Welke ski's moet ik testen?

Als je tijd hebt mag je de nieuwe soul 7 testen om te zien hoe ze op de piste presteren.

Dat weet ik al @Ign09. Er zijn betere ski’s (ook bredere) die het beter doen op de piste. Ik ben geen fan van de Soul 7, met name omdat het verschil tussen de gele uiteinden van de ski’s en het zwarte middenstuk erg groot is: de gele stukken zijn erg slap en vouwen dubbel in wat zwaardere sneeuw, terwijl het zwarte gedeelte juist erg carbonnerig stijf is en behoorlijk stuitert, met name op harde sneeuw. Nou ben ik geen lichtgewicht, maar zelfs als ik wat lichter was, zou ik meer demping willen en vooral meer consistentie in de flex van de ski.

Jongens, het gaat sneeuwen! En dan moet ik allemaal pistecarvers gaan uitproberen terwijl ik vorige week nog allemaal reviews over vergelijkbare ski’s heb gepost? Oh oh oh… ;)

GiGi op 18 nov 2015 21:45

Poeder is een Keuze :-)

When life gets too complicated.... SKI

Ondanks de sneeuwval toch een verzoek voor de RTM series van Völkl.
Voorkeur de nieuwe 78 ( is dit de opvolger van de oude 77?) of 84 uvo.

Jongens, het gaat sneeuwen! En dan moet ik allemaal pistecarvers gaan uitproberen terwijl ik vorige week nog allemaal reviews over vergelijkbare ski’s heb gepost? Oh oh oh… ;)

GiGi op 18 nov 2015 21:45

Het is juist interessant om te weten hoe de pisteknallers zich van elkaar onderscheiden in dit soort condities :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

@GiGi. Nog een keer geprobeerd een p.m. te sturen :) Have fun in de sneeuw met testen!!

Aequilater Nubila

Update vanuit Sölden: Vanochtend een paar ski’s getest op de Rettenbach, die nu overspoeld wordt met bussen Duitsers. Momenteel is alleen de worldcup-afdaling geopend met erg slecht zicht, dus ik duik zo maar de sauna in. Maar toch wat kunnen skiën dus… vanavond de eerste indrukken van de Atomic XTI (176), Nordica Fire Arrow 80 TI (180) en Kästle MX 78 (176).

Zaterdag en zondag zal ik vooral de wat meer zachte sneeuw-geörienteerde ski’s pakken denk ik. Na het weekend een groot vergelijkend warenonderzoek van all-mountain ski’s 86-90 mm onder de voet.

Nu sauna en stoombad #wathebikeenzwaarleven

Plaats een reactie