzicht hadden we toen.

null

Bij de mensen rechts op de foto begon de wachtrij voor de Gletscherbus III. Mensen die op de Kitzsteinhorn zijn geweest weten hoe lang deze rij dus is.

null

Hier zie je een mierenhoop waar gesleed kon worden. Dit was bij de Magnetköpflift I + II.

Daarnaast werd er in de eerste week dat ik in Oostenrijk was nog vrolijk geskied en gesnowboard op de Horn, maar niemand wilde meegaan waardoor ik niet kon zomerboarden… Daarom wil ik deze winter teruggaan om te gaan snowboarden, hopelijk met minder wachttijd, wat ik toch wel verwacht, en met revanchegevoelens vanwege afgelopen zomer. Dit gebied is voor mij 1,5 uur aanrijden vanuit Brixen, dus het is vroeg vertrekken en vroeg weg zodat ik nog ‘thuis’ kan après-skiën.

null

Hier zie je de Magnetköpflift I + II, als je verder naar links liep kwam je bij het sleegebiedje terecht. Vanuit daar kon je naar boven lopen richting de ‘Top of Salzburg’.

null

Hierbij dan ook de pistekaart van Kaprun. Het Maiskogel-gedeelte sla ik over, want ik ga specifiek voor de gletscher. De Panoramabahn is gesloten, omdat het materiaal van de Gletscherbus IV + V via deze lift naar boven vervoerd worden. Deze twee liften (IV is een combibaan en V is alleen nog de gondel) gaan ook naar het Gipfelstation. Het bergstation stond er al, voor het grootste deel. Hier liep je namelijk vlak onderlangs afgelopen zomer. Voor de rest ben ik enorm benieuwd naar Black Mamba, als deze open is. Hier ga ik wel vanuit, want de condities zijn echt optimaal in het grootste gedeelte van de Alpen. Wanneer ik precies naar Kaprun ga, weet ik nog niet zeker. Ik kijk hier in ieder geval enorm naar uit.
Credits naar mijn vriendin voor het maken van de drie foto’s op de Kitzsteinhorn.

SkiJuwel Alpbachtal - Wildschönau
Dit gebied ligt op 20 minuten rijden vanaf Brixen. Onder andere op aanraden van @HenriS ga ik dit gebied een dag bezoeken. Ik parkeer de auto in óf Auffach óf Inneralpbach, hier ben ik nog niet zeker van. Dit heeft te maken qua positie van de liften, aangezien je rechts van Inneralpbach de mogelijkheid heb om naar de auto te boarden, wat toch voor mij iets leuker is. Net zoals in Kaprun ga ik iets eerder weg om te kunnen après-skiën.

null

Hier dan ook de pistekaart van SkiJuwel. Ik kijk hier ook naar uit, zeker na het verslag van @HenriS, wat hier te lezen is: https://www.wintersport.nl/forum/topic/138489. Natuurlijk ligt er nu meer sneeuw, dus ga ik waarschijnlijk deze dag meer plezier beleven dan Henri, nananana :) Daarnaast vind ik het ook leuk om mijn ‘thuisgebied’ vanuit andere gebieden te bekijken, zoals te lezen is in het verslag van Henri. (Sluikreclame: Zijn verslagen zijn het echt waard om te lezen). Voor de rest laat ik mij verrassen in dit gebied, ik heb totaal geen idee hoe het daar is, omdat ik er nog nooit zelf geweest ben. Wanneer ik hier heen ga weet ik ook nog niet, waarschijnlijk de dag voor of de dag na Kaprun.

Mijn voorlopige planning
Ik heb ook maar een voorlopige planning gemaakt voor de dagen waar ik ga boarden, zo kan ik rekening houden met benzinekosten van de auto en de tijden. De dikgedrukte dagen zijn de dagen die zeker zijn dat ik dan daar te vinden ben. De overige dagen kunnen verschillen met hoe ze hieronder staan. Welk gebied ik de dag na het geplaatste verslag ga bezoeken zien jullie dan wel, want ik beslis die avond pas :)

**- Vrijdag 20-02: SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

  • Zaterdag 21-02: SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental**
  • Zondag 22-02: Bergbahnen Kitzbühel - Kirchberg en SkiWelt
  • Maandag 23-02: SkiJuwel Alpbachtal - Wildschönau
  • Dinsdag 24-02: Kitzsteinhorn Kaprun
  • Woensdag 25-02: Bergbahnen Kitzbühel - Kirchberg en/of SkiWelt
  • Donderdag 26-02: SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental
    - Vrijdag 27-02: SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Prijzen skigebieden
In dit stukje vergelijk ik de prijzen van de gebieden die ik ga bezoeken. De dagpas (vanaf het openingstijdstip), 6, 7 en 8 dagenpassen komen aan bod, in een volgorde van de goedkoopste naar de duurste. De prijzen gelden voor volwassenen in het hoogseizoen. Bij prijzen met een sterretje erachter kom er een foto van jou op je skipas te staan.

Dagpas:

  • SkiJuwel Alpbachtal - Wildschönau: €42,00
  • SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental: €45,00
  • Kitzsteinhorn Kaprun: €47,00
  • Bergbahnen Kitzbühel - Kirchberg: €49,00
  • Kitzbüheler Alpen AllStarCard: €51,00

6-dagenpas:

  • SkiJuwel Alpbachtal - Wildschönau: €211,50
  • SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental: €225,00
  • Kitzsteinhorn Kaprun: €232,00
  • Bergbahnen Kitzbühel - Kirchberg: €241,00
  • Kitzbüheler Alpen AllStarCard: €249,00

7-dagenpas:

  • SkiJuwel Alpbachtal - Wildschönau: €232,50
  • SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental: €251,00
  • Kitzsteinhorn Kaprun: €254,00
  • Bergbahnen Kitzbühel - Kirchberg: €264,00
  • Kitzbüheler Alpen AllStarCard: €272,00

8-dagenpas:

  • SkiJuwel Alpbachtal - Wildschönau: €252,00
  • SkiWelt Wilder Kaiser Brixental: €274,50
  • Kitzsteinhorn Kaprun: €279,00*
  • Bergbahnen Kitzbühel - Kirchberg: €290,00
  • Kitzbüheler Alpen AllStarCard: €299,00*

Links skigebieden
Als jullie meer informatie willen over de skigebieden kunnen jullie terecht op hun websites. Als jullie een leuke route willen weten voor in SkiWelt kunnen jullie dat ook aan mij vragen, via PM of in dit topic :) Ik geef jullie de links van vier gebieden die ik ga bezoeken.

http://www.skiwelt.at/de/
http://www.bergbahn-kitzbuehel.at/
http://www.skijuwel.com/de/
http://www.kitzsteinhorn.at/de
http://www.allstarcard.at/

Bis Morgen!
Bij deze wil ik jullie bedanken voor het lezen van mijn voorbeschouwing. Zodadelijk begint de wedstrijd AS Roma - Feyenoord, wat ik natuurlijk hoop dat ik met een goed humeur de auto in stap als Feyenoord gewonnen heeft. Na deze wedstrijd is het nog één à anderhalf uur slapen en dan gerade aus nach Österreich! Mijn eerste verslag verschijnt rond een uur of acht ’s avonds, want dan ben ik weer terug in het pension. Als opwarmertje plaats ik nog wat foto’s (ditmaal zonder commentaar eronder) van vorig seizoen, als je het hele verslag wilt lezen kan dat ook: https://www.wintersport.nl/skigebieden/skiwelt/forum/topic/1…. Bis Österreich… Bis Morgen!

null

null

null

null

null

null

null

null

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 14:47

Carnas on Tour

Klein puntje: op dit moment bestaan Gletscherbussen 1 en 2 en komende zomer worden 3 en 4 opgeleverd, je hebt je verteld :p Gletsjerbus 5 bestaat niet.

Je geeft nu sluikreclame voor Henri, maar jouw verslagen zijn ook van topkwaliteit! Als het kan leuk liveverslagen lezen van plekken die ik zelf (geloof ik) kan zien vanaf de Wildkogel Arena, en ook 2 gebieden die ik zelf bezocht heb (Kitzsteinhorn en SkiWelt). Ik ben benieuwd naar de Black Mamba piste, die was er toen nog niet! Have a nice stay :)

❄️

@David23 Dan heb ik dat verkeerd opgeschreven, maarja… Een klein foutje in een voorverslag van bijna 2000 woorden is niet erg, toch? :P Volgens mij kan je alleen vanuit Kitzbühel het gebied Wildkogel Arena zien en viceversa. Vanuit SkiWelt kan je in ieder geval wel SkiJuwel zien. En die nice stay komt zeker wel goed!

De kop is eraf, Feyenoord heeft gelijk gespeeld met een zeer belangrijk uitdoelpunt. Nu is het nog aftellen tot we gaan rijden, in ieder geval met een redelijk goed gevoel in plaats van met een chagrijnige kop :P

Carnas on Tour

Interessant, zo een voorbeschouwing! Erg informatief:o Ik kijk uit naar je live-verslagen!:D
Alvast veel plezier!

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Tof zo’n voorbeschouwing, ik ga er maar geen een maken, valt niet echt veel te vertellen denk ik :P

Wel chill dat je vrijdag al kunt boarden, ik heb zaterdag mijn eerste dag :P

null

Oh seizoen 2013/2014… wat was je mooi lol

Gang is alles

Volgens mij ben he nog 2 links vergeten.

De ene us allstarcard.nl en wat zou die andere toch zijn :)

Ben ik nu gek of ???

niet roetsjen maar skieen

@svennoo , zou u zo vriendelijk willen zijn om eens de staat van de pistes door te geven en hoe het dal eruit ziet(hopelijk niet groen) als u vertrekt, wij komen namelijk aan op de 28ste en het is de eerste maal dat ik dit gebied kom , we logeren in Ellmau.
alvast veel skigenot en bedankt voor de goede info !!!

Leuke voorbeschouwing! Dit jaar voor het eerst in Kirchberg geweest en 2 jaar terug in SkiWelt.

Vond met name de dalafdaling naar Kitzbühel leuk om te doen maar ook skiën op de Kitzbüheler Horn is prachtig. Wat een rust daar vergeleken met de rest van het gebied! Wel jammer dat, als je wilt skiën/snowboarden in het gebied boven Pass Thurn (Resterhöhe & Zweltausender) en later weer op ski/snowboard terug wilt naar Kitzbühel/Kirchberg je verplicht bent om de vervelende sleeplift F8 te pakken… Verder vond ik dat er vrij veel ‘vlakke’ gedeeltes tussen pistes of na liften in zitten… Met name vervelend voor snowboarders.

Wij gaan volgend weekend richting hollersbach, en skien in kitzbuhel-kirchberg, zillertal arena en saalbach hinterglemm. Wellicht bij mindere omstandigheden ook op de kitzsteinhorn. Ga je verslag zeker volgen.

Als we dan toch op de betweter toer zijn @david23, de liften op de kitzsteinhorn heten glgletscherjet, gletscherbus vind je op hintertux ;)

Leuk om te lezen @svennoo, ik kijk uit naar de vakantie zelf!

Certified ski-boy, glijbewijs

Als we dan toch op de betweter toer zijn @david23, de liften op de kitzsteinhorn heten glgletscherjet, gletscherbus vind je op hintertux ;)

Leuk om te lezen @svennoo, ik kijk uit naar de vakantie zelf!

Jorian op 20 feb 2015 14:54

Verkeerd getypt :p Goed dat je me een koekje van eigen deeg geeft!

❄️

Mooi mooi! Ik ben benieuwd! :)

Veel plezier!

@Ron4 Dat weet ik niet :P
@rob16 Komt in orde, mijn nieuwe aanpak van reisverslagen zorgt ervoor dat ik ook de kwaliteiten van de piste. Straks komt het verslag van vandaag online, eerst even het filmpje kijken die ik van piste 11 heb gemaakt.
@Soost Ik ben nog niet in Pass Thurn geweest, ik ga dat ook niet halen. Ik heb dus geen last van die sleeplift, hahaha :P En die vlakke stukken zijn inderdaad erg vervelend :(

Bedankt iedereen voor de positieve reacties, straks komt verslag van vandaag!

Carnas on Tour

En daar ben ik weer met een nieuw reisverslag, althans nieuw… De voorbeschouwing was toch eigenlijk de aftrap van dit verslag. Dus tijd voor deel 2!

Vannacht zijn we rond 2:20 gaan rijden. Helaas regende dus hoopte ik dat het in Oostenrijk beter zou zijn. Ter hoogte van Gorichem ben ik gaan slapen op de achterbank, gezellig met mijn afspeellijst met après-ski muziek aan, die hier te vinden is: http://open.spotify.com/user/1122332643/playlist/4m0fgIMe9Lt….

De eerste pauze was rond een uur of half 6 ’s ochtends bij Bad Camberg. Voor de busreizers is dit waarschijnlijk een zeer bekend punt, want hier stoppen veel reizen voor hun eerste stop, bij de Burger King :D Het was inmiddels opgehouden met regenen. Om 5:43 reden we weer verder.

Tijd voor Frankfurt Airport. Hier word ik altijd wakker, puur op gevoel. We reden hier rond een uur of 6 langs. Ik zou graag hier een keer naar toe willen vliegen, puur alleen voor het vliegveld. Daarna ben ik weer gaan slapen tot de tweede stop.

Om 08:10 was de tweede en de laatste stop. Oftewel: ik mocht gaan rijden! We zijn iets voor 11:00 aangekomen bij het pension in Brixen im Thale. Rond een uur of 11:45 ben ik met de lift naar boven gegaan. Dus genoeg tekst, tijd voor de foto’s! Daar draait het vooral om, lijkt mij toch?

Foto’s
De foto’s vanaf dat ik achter het stuur zit tot en met aankomst zijn door mijn vader gemaakt, in opdracht van mij ghehehe. Enjoy the view :)

null

Halverwege Duitsland was het nog een beetje grauw in de ochtend.

null

Maar toen kwam ineens sneeuw tevoorschijn!

null

Dit was echt heeeeeeerlijk wakker worden. Mooie zonsopkomst.

null

Een uur erna zat ik op die plek, ghehehe.

null

De laatste stop, hierna zou ik gaan rijden.

null

Tuig bij de auto.

null

Feyenoord is overal ;)

null

Ja… Pap heeft echt een prachtige timing qua foto’s maken. Ach ja, dit ben ik. Straks een betere foto :P

null

Rond dit tijdstip op dezelfde plek was het vorig jaar 12 graden WARMER!

null

Hier rijden we ook elk jaar langs… Inmiddels hebben we eigenlijk geen Garmin meer nodig om naar Brixen te rijden, haha.

null

Bergen! Sneeuw! VAKANTIE!

null

Kijk, veel beter! Cruising to Austria!

null

En we zijn weer ‘’thuis’’.

null

Hallo Höhe Salve, daar zijn we weer!

null

En ook hallo Kitzbüheler Horn!

Vanaf hier heb ik weer zelf de foto’s gemaakt.

null

Deze lift is een van de eerste liften die ik elke ochtend zie, de SkiWeltbahn.

null

Een beetje onduidelijk, maar daar is de Jochbahn. Zoals in mijn voorbeschouwing was besproken is deze volgend jaar vernieuwd.

null

Tot straks, PapalaPub!

null

Bordje over de nieuwe Jochbahn.

null

Daar gaan we weer!

null

En gelijk de ‘bubbel’ in! (Zinsbergbahn, no. 3)

null

Sinds dit jaar is er ook een slalomparcours onder de Bubbel.

null

Besneeuwde bergtoppen, I love it!

null

En dan tijd voor de Jochbahn… Slome lift, echt fijn dat die vernieuwd wordt.

null

Nog meer bergtoppen met sneeuw. Links onderin zie je Westendorf.

null

null

null

De vernieuwde Aualmbahn. Lekker snel en comfortabel!

null

Puur geluk qua timing met de lift en zon.

null

Hallo Wilder Kaiser!

null

Met al mijn vrienden…

null

De dubbele Eibergbahn met erachter de Osthangbahn.

null

De zwarte piste van Scheffau, deze was heerlijk vandaag.

null

Hallo Hartkaiser, tot van de week!

null

En weer omhoog vanuit Scheffau.

null

En maar ook gelijk de dalafdaling van Brixen gedaan, helaas de rode… De zwarte was dicht in tegenstelling tot van de afgelopen week… Echt om te janken :(

null

In het midden van de foto ligt het pension waar ik al mijn hele leven verblijf, gezien vanuit de SkiWeltbahn.

null

Het ‘hoofdgebied’ van SkiWelt. Helemaal op de achtergrond kan je Duitsland zien liggen.

null

En daar ligt Kitzski. Oftewel Kitzbühel - Kirchberg. Daar ga ik van de week ook nog even koekeloeren.

null

De eerste van de vakantie… Proost!

null

Na het biertje heb ik de zwarte 112 gedaan, de stijlste piste van het gebied, al zijn er voor mijn gevoel nog stijlere pistes te vinden in SkiWelt.

null

Daarna heb ik de Choralmbahn gepakt naar boven. Bovenop de Choralm kan je nog het oude dalstation van de Kandleralmbahn zien.

null

Dus daarna de andere dalafdaling van Brixen gedaan, deze heb ik gefilmd. Dit filmpje van 9 minuten verschijnt op YouTube als ik terug ben in Nederland. Ik ga namelijk met mijn andere gemaakte filmpjes en eventueel nog wat foto’s een leuke compilatie maken, zover het mij lukt. Na deze afdaling ben ik nog naar het hoofdgebied gegaan en 2x de Filzbodenbahn (no. 7) gedaan om vervolgens met de gondel weer omlaag te gaan, zoals op de foto is te zien. Daarna ben ik de PapalaPub in gegaan voor de eerste après-ski van deze vakantie. Ze wisten nog precies wat ik als eerste drankjes wil bestellen, Obstler en een grote bier.

Statistieken

null

Ik heb vandaag, ongeacht hoe laat ik begonnen was, toch nog een redelijk stuk kunnen snowboarden. Ik heb 33 km gesnowboard met een aantal hoogtemeters van 6309 meter. Daarnaast heb ik 20 liftenritten gehad. Het hoogste punt waar ik vandaag gestaan heb was op 1808 meter op de Choralpe. Het laagste punt was in Scheffau, op 687 meter hoogte.

Morgen ga ik weer naar SkiWelt, maar waar precies weet ik nog niet. Alvast bedankt voor het lezen van het verslag van deze dag. Bis Morgen!

Carnas on Tour

Toch nog lekker kunnen skiën vandaag! Mooizo :)
Veel plezier nog komende week, de rest van de verslagen zie ik na volgende week zaterdag weer als ik terug ben.

Edit: Oi oi, rijden met ogen dicht, levensgevaarlijk :p

@HenriS Ja, zeker mooizo! Ben ik echt blij mee. En jij ook veel plezier!

En staat er nu ook al een straf om met je ogen te knipperen? :O :P

Carnas on Tour

@svennoo , mooie foto’s ik volg uw verslag dagelijks !! ik ga zeker die papala pub eens bezoeken en een SVENNOOTJE vragen haha !!!

Lekker dagje hoor, mooie foto’s! Jammer van die ene gekke club en je haat aan oude liften :p

Certified ski-boy, glijbewijs

Vandaag nog door Brixen gekomen, hier in Neukirchen zijn de zuidhellingen ook weer groen. Mooie eerste dag lijkt het?

❄️

Mooi! Hoe was de dalafdaling naar brixen? Als de zuidhellingen er al groen uit zien is die piste vaak een bende. Vorig jaar was hij deze week al dicht

Ziet er lekker uit!

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Mooi hoor! Lekker weer:D
Niet te lang in de PapalaPub blijven hangen! Nu moeten we lang wachten op je foto’s van vandaag:'(

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@rob16 Wees welkom, haha. Ik ben een van de feestbeesten daar.
@Jorian Gekke club? nou nou… hahhaa
@David23 @Atomic- Dalafdaling was alsnog goed!
@SnowJan wees geduld, voor 22:00 staat het erop!

Carnas on Tour

Zo, tijd voor het verslag van 21-02 en 22-02. Gisteren was ik wezen stappen dus als goedmakertje een langer verslag dan dat ik van plan was.

Zaterdag 21-02
Vandaag was een zeer mooie dag! De tweede dag stond in het teken van veel kilometers plus een Skimovie! Dit komt ook te zien in het filmpje dat ik ga compileren, dus nog een weekje geduld! Of je moet naar mijn Skiline-profiel gaan, hier de link: http://www.skiline.cc/profile/Svennoo/skiMovies. De piste was op sommige stukken ijzig, maar dat zie je ook in het filmpje.

null

We gingen weer ’s ochtends naar boven met de gondel.

null

De Höhe Salve vanuit de Foischingbahn.

null

Heerlijke strakke pistes!

null

Hier rijd ik morgen, onderweg naar SkiJuwel!

null

En daar ligt Wörgl.

null

Vanaf de Höhe Salve naar Itter. Een heerlijke lange piste.

null

Dit is de nieuwe lift onderaan bij Itter.

null

De Höhe Salve vanuit het bergstation van Itter.

null

En gelijk ook de dalafdaling van Söll gedaan. Dit was de derde van vandaag, eerst Hopfgarten. Toen Itter en toen dus Söll.

null

Toen ben ik gaan eten, op de Höhe Salve. Daar heb ik deze foto gemaakt.

null

Daar ligt Kitzski, met links op de foto Kirchberg.

null

Heerlijke piste!

null

Onderweg naar de Choralp. De rode 11 heb ik gedaan met mijn vader en een vriend. Brixen was de 4e dalafdaling van deze dag. Op de foto zie je de Kitzbüheler Horn.

null

Bijna onderaan de dalafdaling van Brixen.

null

Het middelste gedeelte van de Brixener Landtong.

null

Heerlijke piste, die 11!

null

Zo, weer beneden!

null

Mijn thuisbar. Hierna heb ik mijn camera in de auto gelegd en ben ik zonder tas verder gegaan, zoals je kan zien op mijn Skimovie-filmpje.

Statistieken 21-02

null

Ik heb deze dag 54 kilometer gesnowboard. Ik heb 30 liftritten gehad en 9516 hoogtemeters gemaakt. Het hoogste punt waar ik deze dag gestaan heb was op 1829 meter, op de Höhe Salve. Het laagste punt was op 630 meter hoogte in Hopfgarten.

Zondag 22-02
Vandaag was het kut weer… Het was zeer, zeer mistig op de berg dus had ik gesloten door de vele sneeuwval dat ik mijn camera in het pension achterlaat. Ik heb dus maar twee foto’s van deze dag. Ik ben tot het middageten alleen geweest, daarna heb ik bij iemand die ik goed ken geholpen bij de skiles. Zij geeft namelijk les bij een skischool in Westendorf. Die kinderen hadden echt de tijd van hun leven met een snowboarder als ‘’meester’’. Het doet mij goed om kinderen zo naar hun zin te zien hebben.

null

Dit was het uitzicht vanuit mijn kamer deze ochtend.

null

En dan de laatste foto van deze dag. Zoals je ziet ligt er meer sneeuw dan eerst. Onder andere hierdoor heb ik weinig gesnowboard en ben ik niet naar Kitzbühel gegaan.

Statistieken 22-02

null

Ik heb toch nog 30 kilometer kunnen snowboarden. Ik heb 13 liftritten gemaakt en 5462 hoogtemeters. Het hoogste punt waar ik ben geweest was op de Fleiding op 1867 meter. Het laagste punt was 787 meter in Brixen im Thale, bij de Sonnenlift.

Bis Morgen!
Morgen ga ik naar SkiJuwel. Ik denk dat ik ga parkeren in Auffach. Dus stay tuned voor misschien een live-foto, als dat lukt, en waarschijnlijk in de avond het verslag van morgen. Bis Morgen!

Carnas on Tour

NICE !!!

Mooi! Toch maar Anwärter halen komende herfst? ;)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Lekker hoor weer

Certified ski-boy, glijbewijs

@ThijsMeeusen … Betaal jij het dan? :P
@Jorian Zeker, net als vandaag!

Carnas on Tour

Groene hellingen:( Gelukkig voor even verleden tijd nu:D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@ThijsMeeusen … Betaal jij het dan? :P

@Jorian Zeker, net als vandaag!

Svennoo op 23 feb 2015 20:32

Kosten vallen best mee als je het vergelijkt met wat je ervoor terugkrijgt… Hoop ik :P

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Plaats een reactie