Tignes of Val Thorens

Hallo,
Wij willen graag een paar dagen skiën in Mei. wat is jullie ervaring hier in en wat zijn de voor en nadelen van de genoemde gebieden?
Wij kunne kunnen maar niet beslissen…

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

Begin mij is in val tho de dutch week. Dit is wel iets op rekening mee te houden of je hier juist wel of juist geen zin in hebt. Verder ben ik niet degene die deze vraag het best kan beantwoorden.

2 tm 9 mei is inderdaad de Dutch week in Valthorens. Dus als je van de apres ski bent kies je voor val tho. Behalve dat verschillende de twee niet veel van elkaar. Tignes ligt op 2100 en valtho op 2300, maar het hoogste punt van VT gaat ‘maar’ tot 3200m en in Tignes tot 3400m. Dus dat ligt zo goed als gelijk. De gletsjer van Tignes is wel groter dan die van VT. Persoonlijk zou ik de gletsjer van VT niet eens een gletsjer willen noemen, omdat de piste maar op de laatste 500m van de gletsjer ligt. In Tignes heb je er tenminste wat meer afdalingen op.

Dus; wil je apres skien? Duidelijk, Valthorens.
Wil je je kans vergroten tot meer geopende pistes (dat is namelijk waar ik me zorgen over zou maken begin mei), Tignes.

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Ik zou voor Tignes gaan.

  • Mooiere omgeving (beide gebieden kennen hoogbouw, maar in Tignes is er toch meer sfeer).
  • Het gehalte luidruchtige toeristen in Valtho is hoger (zeker met de Dutch week)
  • Dat Val Thorens behoort tot les trois vallées is in die periode weinig relevant

Wel oppassen in welk deel van Tignes je boekt, niet alle delen liggen even hoog ;)

Ik ga jaarlijks naar de beide gebieden en vind ze beiden super! In de periode dat je wil gaan : Tignes en meer bepaald Val Claret…

Ik ga jaarlijks naar de beide gebieden en vind ze beiden super! In de periode dat je wil gaan : Tignes en meer bepaald Val Claret…

Sarah op 19 mrt 2015 11:17

Ja dit vooral! Niet in Val Claret zitten vond ik het grootste nadeel van dit gebied :-P.
Gletsjer in Tignes is tof. Pistemogelijkheden vond ik in Valtho beter (maar ik durf niet te zeggen hoe dat in mei is).

Antwoord is afhankelijk van je prioriteiten.
Als apres-ski belangrijker is dan ski, dan Val Thorens.
Anders, Tignes.

Qua ski: vanaf half april is Tignes gewoon stukken beter. Meer pistekilometers en hoogtemeters open; plus ook nog eens meer afwisseling. Tignes ligt “binnen” en ValTho “buiten” waardoor de koude lucht beter blijft plakken, het is er kouder op gelijke hoogte en bovendien is het gebied gemiddeld genomen hoger. Van de 3V is eigenlijk alleen het stukje rond ValTho nog goed vanaf half april, de rest ligt te laag.

The older I get, the better I was

Antwoord is afhankelijk van je prioriteiten.
Als apres-ski belangrijker is dan ski, dan Val Thorens.
Anders, Tignes.

Qua ski: vanaf half april is Tignes gewoon stukken beter. Meer pistekilometers en hoogtemeters open; plus ook nog eens meer afwisseling. Tignes ligt “binnen” en ValTho “buiten” waardoor de koude lucht beter blijft plakken, het is er kouder op gelijke hoogte en bovendien is het gebied gemiddeld genomen hoger. Van de 3V is eigenlijk alleen het stukje rond ValTho nog goed vanaf half april, de rest ligt te laag.

Menno op 19 mrt 2015 17:33

; Tignes plus ook nog eens meer afwisseling. HaringHighRichardt op 19 mrt 2015 18:42[/post][/quote]

Dit klopt helemaal Tignes is kleiner kwa gebied maar de afdalingen zijn veel meer gevarieerder en bieden veel meer afwisseling dan Val Tho.

Tignes is helegaaar top !!! (voor mij dan)

… Tignes ligt “binnen” en ValTho “buiten” waardoor de koude lucht beter blijft plakken…

Menno op 19 mrt 2015 17:33

Ik ben heel nieuwsgierig wat je hiermee bedoeld :)

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Ai ai, lastig…
We gaan niet voor de après-ski maar meer om smorgens lekker te skiën, smiddags beetje genieten van de zon en zonder de kids een paar nachtjes goed te slapen.
Waar ik nu bang voor ben is dat de luidruchtige jongeren dat laatste wel eens zouden kunnen verstoren in valtho.

Bedankt allemaal en we gaan er nog even goed over nadenken dit weekend.

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

tignes vind ik super duur gebied. Als je iets ga drinken of eten is het daar echt duur
daarbuiten is het wel een leuk gebied.

val tho ligt veel hoger, sneeuw zekerheid en super groot.
is wel iets minder gezellig, kei veel grote app blokken overal

ik ga niet meer naar frankrijk, verkies oostenrijk boven beide gebieden omwille van kostprijs, gezelligheid, onderhoud van de pistes & skiliften

Plaats een reactie