Vader neemt kinderen mee op snowboard

http://www.dumpert.nl/mediabase/6654811/c1d1bcc3/hee_een_koe…

Leuk idee voor alle snowboarders die vader zijn hier ? :)

Gang is alles

Ziet er wel leuk uit. Toch krijg ik een onderbuik gevoel. Wat als er iets gebeurd! Je vergeeft jezelf nooit.

Ik snowboard niet, maar je kids op je snowboard zetten zou ik ook denk ik wel eens proberen (als ik kon snowboarden :)), maar om die jumps en stunts te doen?!? Ik weet het niet.

Let it snow, let it snow, let it snow

Ziet er erg vet uit, sommige mensen trokken al de conclusie dat het fake zou zijn. Denk zelf van niet. Erg vet!

Ziet er wel leuk uit. Toch krijg ik een onderbuik gevoel. Wat als er iets gebeurd! Je vergeeft jezelf nooit.

Ik snowboard niet, maar je kids op je snowboard zetten zou ik ook denk ik wel eens proberen (als ik kon snowboarden :)), maar om die jumps en stunts te doen?!? Ik weet het niet.

Msc1 op 13 mei 2015 17:33

*“Safety Warning
The makers of this film are not responsible for any injury you may cause to yourself or others while attempting to duplicate the riding styles shown in this video. All riders shown here are professional snowboarders who have been riding for many years. Know your skill level, and do not exceed it when riding tandem. While extremely rewarding, riding tandem can also be dangerous. The best advice we can give is this; Stay within your limits so you never fall. Good luck and have fun.”

“This is professional snowboarder Steve Klassen and his two-year-old daughter, Kinsley. She’s the one hanging upside down by one arm. What do you think of their adventurous video? Is it cute and fun or dangerous and terrifying? Subscribe for more videos!”*

Het is dus wel een pro die wellicht nooit valt bij die stunts. Natuurlijk kan het altijd fout gaan, maar wat is het ergste dat hier kan gebeuren? Dat het kindje valt? Die kunnen daar heus wel tegen. ;)

Erg leuke video wel! Dat ‘vliegen’ moet echt super leuk zijn voor zo’n kind, én het is geweldige gewenning natuurlijk. :)

@Msc1 Inderdaad wat @Arnh zegt
@smartie Hoe moet dit nou weer fake zijn dan ? :P

Gang is alles

@Jesper op YouTube beweren er een aantal mensen dat het tijdens de stunts een pop zou zijn. Mij lijkt het alvast echt.

@Jesper dat is niet mijn conclusie haha, dat zijn de grappenmakers in de youtube comments ;P

Vet filmpje hoor, als bijna vader had ik meteen een beeld voor ogen dat ik over een jaar of 2 boardend met de kleine tussen mijn benen naar beneden ga. Bij nader inzien lijkt het mij toch niet echt een goed idee, laat het maar aan de pro’s over …

🏂

@Arnh Aha… nja zou kunnen maar lijkt me wel een beetje lame van die snowboarder
@smartie Weet ik, maar vroeg het me af
@Martin9 Hahaha ja als ik ooit per ongeluk een kind krijg ga ik het ook niet doen denk ik :P

Gang is alles

Vind het een erg leuk filmpje.

En je zou je eens moeten afvragen wat gevaarlijker is. Snowboarden met je kind of fietsen door het centrum van een Nederlandse stad met je kind voor/achterop.
Denk dat ik me op m’n snowboard veiliger voel. :P

Übung macht den meister!!!

Ik vind het wel onverantwoord. Je bent niet alleen op de piste…

Ik zeg gedeelte echt en zeker te weten op die rail is fake.
op rail springen met kind van 2,5 vasthoudend met 1 uitgestrekte arm. Yeah right!!!
ten eerst moet je een gorilla zijn om dat te kunnen en ten tweede je hebt geen balans met zoveel gewicht extra aan 1 kant

ik zet mijn zoontje op een eigen snowboard voor mezelf en dan komen we samen de oefen wei af. Het is zo goed te doen.

Had de link in mn clipboard staan, klaar om ook te posten hier.

Vind het persoonlijk een prachtig filmpje maar dat gooien gaat net iets te ver haha.
Vooral die ‘worp’ op 1.29 is toch echt riskant…

Is het al winter?

Vind het een erg leuk filmpje.

En je zou je eens moeten afvragen wat gevaarlijker is. Snowboarden met je kind of fietsen door het centrum van een Nederlandse stad met je kind voor/achterop.
Denk dat ik me op m’n snowboard veiliger voel. :P

RFKANGOO op 13 mei 2015 21:40

Dat ligt dan weer aan de drukte op de piste de en het gebied denk ik maar vallen met een fiets en een kind of vallen in de sneeuw met een kind is inderdaad nogal een verschil…

🏂

Sommige shots zijn fake

May the ski force be with you !!

Ik denk ook zeker dat er een heel aantal shots met een pop zijn opgenomen. Kijk naar de beweging van het lichaam. Ook is de vader mijn eenvoudige tricks zeer voorzichtig. En daarna gaat hij opeens volle bak als de tricks moeilijk worden… Maar het blijft een geweldig filmpje en de discussie of het fake is of niet maakt het alleen maar mooier ;-) Leuke productie.

Verder ben ik het met de vergelijking van fietsen in de binnenstad eens. In het ergste geval valt het kind een keer, dat lijkt me niet onoverkomelijk…

Click. Click. Peace

Nee, in het ergste geval komt er iemand met een noodvaart van achteren vol naar binnen.

Met alle respect, maar ik zie op plaatsen waar je ook mag fietsen veel minder vaak iemand zich als een wegpiraat gedragen dan dat ik pistepiraten zie.

@DSvier dat kan sowieso gebeuren. Dan zouden kinderen zich nooit op de piste kunnen begeven of het nou bij papa op het board is of zelf.

Denk ook dat een paar van de grotere tricks met pop zijn, desalniettemin heel vet filmpje.

Ik denk ook zeker dat er een heel aantal shots met een pop zijn opgenomen. Kijk naar de beweging van het lichaam. Ook is de vader mijn eenvoudige tricks zeer voorzichtig. En daarna gaat hij opeens volle bak als de tricks moeilijk worden… Maar het blijft een geweldig filmpje en de discussie of het fake is of niet maakt het alleen maar mooier ;-) Leuke productie.

Rogier op 14 mei 2015 09:50

Eens! Met de dikke trick op de rails en de front-flip board hij veel anders als de shots waar de kinderen duidelijk in beeld zijn en de tricks minder gewaagd zijn. Ook is de reactie van het kind/pop anders op de zwaarte kracht. Ik ben er 100% zeker van overtuigd dat er her en der wat pop-shots tussen zitten :)

Nee, in het ergste geval komt er iemand met een noodvaart van achteren vol naar binnen.

Met alle respect, maar ik zie op plaatsen waar je ook mag fietsen veel minder vaak iemand zich als een wegpiraat gedragen dan dat ik pistepiraten zie.

DSvier op 14 mei 2015 10:00

En ik zie op plaatsen waar je ook mag snowboarden veel minder vaak iemand als een snowboardpiraat gedragen dan dat ik wegpiraten zie.

Wat wil je nu precies zeggen???

Übung macht den meister!!!

Hmm ja nu jullie het zo zeggen begin ik ook wel te twijfelen aan de echtheid van sommige shots hehe

Gang is alles

En ik zie op plaatsen waar je ook mag snowboarden veel minder vaak iemand als een snowboardpiraat gedragen dan dat ik wegpiraten zie.

Wat wil je nu precies zeggen???

RFKANGOO op 14 mei 2015 10:54

Sorry, maar als ik jou moet gaan uitleggen dat pistepiraten zich op de piste bevinden, dan houdt het wat mij betreft op.

@DSvier dat kan sowieso gebeuren. Dan zouden kinderen zich nooit op de piste kunnen begeven of het nou bij papa op het board is of zelf.

Je hebt deels een punt, maar deels ook niet:

Een kind is alleen meteen herkenbaar als kwetsbare deelnemer. Zelfs pistepiraten letten daar nog wel op.

En wat daar ook van moge zijn: er kan dus wel veel meer gebeuren dan een simpele valpartij. Dat dat ook in andere situaties kan laat dat onverlet.

Met alle respect, maar ik zie op plaatsen waar je ook mag fietsen veel minder vaak iemand zich als een wegpiraat gedragen dan dat ik pistepiraten zie.

DSvier op 14 mei 2015 10:00

Ik nodig je hierbij van harte uit naar België :-p

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Ik denk dat we gewoon wat te beschermend zijn tegenwoordig. Er kan altijd iets grondig foutlopen, maar ik denk dat de risico’s hier al bij al beperkt zijn. Het lijkt me inderdaad veiliger dan fietsen tijdens het spitsuur en het lijkt me veiliger dan bijvoorbeeld in bomen klauteren (wat ik als kind enorm graag deed). Ik heb zo de indruk dat men tegenwoordig kinderen te veel wil beschermen en ze liever gewoon binnenshuis houdt. Of dat een voorbeeld is van good parenting betwijfel ik.

Wat de fake/niet-fake discussie betreft: Ik heb het eens aandachtig bekeken op 0,25x en ik vind dat er eigenlijk maar één verdacht shot in het filmpje zit: de eerste keer dat hij de rail doet. De handjes blijven in dezelfde positie wat nogal vreemd is. De tweede keer dat hij een rail neemt bewegen de handjes & benen, dus daar ik denk dat het daar wel degelijk echt is. Het lijkt me wel enorm dom om de authenticiteit van zo’n filmpje te verkloten door er een pop in te gaan steken.

Ik snowboard en ben sinds kort vader. Ik denk niet dat ik op deze manier met mijn zoon van de piste af zou gaan. Op de oefenhelling misschien wel. Maar ik ben natuurlijk ook niet zo goed als de boarder uit het filmpje.

Ik denk dat we gewoon wat te beschermend zijn tegenwoordig. Er kan altijd iets grondig foutlopen, maar ik denk dat de risico’s hier al bij al beperkt zijn. Het lijkt me inderdaad veiliger dan fietsen tijdens het spitsuur en het lijkt me veiliger dan bijvoorbeeld in bomen klauteren (wat ik als kind enorm graag deed). Ik heb zo de indruk dat men tegenwoordig kinderen te veel wil beschermen en ze liever gewoon binnenshuis houdt. Of dat een voorbeeld is van good parenting betwijfel ik.
Arnh op 14 mei 2015 17:24[/post]

Ik ben een warm voorstander van kinderen de ruimte geven en ze niet teveel te beschermen, maar daar gaat het niet om wat mij betreft.

Het gaat erom dat je buiten de oefenweide geconfronteerd wordt met projectielen.

Het is een beetje met boomklimmen: prima dat een klein kind dat doet, maar zodra er veel oudere kinderen in die boom gekkigheid uithalen en ze niet opletten, dan kun je daar tussen beter geen kleintje laten spelen. Zo’n kleintje kan prima binnen de eigen grenzen bewegen, maar niet anticiperen.

Het gaat dus om omgeving, niet om de activiteit sec.

In dit filmpje is hij veelal alleen op de piste en het kind hoeft toch helemaal niet te anticiperen? Dat doet de vader.

En waarom is het een probleem om een 2-jarig kind op het de vader zijn snowboard mee te nemen, maar is het dan weer wel oké is om een 4-jarig kind zelfstandig te laten skiën/boarden?

En waarom is het een probleem om een 2-jarig kind op het de vader zijn snowboard mee te nemen, maar is het dan weer wel oké is om een 4-jarig kind zelfstandig te laten skiën/boarden?

Arnh op 14 mei 2015 23:43

Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat het oké is om een 4 jarig kind zelfstandig te laten skiën, laat staan boarden, door het skigebied. Dat is immers in beginsel niet oké.

De leeftijd waarop een kind gemiddeld klaar is voor de eerste skiles is 5. Bij snowboarden is dat 8. Dat is dus het begin: oefenweide… Voordat een kind dus alleen door een gebied heen gaat is het gemiddeld eerder 7-10 jaar oud in plaats van de door jou genoemde 4 jaar.

Als je de ondergrens neemt (7 jaar) en je vergelijkt dat met de 2 jaar dan zijn er heel veel zaken anders. Eerst en vooral heb je als je zelfstandig hebt leren skiën al ruime oefening gehad in een veilige omgeving met vallen. Je kan dus je val breken. Daarnaast is het lichaam van een 7 jarige heel veel sterker dan van een 2 jarige.

Een 2 jarige kan in het geheel geen val breken. Op die leeftijd is vallen iets wat ze laten gebeuren…

Dus daar zit het hele grote verschil.

Daarnaast merk ik ook nog maar op dat bij snowboarden een rugbeschermer en polsbeschermers aangeraden worden (dat mag je overdreven vinden, maar 10 jaar geleden werd de helm ook als overdreven gezien). Denk jij dat er voor een 2 jarige rugbeschermers gemaakt worden, of polsbeschermers? Ik niet.

Nogmaals: ik ben allesbehalve risicoavers. Ik race graag en zal mijn dochtertje ook zeker tzt in de kart zetten. Dat is in beginsel ook niet de meest veilige omgeving, maar ik wacht daar dan in ieder geval mee totdat ze daar de leeftijd voor heeft en ze begint dan ook gewoon in een kinderkart met LEEFTIJDSGENOOTJES. En dus niet tussen de volwassenen. Volgens mij mag het niet eens, maar al zou het mogen: dan is het gevaarzetting. En ja, racen is nog gevaarlijker dan snowboarden (alhoewel dat misschien al niet eens voor karten geldt…), maar van de andere kant: beiden vallen onder de gevaarlijke sporten. Fietsen niet. ;)

Al dat geleuter over veiligheid :-)

1 Je ziet duidelijk dat er popshots zijn in de gevaarlijkere tricks

2 Het belangrijkste–> dat kind heeft de dag van haar leven.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

2 Het belangrijkste–> dat kind heeft de dag van haar leven.

Jeroen6 op 15 mei 2015 15:34

Kennelijk heb je geen kinderen…

Plaats een reactie