kids

Dit onderwerp gaat over de bestemming Stuben am Arlberg

Ik zit te denken om met kerstmis 2015 naar stuben te gaan met mijn zoon(13jr),kan iemand mij vertellen of de verbinding naar st anton vaak gesloten is en of je leuke restaurantjes hebt in stuben.
Ik twijfel ook nog tussen obertauern en solden maar zou graag eens naar stuben gaan daar ik bij de andere twee plaatsen al eens geweest ben.

Graag julie reactie of mening
grt

Bedoel je de verbinding naar St. Anton per lift of per auto?

Gang is alles

ik bedoel de lift verbinding,mij lijkt het erop dat de verbinding gesloten is je geen kant op kunt,maar weet niet of dat vaak is

Jesper kan jij mij ook meer info over stuben vertellen,bijvoorbeeld eetgelegenheden evt apreski

Vanuit Stuben ski je gemakkelijk naar St. Anton. Eerst met de Albona 1 omhoog, dan naar beneden naar Alpe Rauz en vandaar met de Valgafehrbahn omhoog. Vanaf het bergstation kun je in één keer naar beneden skiën naar St. Anton. Let op: voor de terugweg iets meer tijd inplannen omdat je dan via St. Christoph moet skiën.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

De lift bij Stuben is wel een groot drama als je in drukke tijden (=kerst) richting St Anton zou willen gaan. Wachttijden van >30 min.

Over de eetgelegenheden in Stuben weet ik niet zo veel, wel weet ik dat je voor de aprés ski niet in Stuben moet zijn maar in St. Anton.

En inderdaad wat @Greenfield zegt

Ook ligt Stuben het dichtste bij Zürs, hier zou je dan ook 1/2 dagen kunnen gaan skiën met dezelfde skipas

Gang is alles

Mijn ervaring van enkele jaren geleden: klein dorp, lift richting eigen gebied met mooie afdalingen en ruime gelegenheden voor offpiste avonturen, verbinding met St Anton, met de postbus ook snel richting Zurs en Lech. Apresski is niet noemenswaardig aanwezig, destijds 1 kleine kroeg. Eten kan je bij de diverse hotels. Als je een klein authentiek dorpje zoekt zonder noemenswaardige winkel en kroegen … stuben is the place to be! Ik vond het er prima vanwege de rust, het top hotel Mondschein waar we zaten en de makkelijke verbinding met St Anton. Ook Lech en Zurs waren prima via de postbusverbinding.

@flipke

Aanvullend op @Greenfield, Stuben heeft enkele prima eetgelegenheden. Mijn tip: Pizzeria onder Arlberg hotel. Wat @Skizoeker zegt over de drukte heeft twee oorzaken: de oude tweezitter Albona 1 en vooral ook in de weekenden de dagjesmensen uit Zuid-Duitsland. Als je er echter vroeg bij bent valt de drukte wel mee. Gewoon de eerste lift omhoog nemen. En mocht de wind dusdanig zijn dat de liften een keer sluiten kun je altijd met de bus naar Alpe Rauz en van daaruit naar Lech/Zürs of de lift in en naar St. Anton. Stuben heeft zelf ook prima website met alle info en interactieve mogelijkheden.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Overigens wel jammer dat in een plaats wat eigenlijk vrij uit het Duits vertaald cafeëen betekent, slechts 1 café telt… ;-)

Dank jullie voor de reacties,moelijk zouden jullie stuben kiezen of toch solden of obertauern.
Voordeel obertauern is dat het niet zo druk is in de vakanties.

@flipke

Als je Sölden overweegt zou je ook eens in Obergurgl kunnen kijken. Net zo sneeuwzeker maar wel rustiger.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Als je een rustige vakantie wilt hebben met goed eten en zeer sympathieke mensen is hotel Mondschein en overweging waard.

Als je een rustige vakantie wilt hebben met goed eten en zeer sympathieke mensen is hotel Mondschein en overweging waard.

Hooykaas op 2 apr 2015 22:19

hier kun je ook prima eten

Als je iets goedkopers zoekt: Haus Anna (pension) of Chesa Lavadina (luxe pension)

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Plaats een reactie