Open half september?

Heel misschien willen wij half september naar een glestcher in Oostenrijk. Nu zit ik te kijken naar Stubaier gletscher of de Hintertuxer gletscher. Maar kan niet echt goed vinden of je hier in september al kan skieen / snowboarden. Wie kan mij wat informatie hier over geven?

De stubaier gletscher weet ik niet, dat zal van de sneeuwcondities afhangen. De Hintertuxer gletscher is 365 dagen per jaar geopend dus daar zal genoeg open zijn. Waarschijnlijk +/- 18 km.

#proudtobepartofleswintersporters

Top!! Hou ik dat in de gaten!

Stubai is vanaf oktober open, Hintertux hele jaar. Anders kun je uitwijken naar Zwitserland. Saas Fee en Zermatt zijn voor een deel ook het hele jaar open.

Oke thnx voor de tip!

@Tiny-M @triezzzze,
Bij de Stubai gaan ze vaak iets eerder open als de condities goed zijn. Afgelopen herfst half september open gegaan. Heb er eind september nog geskied:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/163602

Ook de Pitztaler Gletscher was vanaf 20 september geopend.

Oke dan! Ik hou de gletschers vanaf eind aug ff goed in dr gaten :-)

@HenriS ah ok, kende alleen de ‘officiële’ opening. Goed om te weten, ben zelf ook half september op vakantie ;)

Saas fee vorig jaar gedaan en Hinteretux het jaar daarvoor. Misschien dan nu stubai, mits goede condities en de vakantie ergens die buurt toe leidt.

Plaats een reactie