gopro pole of skistok mbt veiligheid

wellicht al een uitgekauwde topic maar ik twijfel tussen een pole of de gopro op de skistok te monteren. Voordeel op de skistok mag duidelijk zijn dat je geen extra pole nodig hebt, nadeel is dat je de gopro niet kunt draaien. maar misschien wel het grootste punt wat ik me afvraag is het gevaar gespietst te worden door je eigen skistok (damn)!! Een pole zal denk ik eerder breken, maar een skistok niet denk ik.

Nadeel van een pole is dat ik als skiër een extra stok (pole heb). Ervaren jullie dit als nadeel?

Ben benieuwd naar jullie reacties/ervaringen…

gr Michel

*bericht bewerkt door moderator op 13 sep 2015 12:58: In goede subforum geplaatst

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Heb gewoon op mijn skistok gemonteerd, kun je ook wel alle kanten op draaien.
Extra pole lijkt mij alleen maar lastig, waar laat je die zo gauw als je onverwachts moet uitwijken, remmen etc?
Op de skistok had ik er geen last van en kan je gewoon je skistok ook op een normale manier gebruiken.

Heb het zelf afgelopen winter op een stokkie gehad maar dan weet je inderdaad niet zo goed wat je moet met die tweede skistok, gevolg is dat je echt gaat filmen ipv lekker skien en filmpjes schieten.

Ik denk dat je hem beter om je skistok kunt doen. Mbt vallen en gespiesd worden zou ik mij niet zo druk om maken. De kans dat dat gebeurd is volgens mij net zo groot als normaal…

Mijn vrouw wil dit jaar ook gaan filmen tijdens het skiën maar ik heb al een monopod voor de go pro dus denk dat ik haar

Paar jaar geleden op een GoPro Polo gehad. De extra stok skiet niet fijn, omdat je in je andere hand 2 stokken dan hebt. De rest van de jaren gewoon op mijn skistok gemonteerd. Ik zou dan alleen niet de band van de ski stok om je pols doen als je bang bent om gespiest te worden

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Ik sluit me aan bij Brrian en Rogierhgv. Zo’n derde stok is alleen maar onhandig, je hebt tenslotte maar twee handen!

Ik gebruik ook gewoon m’n skistok hiervoor. Wel doe ik m bij het handvat, als ik niet film tijdens het skiën zit ie dan net even prettiger. Bij het filmen heb ik de stok andersom vast. Mocht je toch tegen iemand aan botsen prik je niet gelijk.

No whining, more play.

En zo’n derde stok ziet er niet natuurlijk uit vind ik. Ski je met twee stokken in een hand… Verder qua veiligheid denk ik niet dat het zo’n vaart loopt. Meestal hou je de stok naast je en niet echt voor je.

Click. Click. Peace

Mijn vrouw wil dit jaar ook gaan filmen tijdens het skiën maar ik heb al een monopod voor de go pro dus denk dat ik haar

Freerider op 14 sep 2015 08:21

Hm vreemd er is iets niet goed gegaan met deze post zie ik nu…
vervolging: stokken vast houd terwijl zij gaat filmen, Lang leve het snowboarden waar ik al mijn handjes vrij heb :D !

Voor mij hetzelfde als Stutjunior, gewoon aan skistok hoog bij het handvat.
Kan je makkelijk een ander filmen tijdens skien (gewoon stok ‘laten hangen’) en bij mezelf filmen heb ik stok andersom (met handvat naar buiten).
Hoog op je skistok is ook lekkerder bij het skien zonder te filmen, het gewicht zit dan niet zo laag ivm stokinzet. Ik heb wel een oude GoPro2, dus wellicht zijn ze nu veel lichter??

...ski-addict...

Heb je al eens gedacht aan een verlengstuk voor op je helm, ik heb nu een pole die steeds ronddraait op mijn helm. Zo kan ik mijn volledige omgeving rond me filmen of eventueel ook mezelf filmen. Ook heb je een chest cam voor op je borst deze maakt ook prachtige films. Een pole om vast te houden raad ik eerder aan voor snowboarden. Als je gaat skieen zou ik hem inderdaad gewoon aan je skistok vast monteren. Anders ga je gewoon ongelukken veroorzaken.

A day without snowboarding probably wouldn't kill me, but why risk it

Even dit topic weer omhoog schoppen; heeft er iemand een idee wat een handige mount is? Mijn skistokken zijn vrij dun, carbon.

Plaats een reactie