Tirol 3-6 april; wie gaat er mee?

Er ligt nog zat sneeuw (en er valt nog steeds wat bij), er is een lang paasweekend op komst en de winterbanden zitten nog onder de auto. Ik wil wel een mooie seizoensafsluiter. Wie doet er mee?

Ik had bedacht weg te rijden in de avond van donderdag 2 april (tegen middernacht), vrijdag lekker skiën en 's middags inchecken, zaterdag en zondag lekker skiën uiteraard, maandag uitchecken, de hele dag nog skiën en aan het eind van de middag weer terugrijden naar Nederland. Dus: vier dagen skiën, drie overnachtingen.

Wat mij betreft kiezen we een gebied in Tirol waar nog meer dan 100 km piste open is (genoeg keus: denk aan Ischgl, Sölden, Ober- & Hochgurgl, Zillertal en Hintertux, etc.). Tirol is bovendien niet te ver rijden en ik heb nog een geldige Tirol Snow Card (scheet weer in de kosten).

Ik ben een ervaren skiër. Alle kleuren piste, soms knallen, soms cruisen. Ook off-piste als de condities en het gezelschap het toelaten. Lekker van de eerste tot de laatste lift in de sneeuw. Après-ski vind ik niet boeiend, hoewel een biertje/wijntje na het douchen en omkleden me altijd goed smaakt.
Ik vind het prima om last-minute te kiezen waar we heen gaan. Qua accommodatie ben ik voor budget-vriendelijk (liefst appartement, Airbnb of zoiets, mag ook in dorpje verderop zijn).

Interesse? Stuur me een PB.
Vragen? Stel ze hier.

Helemaal mijn ding dit.
Ik kan eventueel ook dagje eerder vertrekken.
Nog dichter bij b.v. vorarlberg is ook goed (b.v. Kleine Walsertal 6uur rijden vanaf Arnhem).
Ik, 45 jaar (m) ervaren skiër heb eventueel eigen vervoer hiervoor.

broglegrot@gmail.com

Mijn Tirol Snow Card is daar niet geldig. Vind het zo zonde als ik nog eens 120-140 euro moet betalen als ik in Tirol gratis kan skiën…

Same here, eveneens Tirol snow card en nog veel goesting :-) Mogelijk ga ik met mijn vrouw en kids de baan op maar kan zijn alleen … Ischgl mogen we wel niet op zaterdag skiën… had er graag anders nog eens geraakt

Hey,
Ik heb ook zin om enkele dagen te gaan boarden (gevorderd niveau). Ik zou kunnen vertrekken in de avond van 31/3 of 1/4, dan hebben we nog iets langer. Weet niet of dit voor jou mogelijk is ?
We zijn ook nog met enkele andere mensen aan het kijken om eventueel iets te combineren.

Ik kan niet eerder vertrekken dan de avond van 2 maart. Dus aan die dagen zit ik vast, helaas.

Zoals ik het zie hoeven we niet geheel samen te vertrekken, slecht de bestemming moet samenvallen, in Tirol dan dus.

Misschien kan je berichtje naar jcbrand sturen, kan je daar ev aansluiten, ben dit wel gepland

@Kris83 heb jij al concrete plannen? En @Bruno? Het is natuurlijk ook mogelijk om in twee groepen te gaan: een groep vertrekt al wat eerder en een andere haakt op vrijdag aan. Ik vind het wel fijn om niet in mijn eentje te rijden (zeker 's nachts is dat gewoon een voorwaarde voor mij), en samen skiën en eten vind ik ook leuker dan alleen.

@Gigi ik beslis pas enkele dagen op voorhand, maar kans is heeeeel groot. En data passen me perfect. En gebied zal ook niet moeilijk zijn omdat we dezelfde skipas hebben :-) Ik ben van Antwerpen en jij?

Ah, dit is interessant voor mij. Ik kan net als Kristof van 1-6 april, op 1 april in de namiddag vertrek. Volgens mij is er wel iets mogelijk gezien alle reacties!

Ik woon in Hilversum, maar werk momenteel in Enschede. Waar ik die avond vertrek, zie ik nog wel.

Ja, lijkt wel wat mogelijk hier @alex_barros mag ik weten waar jij woont? ivm jouw voorkeur vertrekdatum. @GiGi ik woon tussen Hilversum en Enschede in, regio Zutphen.

Twee dames hebben zich ook nog gemeld via een privébericht, maar daar weet ik niet veel van en ze hebben niet meer gereageerd. Dus @Leonie1990 laat even wat horen als jullie nog interesse hebben.

Lijkt erop dat we met in ieder geval 5 echt geïnteresseerden zijn: @Bruno, @Alex_barros, @aansteker, @Kris83 en ikzelf (en mogelijk dus nog 1 of twee dames). Dat wordt sowieso met twee auto’s rijden, waarschijnlijk vertrek in verschillende delen van de Benelux (een in België/Zuid-Nederland en een auto boven de rivieren).

Ik ga het internet afstruinen voor accommodaties voor 5-8 personen. Ik kijk in het Ötztal in eerste instantie. Want het gebied Hochgurgl-Obergurgl lijkt me wel heel geschikt. Zie ook dit topic daarover: https://www.wintersport.nl/forum/topic/192904

Sorry voor m’n late reactie. Wij moeten toch afhaken ivm niet kunnen wisselen van een nachtdienst. Helaas! Maar jullie wens ik veel plezier!!

@aansteker, ik woon in Apeldoorn. Op 1 april kan ik in de namiddag vertrekken.
Het gebied dat je noemt Gigi lijkt me uitstekend!

Gebied staat me ook aan wil ik al lang eens naar toe!

Ik heb even rondgekeken in Obergurgl (wacht nog op wat terugkoppelingen qua beschikbaarheid). Er zijn best wat appartementjes voor 4-6 personen (ik vind het niet erg om 3 nachten op een slaapbank in de woonkamer te liggen), die omgerekend tussen 120 en 150 euro p.p. uitkomen (voor 3 nachten dus). Ik hou me uiteraard aanbevolen voor goede tips. Persoonlijk vind ik 150 euro voor 3 nachten wel de max.

Een 4-daagse skipas voor dat gebied kost 184 euro zag ik.

Zoek me anders even op op Facebook, dan kan ik daar een groep aan maken, is makkelijker denk ik. https://www.facebook.com/gijs.vanlieshout.92

@GiGi wat gebied betreft, ik vind elke witte berg met lift goed.
Accomodatie mag van mij ook bijna alles zijn.
Ik ben niet zo’n Facebooker, sorry, maar mijn e-mail heb je al.
@alex_Barros Apeldoorn is mooi dichtbij.
Ligt voor de hand dat wij dan een dag eerder vertrekken, en na een dagje skiën aansluiten bij de groep GiGi / Bruno / Kris? Verondersteld dat Bruno /Kris ook daadwerkelijk meegaan, gezien GiGi niet alleen wil rijden.

ik wil in die dagen ook nog graag skieen maar ben slechts licht gevorderd. Daarbij heb je voor die ongeveer 150 euro ook drie nachten halfpension in een simpel pension en dan lig je in een bed ipv een slaapbank.
Moeten ze wel meerdere kamers hebben en deel je per twee of 4 (familiekamer met stapelbedden) een kamer.

is dat ook een optie? en twee is iedereen ver gevorderd want dan red ik het niet op.

woon in Friesland en kan op zich 1 april al weg, 7de is voor mij weer een werkdag.

Ik vind elke accommodatievorm prima. En wat is ‘lichtgevorderd’? Als je blauw en rood lekker skiet is het prima toch?

Ik vertrek het liefst zo vroeg mogelijk om zoveel mogelijk sneeuw te zien ;-), ik zou al de 31ste kunnen vertrekken, maar Alex kan pas vanaf de 1ste, dus de 1ste in de namiddag is een goede optie om dan donderdag al op de piste te staan @aansteker ?
Heb eens het gebied gecheckt, het heeft wel nogal wat sleeplichten (geen fan), maar krijgt wel veel positieve beoordelingen, dus lijkt me prima.
Het handigste lijkt me idd om een paar groepjes te vormen en ginds samen te komen.

Ik ga kijken of ik donderdag 2 april ook vrij kan krijgen. Ik beloof niks, maar doe mijn best.

GiGi dat zou wel heel handig zijn inderdaad, allen dan vertrekken 1 -4.
Dan wordt dit groep 1 april, haha.

Het lijkt er op dat alex en ik sowieso samen rijden (1-4 inderdaad Kris ) want wij wonen in de buurt.

Ik vind elke accommodatievorm prima. En wat is ‘lichtgevorderd’? Als je blauw en rood lekker skiet is het prima toch?

GiGi op 22 mrt 2015 21:54

@GiGi Gaat mij meer op het begrip appartement, das zelf koken en ik ben dan denk ik TE verwend ;-)
Liever aanschuiven, happen en hangen :-)
Lichtgevorderd is dat ik blauw onder de knie heb en bezig ben met rood, licht aan de mate rood
of ik eraf durf dus als iedereen ver gevorderd is, zwart geen probleem vind of zelfs off-piste gaat dan
houd ik het voor gezien. Voor mij fijn als er iemand bij is die hetzelfde niveau heeft hoewel je niet de hele
dag aan elkaar hoeft te plakken natuurlijk maar goed anders kan ik beter alsnog alleen he.

Wat is concreet en wat niet ?

Concreet is dat we verder allemaal meer gevorderd zijn en druk op zoek naar accommodatie (van wat voor soort dan ook) in of in de buurt van Obergurgl. Tot op heden weinig beschikbaars gevonden (Pasen = druk), maar wel 3 opties in Vent en Langenfeld (beiden zo’n 30 minuten rijden naar Obergurgl). Afwachten of de beschikbaarheid bevestigd wordt.

Ikzelf ben druk bezig vrij te krijgen voor donderdag 2 april, zodat we in de avond van 1 april weg zouden kunnen en dan dus 5 skidagen en 4 overnachtingen hebben. Voordeel hierbij is dat als je een skipas Obergurgl koopt voor minimaal 5 dagen, je een dag gratis mag skiën in Sölden (andersom geldt dat ook). Wel weer leuk voor de afwisseling.

Duidelijke koek. Dan is het voor mij afhaken want meer gevorderd betekend nog ff oefenen.
Blok aan het been wil ik niet zijn dus kan ik beter op zoek naar mensen van meer mijn niveau.
Wens jullie wel een paar super leuke dagen maar…dat hoeft vast niet, gaat goedkomen :-)

Het is gelukt. Ik heb 2 april ook vrij. We kunnen dus met zijn allen op de avond van 1 april vertrekken.

Hier de feiten:
@Kris83 - Maastricht @Alex_barros - Apeldoorn @aansteker - Zutphen @Bruno - Antwerpen
Ikzelf - Hilversum

Allen vertrekken op de avond van 1 april richting Obergurgl. Iemand een auto waar 5 man + bagage en ski’s mee kunnen? Anders wordt het twee auto’s; ik bied bij deze de mijne aan (capaciteit: 3 personen + bagage en ski’s; winterbanden, sneeuwkettingen). Meet-up in Maastricht of zoiets?

Heb beschikbaarheidsaanvraag uitstaan bij een appartement in Langenfeld (3 slaapkamers, prijs lijkt max 34 euro p.p.p.n.) en er zijn twee opties in Vent. Beide dorpen ongeveer 30 minuten van Obergurgl en 15 minuten van Sölden (1 dag Sölden in 5-daagse skipas Obergurgl en andersom). Op zich prima lijkt me.

Hey super van je opzoekwerk, enige vraag is er nergens app/hotel beschikbaar dichtbij piste desnoods ander gebied. Vond dat altijd heerlijk relaxed om tot aan hotel te skien.

Persoonlijk stel ik hogere eisen aan het gebied dan aan de locatie van het verblijf voor een lang weekend en lente-sneeuw. Ik heb niks kunnen vinden in Obergurgl zelf onder 2000 euro. En dat vind ik wel erg gortig. Maar je bent vrij om ook wat zoekwerk te doen natuurlijk. ik laat me graag verrassen. ;)

Maar het is Pasen, het is nog hoogseizoen en de sneeuw is nog goed, dus ik begrijp dat er veel volgeboekt is.

Plaats een reactie