Waarheen met peuter en gevorderder skieërs

Hallo,

Al jaren gaan we met de familie op wintersport. En nu is de tijd van de nieuwe generatie aangebroken: er gaat een peuter van dan 2 jaar mee. De laatste jaren gingen we regelmatig naar Serfaus-Fiss-Ladis of Saalbach Hinterglemm. Dat zou weer super zijn, maar het andere deel van de groep is juist op zoek naar iets nieuws. Iemand een tip voor een groot skigebied in Oostenrijk waar de gevorderde skiërs een week aan hun trekken kunnen komen maar ook bij wijze van spreken tussen de middag naar de speeltuin in het dorp kunnen skiën om een broodje te eten?
Let op: liften, kinderopvang, skischool e.d. zijn niet zo belangrijk. Gewoon een leuke speeltuin voor een kleintje dat makkelijk te bereiken is (bankje erbij voor moeders is ook wel prettig natuurlijk ;-)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Goede vraag, ben wel benieuwd naar de reacties.

Thank God summer is over!

@Wietse: bedankt, benieuwd naar de reacties! @Lisa: dank voor je reactie! Heb ik inderdaad naar zitten kijken. Maar zijn dit niet allemaal losse gebiedjes? Of zijn deze inmiddels gekoppeld?

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Heb je al naar Serfaus-Fiss-Ladis gekeken? Die staan bekend om enorm kind vriendelijk te zijn, maar het is ondertussen een enorm skigebied dat voor (zeer) gevorderde skiers flink uitdaging bied.

@FamMee,

In Wagrain zijn wij de afgelopen vier jaar geweest, waarschijnlijk dit jaar weer met de kerst. Waarom:

  • goede skischool voor kinderen
  • skigebied vanuit Wagrain groot genoeg, in een week ben je echt niet uitgeskied
  • accomodaties genoeg voor elke prijs
  • http://www.wagrain24.at klik op suchen en buchen vul je wens in en je krijgt per mail je aanbiedingen op maat
  • mooi zwembad in het dorp
  • omgeving is fantastisch, maar dat is overal in de bergen

Kortom, soms als je ergens komt dan wil je er niet meer weg. Dat hebben wij met Wagrain.

Succes met zoektocht!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

@thijs2: Serfaus-Fiss-Ladis zou super zijn. Ik ben er al vaak geweest en heeft een fantastische speelplek. Helaas wil de rest van de groep eens ergens anders heen, dus ben ik op zoek naar een volwaardig alternatief :-)

Dus heb ik Wagrain maar eens in de groep gegooid!

Wagrain heeft 3 dalstations:

  • rote 8er (skien in Flachau en Wagrain en via de G-link ook andere kant Wagrain en Alpendorf) Hier op het middenstation bevindt zich Wagraini’s Winterwelt.
  • Flying Mozart ( skien in Flachau en Wagrain en via de G-link ook andere kant Wagrain en Alpendorf). Apart gedeelte in dal voor de kinderen (Juniorland)
  • Grafenberg (skien in Wagrain en Alpendorf en via de G-link ook andere kant Wagrain en Flachau).

Vanuit centrum Wagrain in 10 minuten per auto/bus in Kleinarl. Waardoor je ook Kleinarl, Flachauwinkl en Zauchensee kunt bezoeken.

Genoeg te doen voor een weekje:)

Thank God summer is over!

Serfaus-fiss-ladis is een goed alternatief, heel erg familie vriendelijk gebied.
Ik heb zelf leren skiën in st anton am alberg. Dit gebied bied het allerbeste voor gevoorderde skiers en heeft de beste opvang voor de beginnende skiers. Daarnaast een fantastische aprés ski! Ik zou daar voor gaan. Mijn all-time favorite lievelings gebied. Wel een beetje prijzig…

@FreekvdKamp lees even tekst boven aan ;)

Dienten Die Alte schule

Als je SFL en SHL gewend bent dan kan je in Oostenrijk volgens mij alleen maar teleurgesteld zijn: dit zijn voor een dergelijke groep veruit de beste opties.
Ischgl is qua skiën weliswaar minstens even goed, maar misschien net iets minder voor de “benedenblijvers”.

St. Anton am Arlberg kan je eventueel nog overwegen, maar dan ben je ver rond, zeker als je nog iets of wat sneeuwzekerheid wilt

Plaats een reactie