wat is het perfecte skigebied om met een 3 jarig kind heen te gaan?

Hallo,

Volgend jaar januari (duurt nog effe maar goed:)) is mijn dochter 3 jaar en 9 maand oud. het is dan de bedoeling dat ze voor het eerst skiles krijgt. Wat is daarvoor nou een perfect gebied om heen te gaan?

Ik heb mezelf ingecalculeerd dat er voor mijzelf en mijn vriendin een stuk minder van skiën zal komen omdat ik me (zeker de eerste dagen) ook op haar wil focussen. Anders ga ik toch niet met een lekker gevoel op pad.

ik stel daarom weinig eisen aan het aantal kilometers piste.
Wat ik wel belangrijk vind is het volgende:

  • prijs van skipas niet te hoog. (liefst zo goedkoop mogelijk, dacht zelf aan tsjechie, ik vind het zonde om veel uit te geven aan een pas en hooguit een paar rondjes per dag te skien)
  • goede skischool, die ook erg op kleine kinderen is gericht.
  • liefst nederlandse skileraren. (geen must, maar iigl engels of duits)
  • goede oefenweide.
  • sneeuwzekerheid moet wel oke zijn (daarom ga ik niet naar winterberg, al is dat ook vanwege de drukte.)

Ik zoek naar een perfect gebied waarbij het hele plaatje klopt of waarbij ik een perfect compromis heb. Ik zat zelf dus aan tsjechie (reuzen gebergte) te denken, maar hoe zijn de skischolen daar?

Ik hoor graag van jullie, wat jullie eigen ervaringen zijn, en wat jullie mij kunnen aanraden.

Thnx!

gr Jelle

(ik heb even snel gezocht maar niks gevonden, als er al een dergelijk topic bestaat, verwijs me dan door)

*bericht bewerkt door moderator op 26 apr 2015 06:04: Verhuisd naar juiste subforum

Weet niet of je wel eens in winterberg geweest bent maar er lag daar in dec. - jan. meer sneeuw dan in de alpen. En als je buiten de schoolvakanties gaat valt het met de drukte best mee.

Übung macht den meister!!!

Wij zijn gelet op die eisen met onze kinderen altijd in Fieberbrunn geweest echter de skipas zal daar niet meer de goedkoopste zijn nu ze een verbinding maken met SHL. Wel goede skischolen met NL leraren overigens. Ik denk dat je ook eens naar Jerzens/Hochzeiger gebiet zou kunnen kijken. Overzichtelijk en betaalbaar skigebied met altijd en zeker in die periode betaalbare accomodaties. Makkelijk is overigens ook bij de tab “skigebieden” op deze site de button “skipassen” te gebruiken, type het land van je keuze in met de zoekoptie “kindvriendelijk” en je krijgt tal van opties.

Filzmoos is misschien iets voor jullie?

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

Berwang was voor ons ideaal.
Daar heeft onze dochter van toen 3 en 11 maanden voor het eerst skiles gehad.

thnx allen, ga ze eens bekijken. @paddyB, thx voor je tip. ik had die knop nooit eerder gezien, dat idd erg handig! :)

Misschien ook nog eens leuk om te kijken naar een aantal reviews die @Kristy gemaakt heeft deze winter vanuit Tirol. Zaten aardig wat kleinere en kindvriendelijke gebieden tussen. https://www.wintersport.nl125981

Klausberg!

Wagrain!

Leuk en gezellig dorp
Skischool dicht bij de liften
Leuk zwembad in het dorp
Appartementen, pensions, hotels slapen bij de boer
Skigebied groot genoeg voor iedereen

Wij gaan vaak met de kerst dagen met twee kinderen nu 3 en 5 jaar. Skischool voor de kinderen vinden wij erg goed.

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Wij waren dit jaar in de krokus met onze zoon (3 jaar, 10 maanden) in Sankt Johann in Tirol. De oefenweide en skischool (de rode, bij de blauwe was geen les op vrijdag) zijn ons prima bevallen. Wat ze daar doen - en dat vond ik heel slim - is de kleintjes niet in een eigen klas indelen. In plaats daarvan beginnen ze op de kleinste lopende band, waar steeds beneden en boven 1 of 2 leraren staan. De kids kunnen dan zelf naar boven op de lopende band en ook weer naar beneden glijden, waar ze worden opgevangen (soms letterlijk :)) door een leraar. De ski- en dus leertijd - is zo maximaal. De kids hoeven zelden op elkaar te wachten. Als het dan beter gaat, schuiven ze 1 band op, die net wat langer en wat steiler is. Daar gaat het dan vervolgens hetzelfde met 3 of 4 leraren die het begeleiden. Van de leraren waren er enkele die Nederlands waren, maar ook alle Oostenrijksen spraken goed Nederlands. En daarnaast was er ook veel leuk vermaak voor de kids, oa zo’n carroussel en popcorn maken.

Het skigebied beviel mij (zeer ervaren skiër) verrassend goed. Nou hadden we ook veel geluk met de sneeuw (alles open), maar ik vond het afwisselend en mooi gelegen. En afgezien van de wachttijden bij de gondel in het dal 's ochtends (ca 10 minuten) nergens hoeven wachten voor een lift, ondanks de krokusvakantie. De prijzen op de piste en voor het onderkomen zijn nog zeker acceptabel.

thnx allemaal, ik ga het allemaal eens bekijken! :)

Ik ben zelf 2x in Are in Zweden geweest. ik vond dat helemaal top. ik kwam nu bij toeval op deze site:
http://www.pharosreizen.nl/gezinnen/alle_vakanties/zweden_wi…

Spreekt me ook wel erg aan omdat de skipas daar erg goed te doen is en als m’n dochter het nou helemaal niks vind, dan is er daar zoveel meer wat je kan doen.
Iemand daar ervaringen mee toevallig? (lees wel goede verhalen op zoover)

Maar ik ga de bestemmingen die jullie hebben aangedragen ook eens goed onder de loep nemen! gelukkig hebben we nog even om er over na te denken! :)

Kijk eens naar het skigebied in Rauris, klein maar geen dure passen.
Zie vlgd link voor pension, dit is een voorbeeld van de zomer maar ze organiseren dit ook voor de winterperiode.
Als je dochter dan een dagje niet wil skiën is er ook Nl kinderopvang.
http://www.deberghut.com/specials-reserveren/jonge-gezinnen/…

Dienten Die Alte schule

Het Schwarzwald. Redelijk hoog, goedkope skipassen, zeker in Feldberg is wel wat uitdaging te vinden. Als je een accommodatie boekt met die is aangesloten bij de Hochschwarzwald card krijg je die card die meteen een onbeperkte skipas is voor vrijwel alle skigebieden daar! Je kunt er bovendien allerlei andere dingen gratis mee doen. Accommodatie met die card is iets duurder maar met alleen de skipas heb je dat er al uit. Bovendien is de reis korter en goedkoper en het is Duitsland, eten etc allemaal heel betaalbaar. Je moet alleen de schoolvakanties mijden want dan is het zeker in Feldberg heel erg druk. Ik ben er vorig jaar in maart geweest. Lekker weer, voorjaarsskiën met goede sneeuw en van alles te doen buiten skiën. Er is ook een schitterend overdekt zwembad (google maar eens op badeparadies schwarzwald).

Wij zijn dit jaar voor het eerst met de kids (5 en 7) wezen skien in Lofer. Voor kinderen een geweldig gebied. Kinderland ligt direct bij het uitstappen van de gondel, van daaruit kun je 2 kanten op met liften omhoog of de dalafdaling pakken. Met andere woorden: het Kinderland ligt mooi centraal en je komt er meerdere keren per dag langs als je even een kijkje wilt nemen.

Ik vond het een aanrader. Voor gevorderde skiers is het misschien wat minder geschikt omdat het gebied niet zo groot is (ik dacht zo’n 50 km totaal) dus je hebt het in 2 dagen wel een keer gezien. Pistes zijn echter leuk genoeg om meerdere keren te doen. We hebben ons een week prima vermaakt.

Nederlandse leraren genoeg, in elk geval wel bij Skischool Sturm. Er is nog een andere skischool, maar ik weet niet of die ook NL leraren hebben.

Op dit moment vind ik het handigste om met de bus te gaan. (diverse mogelijkheden) Rijden 's nachts en komen zaterdagochtend vroeg aan. Terug een week later op zaterdagavond. In het verleden met het vliegtuig (transavia) heel goed te doen. Maar toen was er nog een goede bustransfer vanaf Innsbruck. Die is er helaas niet meer. Dus nu moet je met een taxi (behoorlijk duur), een auto huren, of verder met openbaar vervoer (omslachtig en kost veel tijd). Ik ken ook mensen die altijd met de trein gaan, maar heb hier zelf geen ervaring mee. Mocht er weer een bustransfer komen dan gaat mijn voorkeur uit naar vliegen op Inssbruck.

Niet de goedkoopste, maar persoonlijk de meest perfecte, Obertauern. Gaan nu volgend jaar voor de derde keer naar Obertauern. Bijna alles is daar ski in ski out, er zijn voldoende skischolen met Nederlandse leraren, het gebied is zeker voor kinderen om het te leren perfect. het biedt 100 km pistes die rondom Obertauern liggen, alles is aaneengesloten en je kunt een rondje skieen, Tauernrunde. Zelfs in de vakanties geen lange wachttijden bij de liften.
Daarnaast bijzonder sneeuwzeker, dus geen dal afdalingen die er uit liggen of papperig zijn. Veel blauwe pistes die het dorp in komen. Als ouder kun je kids op les doen en zelf lekker gaan skieen zonder dat je het idee hebt dat je erg ver van hen vandaan bent. Je kunt goed inschatten waar je bent en zo goed timen om op tijd terug te zijn. Onze kinderen waren 4 en 6 toen we daar voor het eerst kwamen. Heb zelf veel ervaring met andere skigebieden, maar de combinatie kinderen, kindvriendelijk en zelf ook lekker kunnen skiën is prima. Het zal niet de meest uitdagende piste aanbod hebben, maar ik vermaak me er prima, alhoewel de Gamsleiten wel uitdaging biedt.

Maar waarom zeg ik dit eigenlijk, het hoeft er niet drukker te worden

Carezza in Italië (Duitstalig). Goede skileraren, prima gebied gericht op gezinnen en toch op de zondag na altijd rustig, 100% sneeuwzeker en prijs/kwaliteit is uitstekend.

Daarnaast gunstiger gelegen dan menig Oostenrijks gebied.

Jullie zullen wel denken waar slaat het op, maar mijn reactie van 14.43 heb ik per ongeluk in het verkeerde topic geplaatst. Heb hem nu ook maar even op de goede plek gezet nl. bij. ervaringen openbaar vervoer Val Gardena.

Mauterndorf / St. Michael is een aanrader! (skigebied Grosseck Speiereck)
Het is een vrij klein gebied, maar daarom is het ook altijd rustig.
Wij zaten in er in de voorjaarsvakantie en we hebben niet hoeven wachten bij liftjes, ideaal! :)
De skischool heet Smarty en het kinderland zag er gezellig uit!
Als jullie zelf meer willen skiën, kun je naar de omliggende gebieden (Ainneck etc.), en met de bus ben je in een halfuurtje in Obertauern.

Mauterndorf / St. Michael is een aanrader! (skigebied Grosseck Speiereck)
Het is een vrij klein gebied, maar daarom is het ook altijd rustig.
Wij zaten in er in de voorjaarsvakantie en we hebben niet hoeven wachten bij liftjes, ideaal! :)
De skischool heet Smarty en het kinderland zag er gezellig uit!
Als jullie zelf meer willen skiën, kun je naar de omliggende gebieden (Ainneck etc.), en met de bus ben je in een halfuurtje in Obertauern.

lotte-909 op 3 mei 2015 23:55

Rustig, ja. Nog altijd een stuk drukker dan Carezza (wachtrij bij de lift is daar ook bepaald niet ongewoon, ook niet buiten het hoogseizoen en bepaalde delen van de pistes zijn druk bevolkt), wel weer inderdaad een stuk rustiger dan Obertauern en Aineck.

Maar wel erg beperkt. Grofweg bestaat het uit twee lange afdalingen (de lengte is positief uiteraard) met wat verbindingspistes. Dat heb je echt na een halve dag wel gezien. Daar een week doorbrengen is alleen leuk voor de echte beginner.

De omliggende gebieden bieden m.i. ook te weinig om op zichzelf staand interessant te zijn voor gevorderden. Nog afgezien van dat ik ze echt veel te druk vind, maar dat is meer dat ik gewoon een enorme hekel heb aan wachten en/of drukte op de piste.

Plus: erg lang onderweg geweest naar die gebieden. Dat kan toeval geweest zijn (het ene jaar ben je sneller dan het andere jaar), maar mij staat niet bij dat de weersomstandigheden zodanig waren dat het daardoor verklaarbaar was en het ligt natuurlijk niet ideaal vanuit Nederland gezien. Een driejarige houdt doorgaans niet zo van lang in de auto zitten, dus ook iets om rekening mee te houden.

Ik kan je burserberg brandnertal in oostenrijk aanbevelen
Ongeveer 8 uur rijden
2 gebieden met elkaar verbonden, voor elk wat wils
Goede skischool soms ned skileraren
Landal midden op de piste, skiklas direct voor het app, dus praktisch om tussen de middag daar
wat te eten ( als je wilt). Ook op de piste goede restaurants, waar je lekker kunt eten.
Skipas 3 jarige gratis. Ook voor volwassen goed betaalbaar.
Als je interesse hebt, kijk op http://www.brandnertal.at . voor alle informatie.

Ik vroeg me al af waar Marie-Louise bleef. :p

❄️

Vier.jaar is wel erg jong hoor! Dat wordt meer speel les dan ski les maar dan moet het wel meteen goed gebeuren ik zou zeggen ga naar Fiss heeft de beste kinder skischool van Oostenrijk.De kinder skischool heeft al veel prijzen gewonnen.Een tip blijf niet bij de les kijken.Is goed bedoelt maar kindje wordt daar erg onrustig van Hoe eerder je weg gaat hoe beter voor het kind kan ik uit ervaring zeggen De autorit daar naar toe is ook een dingetje voor een vierjarige beste is in de nacht te rijden dan slapen ze toch meestal al.Zelf zou ik ook gaan skiën en misschien even gaan kijken tijdens de lunch de eerste dag daarna eigenlijk niet meer.Ze spelen meestal gewoon met andere kindjes door en worden alleen maar zenuwachtig als ze je weer zien.

@David heb je me gemist???

Nee, maar meestal ben je haantje de voorste in dit soort topics om Brandnertal aan te bevelen.

❄️

Ik vrees dat je un Tsjechie meer staat te wachten dan in Winterberg, maar goed. Ik kan je bijvoorbeeld Balderschwang in de Duitse Alpen aanbevelen. Uitstekende skischool, soms ook NL leraren en het skigebied is best aardig en afwisselend. Het skigebied staat bekend als “schneeloch” en is nog niet overlopen. Relatief erg goedkoop, skipas 6 dagen € 145 voor volwassenen, kinderen 7-15 jaar € 54!
http://www.skigebiet-balderschwang.de/preise/ski-total/…

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

HarryvdBerg niet te verwarren met @Harrywinterberg

Vier.jaar is wel erg jong hoor!

Hooykaas op 4 mei 2015 22:44

Enerzijds heb je helemaal gelijk, anderzijds ontwikkelt niet ieder kind zich volgens een vast patroon, dus waar het ene kind er dan al aan toe is, de ander niet.

Mijn mening: ouders kunnen dat het beste inschatten en als ze het verkeerd inschatten hebben ze er zelf het meeste last van. ;)

@DSvier Ik ben het 100% met je eens dat sommige

Dat 5 jaar in beginsel het beste moment is om te beginnen met lessen is wel correct.

Maar voor jongere kinderen hebben ze vaak wel een bezigheidstherapie in de sneeuw. Meer dan dat is het volgens mij niet. Het kan kinderen meer vertrouwd maken met de sneeuw, maar als ze er geen trek in hebben, dan heb je als ouder wel een probleem.

Mijn 3 jarige dochter zou ik dus niet een week in een skiklasje stoppen, maar onze opvoeding wijkt sowieso op veel punten af van wat gebruikelijk is en ik pleeg mij vooral niet druk te makeb om wat anderen doen (al schrik ik af en toe wel van bepaalde zaken).

Ik blijf even meelezen met dit topic, aangezien wij op zoek zijn naar een chalet met 6 slaapkamers in een kindvriendelijk gebied. Wellicht komt de tip hier naar voren.

Plaats een reactie