Sauerland's infrastructurele ontwikkelingen topic

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Ok Frans, je maakt duidelijk dat de gokken tot nu toe geen hout snijdt. Voor jou dus een weet, voor ons een vraag en maar afwachten… .

Wat nog niet ontkracht is, dat er vanaf de Sürenberg een piste noord(west)waarts wordt toegevoegd…
Of is dat wishful thinking?

Heb je overigens al eens de (kunst)sneeuw op de Westfalenhang uitgeprobeerd? Heel vaak is de piste enorm ijzig en wordt bovendien matig geprepareerd.

Ik moet wel zeggen dat ik er alleen maar geweest ben op momenten dat er veel natuursneeuw was. En dan vind ik het altijd een leuk gebied.

Wat betreft een verbinding met de Sahnehang: Dat zou men heel makkelijk vanaf de Nordhang kunnen maken. Een verbindingspiste Nordhang -> Sahnehang en Sahnehang -> Nordhang. Daar is zelfs geen nieuwe lift voor nodig, alleen maar de wil (en een oversteekpunt voor de weg).

Frans op 21 apr 2015 16:24

Vorig jaar stond het gebied Sahnehang toch te koop? Weet je wie de eigenaar toen is geworden?

Ik moet wel zeggen dat ik er alleen maar geweest ben op momenten dat er veel natuursneeuw was. En dan vind ik het altijd een leuk gebied.

Arjen2 op 22 apr 2015 06:33

Oh ja, dan is Altastenberg altijd een leuk skigebied. Vooral als het elders overal druk is kan je (tegenwoordig) in Altastenberg heerlijk relatief rustig skiën. :)

Vorig jaar stond het gebied Sahnehang toch te koop? Weet je wie de eigenaar toen is geworden?

Arjen2 op 22 apr 2015 06:33

Het heeft vaker te koop gestaan, maar het is nu zover ik weet nog steeds van dezelfde eigenaar.

…maar daar val je niet van je stoel af. Dus waarvan wel?

…Helaas mag ik er op dit moment nog niet teveel van zeggen…

Frans op 17 apr 2015 01:56

@koen_s @RoteHersentote
Even afwachten dus! Maar voor het afwachten worden we dan wel weer mooi beloond. :D Komt goed.

‘Ik zie, ik zie wat jij niet ziet’…

…maar daar val je niet van je stoel af. Dus waarvan wel?

RoteHersentote op 22 apr 2015 22:41

Van een kapotte stoel…

A winter without powder isn't a winter!

3 bouwaanvragen voor liften door een ingenieursbureau dit jaar in Winterberg. Het raden kan beginnen:

  1. Moppi
  2. Kappe
  3. ???

Ben nu erg benieuwd!

Even a bad day skiing is better then a good day at work
  1. Astenstrasse?
❄️

3 liften?? Wordt dan niet de Hoogmoedpiste aangelegd?

Ik ga voor Büre-Herrloh!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Aangezien men deels de plannen over de Astenstrasse al laat uitlekken… Daar zijn ze op dit moment bezig om ter plaatse de locatie van de stations en pylonen te markeren. Hier komt een stoeltjeslift.

Aangezien men deels de plannen over de Astenstrasse al laat uitlekken… Daar zijn ze op dit moment bezig om ter plaatse de locatie van de stations en pylonen te markeren. Hier komt een stoeltjeslift.

Frans op 24 apr 2015 22:17

Dat wordt een korte dan! Korter dan de Quickjet?

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Een fixed gok ik? @Frans

#proudtobepartofleswintersporters

Aangezien men deels de plannen over de Astenstrasse al laat uitlekken… Daar zijn ze op dit moment bezig om ter plaatse de locatie van de stations en pylonen te markeren. Hier komt een stoeltjeslift.

Frans op 24 apr 2015 22:17

meteen maar met een knik in het dal naar de Herrloh omhoog… Dat lijkt me wel wat. … Maar dat zal wel niet. Daar liep vroeger en sleelift.

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Inderdaad, meer dan een 4-SB is voor deze piste overkill, vind ik.

❄️

Waarschijnlijk zou een 2er nog genoeg zijn… @David23

#proudtobepartofleswintersporters

Ladies and gentleman: Search for the big Five! ;)

Op basis van wat mij het waarschijnlijkst lijkt @Frans

  1. Astenstraße
  2. Kappe
  3. Moppi
  4. Sahnehang?
  5. Bure-herloh/Nordhang?
#proudtobepartofleswintersporters

Ladies and gentleman: Search for the big Five! ;)

Frans op 25 apr 2015 14:20

nee, dat lijkt me een te kinderlijk spelletje…, als je meer weet vertel het dan… .

@Frank66, moet ik het nog een keer quoten?

Helaas mag ik er op dit moment nog niet teveel van zeggen

Frans op 17 apr 2015 01:56

We zouden graag meer bekend maken, maar als het niet mag, mag het niet…

Geen B? Dan ook geen A.

@Frank66, ik bepaal volgens mij nog altijd zelf of ik iets plaats of niet.
Een hoop mensen zitten op wat informatie te wachten. Als dit de enige informatie is die we kunnen/mogen geven, dan geven we die ook graag.

Maar laten we het nu alsjeblieft niet nog meer off-topic gaan.

Lijkt me duidelijk. Gewoon afwachten. Voorlopig kun je toch niet skien in Winterberg.

May the ski force be with you !!

Zou 1 van die 5 niet gewoon een nieuwe Snowmaker/Snowfactory kunnen zijn?

  1. Astenstrasse (4-SB?)
  2. Poppenberg (8-KSB)
  3. Käppchen (4-KSB)
  4. Snowmaker?
  5. Achter de Sürenberg??

Ik ben benieuwd!

❄️

Ok, ok… .
Astenstrasse, kappchen, moppi, bure herrloh en een nieuwe lift tussen de Bremberglift (9) en de Surenberg.

@Frank66
Wat tof dat je dit meedeelt!
De geplande lift tussen Bremberglift en Surenberg begrijp ik echter nog niet. Daar zit nauwelijks hoogteverschil. Zou zo’n lift slechts dienen voor een betere ontsluiting? Of zit ik verkeerd?
edit
Ik zie dat het een suggestie van je is en geen voldongen feit. Dan de vraag aan jou: waarom zou je daar een lift willen zien?

Ach ik doe maar een poging. Bovenstaande input lijken mij ook verbeteringen. De extra lift naar de Surenberg kan de skiërs beter verdelen over het gebied alsmede dat de verbindingspiste achter de Bremberexpress naar het dalstation Surenberg geen goede is. Het mysterie van waarom die 8zitter is er n.l. ook nog steeds.
Daarnaast zou ik voor een uitbreiding van het skigebied gaan met een 6zitter en piste naar beneden/achteren van de Bremberg (in het verlengde van de Brembergkoplift 10). Dan daar beneden naar de linkerkant een 6zitter, skibrug en piste naar de top van de Sahnehang. Dit is dan een goed uitgangspunt voor een toekomstige verbinding met de Astenberg’s. Voorkeur zou Altastenberg zijn die dan met 2 liften, 1 nieuwe piste en een verlengde piste bereikbaar is.
Toekomst hè.

Ladies and gentleman: Search for the big Five! ;)

Frans op 25 apr 2015 14:20

Met wat google kom ik nergens. Maar als ik op het pistenplan kijk is de grootste van de 5 bergen ( De kahler asten) nauwelijks “bebouwd” met pistes. Zou daar iets staan te gebeuren dan…

Plaats een reactie