Drukte rond Pasen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Is 't erg druk in Ischgl rond pasen? greotjes

Gang is alles

Ja.

Zal idd veel volk zijn. Grootste deel van Duitsland heeft vakantie, heel België.
Dus niet enkel in Ischgl maar alle gebieden in Oostenrijk zullen druk zijn de 14 dagen na Pasen.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

De tweede week zal toch al een pak minder zijn denk ik.
In de meeste gebieden begint vanaf 11/04 het laagseizoen tarief en is er nog plaats zat in de hotels.
Niet vergelijkbaar met krokusdrukte.

3 keer met Pasen geweest maar echt druk vindt ik het niet. Wel aan de gondel beneden maar boven niet bijzonder druk.

May the ski force be with you !!

Is inderdaad relatief hé.

Wachtrij beneden ga je zeker hebben. Reken zo een 30min. Voordeel is dat er nu twee grote kabelbanen naar boven gaan.
Boven op de Idalp verspreid het volk zich over het ruime skipiste aanbod.

Op de Idalp zal er iets meer volk zijn door de verschillende optredens en de finale van Deutschland sucht den Superstar.

Ik weet wel een plekje waar het vanaf 14u een klein feestje zal zijn. Paznauner Thaja. :-)

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

tweede week heeft Oostenrijk en Duitsland geen verlof meer (op Sasken na). Ook in België gaan er minder mensen de 2de week dan de eerste.

Het zal wel meevallen denk ik. Ik ben er ook de 2 de week.
Iemand trouwens tips waar je het beste omhoog gaat de Silvretta of pardatschgratbahn? (in combinatie met parkeerplaats).

Silvrettabahn qua parkeren, maar Pardatschgratbahn is vaak rustiger en sneller.

Parkeren, kijken hoe lang de rij bij Silvrettabahn is en als het te druk is, doorlopen via de Dorfstunnel naar Pardatschgratbahn, zo ver is het niet en uiteindelijk ben je sneller boven. Enjoy!

Is inderdaad relatief hé.

Wachtrij beneden ga je zeker hebben. Reken zo een 30min. Voordeel is dat er nu twee grote kabelbanen naar boven gaan.
Boven op de Idalp verspreid het volk zich over het ruime skipiste aanbod.

Op de Idalp zal er iets meer volk zijn door de verschillende optredens en de finale van Deutschland sucht den Superstar.

Ik weet wel een plekje waar het vanaf 14u een klein feestje zal zijn. Paznauner Thaja. :-)

Ischgeil op 30 mrt 2015 12:12

Verhouding pistekilometers/liftcapaciteit is belachelijk. En als je een wachttijd van een half uur acceptabel vind, dan heb je een beeld van drukte dan ik heb.

Als je 's ochtends vroeg bent kun je de auto op de parkeerplaats bij de Pardatschgrat zetten, lijkt me sterk dat daar 30 min. wachttijd is. Heb ik nog nooit meegemaakt en ik kom er vaak. Vanuit de Silvrettabaan via Dorftunnel met de Fimba is ook een optie.

Aha oké, bedankt voor de reacties allemaal
Helaas gaan we niet meer skiën in Ischgl omdat we geen betaalbaar appartement konden vinden + mijn reisgenoot vond het sowieso erg krap met geld worden.

Gang is alles

Plaats een reactie