Sauerland's infrastructurele ontwikkelingen topic

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Nou, leer ons dan svp ook; wat bedoel je precies hiermee?

Frank66 op 6 feb 2019 15:26

Projecten worden nogal eens opvallend snel gerealiseerd. De investeringen in de laatste 20 jaar zijn immens en plannen zijn in het verleden vaak kort na het bedenken al gerealiseerd… Als. ik alleen al zie hoe de Kappe veranderd is…l

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 06 feb 2019 18:13

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

@Matthas hoe weet je dat er een stoeltjeslift komt in Hunau?

@Matthas hoe weet je dat er een stoeltjeslift komt in Hunau?

renéaby op 6 feb 2019 21:19

Ik las het op alpinforum, daar was iemand in bodefeld wezen skiën en daar viel op dat er allemaal aantkeningen stonden naast de lange sleper. Navraag bij de medewerkers daar leerde dat dat markeringen zijn voor de staanders van de nieuw te bouwen stoeltjeslift komende zomer.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 07 feb 2019 07:07

Born to Ride

Hier foto’s van bodefeld hunau. Er komen totaal 10 liftpalen te staan. Er staan groene piketpaaljes waar dus op staat welke ‘stutze’ = liftpaal er moet komen te staan:

null

null

Born to Ride

Matthias thanks voor de info

Een stoeltjeslift Zal een goede impuls geven voor de Hunau

Is op de Hunau echt een aanwinst. Bovendien kunnen ze alle kanonnen nu op de piste richten in plaats van deels op de sleepliftschneise. Leuk alternatief voor Winterberg (25 min. rijden) en Willingen (40 min.) en vanaf 3 dagen zit het op je liftpas van die gebieden (net als o.m. Altastenberg, Neuastenberg en Züschen)

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Spannend, nu het kaartje op Facebook toont wel aan dat het gepland is. De vraag is alleen wanneer? Hoe oud is de Sonnenlift (de sleper) eigenlijk?

Jelle1 op 13 dec 2018 13:11

Ik hoop dat die verbinding vanaf K1 en vervanging van Sonnen-pannenkoek en ankerlift snel komt. Vooral die pannenkoek vond ik een lastige lift. Totaal geen demper om vertrek stilstand op te vangen. En voor snowboard helemaal een drama. Vond het een gek type van lift op die plaats, aan een leuke oefenweide…

#wakeupwhereyouwant

Dat type liftjes was vroeger (voor de komst van de lopende banden) heel gewoon op een oefenweide, niet? (Vaak zonder die pannenkoek dan)

Maar inderdaad de verbinding is niet optimaal. Ik stel mij wel de vraag of die nieuwe Sonnenbahn het aantal skidagen niet gaat verminderen omwille van te weinig sneeuw op het onderste gedeelte.

Dan hoop ik dat ze het vlakke pistemiddenstuk ook aanpakken.

Donderdag voor het eerst in Willingen geweest, er was bijna geen mens. Mooie vergezichten en afdalingen. In dit gebied moet je helaas met regelmaat je skies afkoppelen om verder te komen. De K1 is echt heel gaaf. Dat stuk waar je de weg over moet steken om vervolgens met 2 sleepliften verder te komen vind ik wel een aanfluiting. Verder ook nog in Winterberg en Neuastenberg geweest. Als de Brembergkopf II opnieuw wordt ingericht met een verbinding over de weg, mogen ze ook wel iets doen aan de afdaling, je komt daar bijna niet vooruit. Zaterdag was echt niet te doen, zo veel mensen. Ik ben toen s’middags naar Neuastenberg geweest, echt een aanrader! Leuke afdalingen en geen rijen. Dit gebied is kwa liften echt nog niet toe aan een verbinding met Winterberg.

Piste 11 zal altijd vlak blijven, maar zoals je weet zijn ze in Winterberg nooit te beroerd om de piste her en der wat aan te passen. Het bergstation komt wat verder naar links (westelijker) te liggen en ik vermoed dat de Bremberg vanaf volgend jaar ineens 815 meter hoog in in plaats van 809 :-)

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Dat plateau waar de bergstations van Sneeuwwitje en de bremberg staan en nu dus ook de nieuwe brembergkopf 2 komt mag wel wat opgehoogd worden idd. Maar daar staan nu helaas de Sneeuwwitje en bremberg al dus dan wordt dat weer lastig…

LA NORMA😍☃️

[quote]Dat plateau waar de bergstations van Sneeuwwitje en de bremberg staan en nu dus ook de nieuwe brembergkopf 2 komt mag wel wat opgehoogd worden idd. Maar daar staan nu helaas de Sneeuwwitje en bremberg al dus dan wordt dat weer lastig…[post]Piefke op 11 feb 2019 10:58[/post][

/quote]

Nee, er is Nog genoeg ruimte daarboven

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Dat snap ik dat er nog ruimte is, ging mij er om dat ze die hele berg hoger hadden kunnen maken zodat alle 3 de pistes die er rechtstreeks op aan sluiten wat meer hoogte hadden in het begin zodat er wat meer vaart gemaakt kan worden meteen vanuit de lift.

Als ze nu het bergstation hoger neerzetten dan heb je er alleen maar wat aan vanuit dat bergstation. Krijg je net zoiets als bij de Quickjet terug naar de bremberg of kleine Büre, dan wil je eerst de poppenberg nog eens doen ipv je eigen omhoog prikken😉

LA NORMA😍☃️

Piste 11 zal altijd vlak blijven, maar zoals je weet zijn ze in Winterberg nooit te beroerd om de piste her en der wat aan te passen. Het bergstation komt wat verder naar links (westelijker) te liggen en ik vermoed dat de Bremberg vanaf volgend jaar ineens 815 meter hoog in in plaats van 809 :-)

Harry(Winterberg) op 11 feb 2019 09:10

Denk jij dat ze de bremberg serieus 6 meter gaan verhogen? Dan moeten ze ook alle bergstations ophogen wat nogal een complex klusje lijkt.

Die 6 extra meten zou net voldoende moeten zijn om piste 11 over de weg te krijgen

Zijn er al voorbereiding gaande voor nieuwe lift 11? Zal dan ook een grote parkeerplaats erbij horen lijkt me.

Zijn er al voorbereiding gaande voor nieuwe lift 11? Zal dan ook een grote parkeerplaats erbij horen lijkt me.

Frank66 op 30 mrt 2019 11:26

De paaltjes voor de liftmasten stonden er in februari al in. De lift komt in ieder geval boven verder naar links te staan.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

De nieuwe sneeuwkanonnen voor volgend seizoen zijn al gearriveerd

null

Daar zijn ze op tijd mee.

Als onze duitse vrienden nog een beetje doorwerken is de A46 ook nog een klaar voor komend seizoen https://www.bauforum24.biz/forums/topic/36726-neubau-a46/?pa…

Zelfde geldt voor de A33 die aan het eind van het jaar ook klaar moet zijn.

Ondertussen zijn vlakbij de Nordhang de voorbereidingen voor de nieuwe 6-zitter Brembergkopf-2 begonnen
Het dalstation komt enkele tientallen meters rechts van het huidige dalstation te liggen, en aan de overkant van de weg (nieuwe skibrug wordt ook gebouwd, zand e.d. wordt er al naar toe gereden.
Het bergstation komt links van het huidige bergstation.
Ik verwacht over vrijwel ee gehele lengte een piste a la het bovenste deel van piste 10: het zal deze piste waarschijnlijk minder druk maken, Voor gevorderden alleen interessant voor de verbinding met de kleine, maar fijne Nordhang en in de toekomst natuurlijk Neuastenberg

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Als onze duitse vrienden nog een beetje doorwerken is de A46 ook nog een klaar voor komend seizoen https://www.bauforum24.biz/forums/topic/36726-neubau-a46/?pa…

dekkie op 7 apr 2019 11:36

Ha, dan moet je daar wel goed in geloven, anders doen ze er hier graag nog een jaartje langer over. ;) Volgens actuele geruchten is de opening voor december gepland, dus er is nog hoop. Zou me echter niet verbazen dat ze voor de winter het net niet af krijgen en dan de opening moeten uitstellen tot het voorjaar van 2020.

“Die Hoffnung stirbt zuletzt!”

Ik dacht dat Nederland aan kop liep met infra-fails maar die Duitsers kunnen er ook wat van. Man man man, ze zijn al 10 jaar bezig met dit flutstuk van enkele kilometers.

Ik dacht dat Nederland aan kop liep met infra-fails maar die Duitsers kunnen er ook wat van. Man man man, ze zijn al 10 jaar bezig met dit flutstuk van enkele kilometers.

dekkie op 9 apr 2019 07:18

Nederland doet het lang zo slecht nog niet, buitenom het punt dat het vaak op ondoordachte plaatsen wordt uitgevoerd. Dat het allemaal nog veel erger kan en veel langer kan duren bewijzen de Belgen en Duiters wel. Dit project daar in het Sauerland is echt geen uitzondering. In Nederland zou zoiets nooit gebeuren.

Born to Ride

@Matthias123: Klopt, er zijn in Duitsland talloze voorbeelden te noemen waar vertraging op vertragingen zich in de wegenbouw opstapelen. Het is een verschrikking voor een land dat zich de motor van Europa wil noemen. Denk ook aan de vele compleet versleten viaducten in het wegen en spoornetwerk. Een miljardenpost is dat.

Qua bouwtempo doen gevoeld de Zwitsers het in Europa nóg langzamer. Denk aan bijv. de A9 in Wallis, waar ze al tientallen jaren bouwen. Had allang klaar moeten zijn.

Ik zie nooit iemand werken aan de A46. Toch knap dat die weg dan bijna klaar is…
Ook handig onderweg naar het Sauerland: beide grote bruggen over de Rijn bij Duisburg, op de A40 en A42 zijn al maanden versmald, met soms flinke vertragingen.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ze werken natuurlijk ‘s nachts, dan is het niet zo warm.

Moppi in Winterberg gaat nieuw bouwen. De oude skihut naast de lift wordt afgebroken en er komt een nieuwe hut daar naast waar nu de pistebully garage is.

3D plannen staan hier:
https://winterberg.ratsinfomanagement.net/sdnetrim/UGhVM0hpd…

Born to Ride

Plaats een reactie