kindervriendelijk skigebied

Ik zoek een kindervriendelijk skigebied.

Hoeft geen groot gebied te zijn
goede skilscholen voor de kids
in Oostenrijk
skilessen voor de Kids die het liefst in het dal worden gegeven(dus liever niet 1st met een skilift de berg op) en ook kort bij de hotels.
Eventueel ook een tip voor een leuk hotel.

*bericht bewerkt door moderator op 06 sep 2015 13:33: In goede subforum geplaatst

Westendorf.

Niederau.

Galtür http://www.galtuer.com
Hotel in Wirl nemen. Je skiet tot aan hotel en skischolen zijn beneden aan de piste.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Kleinarl. Veel nederlandse sikleraren; lessen beginnen in het dal.

Berwang

Lermoos, voldoet aan al jouw wensen. Bereikbaarheid is top.
Wij vinde hotel Klockerhof geweldig.

Eigenlijk kan je op vele plekken terecht in Oostenrijk. Dit land bied vooral aan familie super accomodaties om te skiën en skiën te leren. Jong en oud.
Nu komt het vooral aan op waar voel ik me thuis.
Uit eigen ervaring adviseer ik serfaus-fiss-ladis. Dan vooral een eerste 2.
Buiten het feit dat dit gebied de ouders in de spreekwoordelijke watten legt, is het een groot sneeuw zeker gebied.
Bijkomstig feit is dat de ski school Fiss de laatste 7 jaar 5x Door Oostenrijk zelf is uitgeroepen tot beste skischool voor kinderen onder de 15 jaar.
Die er je voordeel mee.
Gr.

William & José

Erg op kinderen gericht is Ski Juwel Wildschonau-Alpbach. Momenteel ‘regio van de week’ hier op site met een link op de home page en een recent toegevoegde video review! Veel plezier en succes met kiezen :)

Aequilater Nubila

Jerzens (hochzeiger),

Super voor kinderen.
Leuk gevarieerd skigebied.(40 km)
Kinderen tot 10 jaar gratis pas.
Dichtbij ong. 920 km vanuit zeeland

Wij zijn er zelf 6x geweest en het is super goed bevallen.

peet3972

Westendorf.

Robert7 op 6 sep 2015 13:42

Haha, het hoeft geen groot gebied te zijn als eis en dan het grootste Oostenrijkse gebied noemen.

❄️

Laterns,Gapfohl in het BregenzerWald

Vorig jaar in Mauterndorf geweest. Kinderland en oefenpiste (met een lengte van ongeveer 400 meter) zijn in het dal, de rode piste eindigt hier ook. Skischool Smarty was goed en leuk voor de kinderen.

Het skigebied ligt iets buiten het dorp, er is wel een camping en appartementencomplex bij de lift en dus ook het startpunt van de les. Wij hebben ons goed vermaakt, een 2de keer zou ik wel bij het liftstation overnachten. Succes!

Where would we be without the après ski?

Tip: Pertisau, hotel Bergland direct aan oefenweide gelegen en dalliften gratis.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Westendorf.

Robert7 op 6 sep 2015 13:42

Haha, het hoeft geen groot gebied te zijn als eis en dan het grootste Oostenrijkse gebied noemen.

David23 op 6 sep 2015 21:26

Klopt, het hoeft geen groot gebied te zijn. Dat wil niet zeggen dat dat niet mag

Dat is wel een verschil @David23

Vorig jaar in St Johann in Tirol geweest. Afwisseld skigebied, lange pistes. Skischool in het dal. Onze zoon had les bij de skischule St Johann (de rode). Dat beviel uitstekend. En met allerlei hotels direct aan de voet (en zelfs op en langs) de piste. Enige nadeel is dat je na het afleveren van je kroost eerst met een (kort) stoeltjesliftje moet en dan even in de rij staat voor de lange gondel naar boven. De rest van de dag echter nergens rijen meer.

Lermoos wat Brigitte al zegt.

Afstand is prima te doen. goede skischool. wel stikt het er van de Nederlanders (waar niet in de VJ-vakantie) en er komen veel mensen al jaren dus een accommodatie vinden kan nog wel een uitdaging zijn.

Member of global cooling initiative

Gigi: Dank je, zo had ik het ook geinterpreteerd. De skischool in Westendorf heeft een goede oefenpiste in het dal, zit vlakbij het dorp, en wat ik persoonlijk erg fijn vond, waren de metalen rugharnasjes, waardoor de kinderen in de stoeltjeslift in het dal erg goed gezekerd zaten. Onze kinderen hebben het er erg naar de zin gehad. Overigens, het gebied van Westendorf is natuurlijk niet zo groot, pas als je naar Brixen gaat, wat je zeker met kleintjes niet doet, omdat dat te veel tijd kost, heb je plezier van het enorme gebied.

Lermoos is wel druk. Vlakbij ligt Biberwier, rustiger en een prefect gebied voor iedereen om te leren skiën!

Piste riderrrrr

Fieberbrunn is mij erg goed bevallen (en de kids ook)!
J

In nauders is het prima skieen met kids…kijk eens naar apartement rosenhof

Leuke kidsclub skilesactiviteiten btw

Plaats een reactie