wintersport noorwegen / zweden 2016

Hoi,

Komende winter wil ik op wintersport naar Noorwegen of Zweden,
huskytocht, scootertocht, ijsvissen, rendieren, Noorderlicht, slapen in een iglo?
Het lijkt mij wel wat natuurlijk is het met zijn tweeën gezelliger, wie wil er met mij mee? Het liefst in januari of februari.

Groetjes Veronica

Hallo Veronica!

Ik (man 29) ben op zoek naar een soort gelijke vakantie in dezelfde periode.
Uitzondering is de carnavalsperiode…
Mijn oog viel momenteel op een reisje Finland/lapland via weflycheap.nl
volgens de advertentie viel er zowel te skiën als te snowscooteren en is er noorderlicht te zien.

Het klinkt ontzettend avontuurlijk en daar ben ik helemaal voor in.

gr Vincent

Let op ! Er is een kans dat je het noorderlicht ziet. Het blijft een natuurverschijnsel. Dat is ongeveer hetzelfde dat ze adverteren met dat je in Canada beren kan zien.

Helaas kan ik niet met je mee Veronica, maar ben wel benieuwd naar skiën in Noorwegen en Zweden t.a.v. hoe het beste vervoer, prijzen, accommodatie, tips e.d. Ik las dat je maar een paar uur per dag kunt skiën ivm aantal uren daglicht?

Jammer Frank66 hoe meer zielen hoe gezelliger. Het zal zeker in Januari heel wat minder daglicht zijn.
Ik ben heel benieuwd welke vakantie er uit eindelijk geboekt gaat worden en met wie :-).

We zijn inmiddels een weekje verder, maar ik heb nog niets van Vincent gehoord, zeker op vakantie :-).

Ik heb een leuke reis gezien bij Scanbrit, maar met zijn tweeën boeken is echt voordeliger dan alleen.
Wie gaat er mee?

Ik ben In Trysil en in Åre geweest. Trysil (noorwegen) is makkelijker te bereiken dan Åre (Zweden) Goede Skigebieden al heeft Åre nog steeds een deel sleepliften en dat kan zeer, ZEER koud zijn in februarie. De meeste accomodaties zijn appartementen en huisjes. Ik zou airbnb proberen of de sites van de skigebieden.
Alles in Noorwegen is een stuk duurder dan Zweden.
Ik woon in Kopenhagen en veel Denen gaan naar Åre in de paas vacantie. Fantastische sneeuw en lang licht.

Hoi Marco,

Twee jaar geleden had ik een reis naar Trysil geboekt, de relatie ging over en dus ging de vakantie ook niet door.
Nu komt het skiën op de tweede plaats , het gaat mij vooral om de ervaring. Ik hoor van andere mensen dat er weinig daglicht is, ik wil in de 3e week van Januari gaan.

ps ik heb een jaartje in Oostenrijk gewerkt en daar waren veel Denen. :-)

Hoi Veronica.
Trysil is zover ik weet wat meer mondaine dan Zweden en Finland. In het midden van januarie is het inderdaad erg vroeg donker. het schemert dan rond 13.30. Ik zou proberen om met pasen te gaan. Ik ga ook inmiddels liever naar oostenrijk. noorwegen is duur voor ons. In Zweden moet je over “ijswegen” waar de Zweden met 100 overheen rijden en wij met onze winterbandjes max 50. Houd ook echt rekening met de kou. Finland moet trouwes echt fantastisch zijn…

Hallo Veronica,

Sorry voor het lange wachten. Ik was inderdaad een paar dagen weg.
Plotseling ga ik met een groep (bekende) mensen op ski vakantie in Frankrijk.
Stukken goedkoper maar wel gezellig!

succes,

gr Vincent

Dat is mooi Vincent veel plezier in Frankrijk.

Ik heb besloten dat het te duur wordt.
Ga toch maar naar Oostenrijk.

Het onderwerp kan van de site.

Plaats een reactie