Goedkoop Skigebied en Après-Ski (vliegtuig!)

We hebben besloten een ‘georganiseerde reis’ bij Sunweb te boeken, minder gedoe en je weet meteen de prijs - zonder eten/drank uiteraard. Deze zouden we graag ter plaatse aanschaffen in een winkeltje of supermarktje. We hebben wel geen idee welk gebied we het best uitkiezen … In Frankrijk kan Galibier Thabor, Le Grand Domaine, Le Massif de Dévoluy, Les Portes du Soleil, Les Sybelles en Valfréjus en in Oostenrijk is de Zillertal Arena een optie. We zouden gaan van 25 maart tot 2 april omdat dit beter in onze planning past dan de krokusvakantie. Een supermarkt en voldoende sneeuw hebben we zeker nodig, voor de rest luisteren we naar jullie!

Ik weet dat ik in het verleden niet altijd jullie raad heb opgevolgd maar deze keer zal ik er met zorg mee omspringen :)

Noh!
Ga zelf even op onderzoek uit welk gebied het hoogst ligt, en ga daarheen, gezien de periode waarin je wilt gaan. Supermarkt hebben ze overal wel.

Noh!
Ga zelf even op onderzoek uit welk gebied het hoogst ligt, en ga daarheen, gezien de periode waarin je wilt gaan. Supermarkt hebben ze overal wel.

mRtv op 3 aug 2015 02:06

Thanks! Da’s al handig! Zo te zien schommelen ze allen wel rond de 2500 à 2600 meter. Valfréjus is net iets hoger maar heeft ook veruit het minst aantal pistekilometers, dit doen of toch een risico’tje nemen?

Les Sybelles is toch al riskant die periode van het jaar…maar we weten nooit op voorhand wat koning winter ons zal brengen…

Het skigebied kiezen met de meeste pistekilometers boven de 2000m.
Let op bij Sunweb of de skipas voor het hele gebied is of alleen voor het skigebiedje bij het dorp… Dit is zeker bij Portes Soleil interessant om te weten.
Mijn voorkeur zou zeker naar Oostenrijk uitgaan, lekker naar Gerlos/Konigsleiten, goede adres-ski en mooi skigebied.

Op de piste komt mijn 9 tot 5 mentaliteit wel tot zijn recht!

Moeilijk om serieus te blijven hier, maar we doen een poging.
Kijk naast sunweb ook eens naar de Belgische studenten/budgetaanbieders zoals benoemd door Ahrn. Die bieden je (misschien) de mogelijkheid om voordelig naar gebieden als Les Arcs, Tignes, Val Tho en soms Les2Alpes te reizen.
Gezien de reisperiode is er minder haast met boeken omdat het minder druk is dan, dus kijk rustig rond voor de beste aanbiedingen. Komende maand komt het volledige aanbod beschikbaar.

Ik zal zeker nog eens naar Husk.nl kijken … Een vertrek vanuit Maastricht is niet veel erger dan een vertrek vanuit Hasselt :)

Het wordt een reis met Sunweb :)

Wel knap, een topic van 8 pagina’s over een paar studenten die uiteindeklijk met Sunweb een weekje weggaan… :-)

Weet je het wel heel zeker om met Sunweb op vakantie te gaan! Ik zou nog eens goed kijken.
Je weet het he. Hun winst is jou verlies! Het kan volgens mij goedkoper! Blijft er meer geld over voor bier.

[quote]Weet je het wel heel zeker om met Sunweb op vakantie te gaan! Ik zou nog eens goed kijken.
Je weet het he. Hun winst is jou verlies! Het kan volgens mij goedkoper! Blijft er meer geld over voor bier.

Geen idee, het probleem is dat er amper busreizen alleen te vinden zijn.

Quasi alle reisorganisaties brengen hun catalogus pas in de tweede helft van augustus uit.

Maar goed dat je er eindelijk uit bent.

Quasi alle reisorganisaties brengen hun catalogus pas in de tweede helft van augustus uit.

Arnh op 9 aug 2015 11:55

Dit is vaak genoeg gemeld.

Waar gaat de reis heen? Valfréjus toevallig?

Quasi alle reisorganisaties brengen hun catalogus pas in de tweede helft van augustus uit.

Arnh op 9 aug 2015 11:55

Dit is vaak genoeg gemeld.

Waar gaat de reis heen? Valfréjus toevallig?

Bennie op 9 aug 2015 12:03

Nog geen idee, waarschijnlijk Les Deux Alpes

Kijk ook eens naar Alpe d’Huez. En als je toch nog niet geboekt hebt, breng dan nog een beetje geduld op. Meer aanbod en nog wat vroegboekkorting.

Zullen we doen :)

Jesse, misschien eens kijken op http://www.wintersportchecker.nl ? Ik had hetzelfde probleem met zoeken naar aanbiedingen en zag door de bomen het bos niet meer. Die website vergelijkt iig alle aanbiedingen van sunweb & bizztravel

o jee, daar gaan we weer… ;)

Ons budget bedraagt na lang overleg maximaal € 600, hiermee willen we een vliegreis, skipas, skihuur en goede hotel s betalen. Onze enige eis is sneeuwzekerheid in de krokusvakantie en 20 km piste. Het plan is om een vlucht te nemen, in deze stad 1 dag te blijven de de dag hierna naar het skioord te trekken. Bij vertrek zullen we ook eerst nog een nacht in de stad blijven. (Niet als dit echt te duur is, maar we bezoeken ook graag steden dus dit kan een mooie bonus zijn!)
De vluchten die we kunnen nemen zijn naar Barcelona (El Prat), Basel, Boekarest, Chambéry, Genève, Girona Barcelona, Grenoble, Krakau, Ljubljana, Lyon, Marseille, Milaan (Bergamo), Milaan (Malpensa), München, Nice, Oslo (Gardemoen), Praag, Salzburg, Sofia, Toulouse, Venetië (Marco Polo)
Kunnen jullie me hierbij helpen of zoek ik het beter zelf uit?
Alle tips zijn welkom! ;)

Not this shit again…

zucht

“Kunnen jullie me hierbij helpen of zoek ik het beter zelf uit?”…

Ik ben benieuwd wat hier nog voor positieve tips gaan komen.

Aftellen maar!

null

Denk ik dan?

Oké… Dat is dus duidelijk ;)

Neem een vlucht naar Salzburg, ga in de buurt van kaprun zitten(gletsjer) , wat periode betreft zullen er best goedkopere locaties/appartementen zijn die aan je wensen voldoen. Transfer vanuit Salzburg naar zell am see/ kaprun is niet al te ver weg… Of neem een pakket reisje naar gerlos konigsleiten, vast nog voldoende sneeuw in die periode, en heerlijk weer in het voorjaar. Goedkoper? Wel eens aan zel am ziller gedacht?

Ben eigenlijk gek nog op dit topic te reageren, maar goed…

Plaats een reactie