Skiën 26 april- 3 mei

Hi all,

Met een paar vrienden plannen we een skitrip van 26/04 tot 3/05 dit jaar. Vroeger gaat echt niet.
We zijn dus uiteraard op zoek naar een gebied dat hoog genoeg ligt om nog sneeuwzeker te zijn, en liefst ook groot genoeg.

Tot nu toe hebben we Sölden of Zermatt op het oog. Wat is jullie mening?

Tim

Solden lijkt me wel een goeie, misschien Kaprun? Heb je zeker sneeuw namelijk.

A winter without powder isn't a winter!

Val thorens…

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Kaprun vind ik persoonlijk wat klein, dan heb je wel gebieden met (veel) meer pistekilometers, zoals inderdaad Sölden, Zermatt (of zelfde skigebied maar goedkoper Breuil-Cervinia) en Val Thorens, maar ook:

  • Ischgl (dan is het closing weekend)
  • Tignes
  • wellicht nog een paar waar ik niet direct kan opkomen

Merci iedereen!

We zijn nu Zermatt aan het overwegen, omdat het gebied op de gletjser best groot is, waardoor we redelijk zeker zijn van een groot aantal kilometers eind april. iemand hier al ervaring mee?

Grts,

Tim

Het seizoen in Zermatt eindigt op 19/04, dus dan beperk je je wel puur tot het gletscher gebied. Zelfde geldt voor Sölden, daar gaat het normale skigebied ook dicht de 27e, en kan je dus alleen nog de gletscher op.

Val Thorens en Ischgl zijn wel nog gewoon geheel open die week, maar in Ischgl is dat wel de afsluitweek waarbij het erg druk kan zijn.

Plaats een reactie