Zo mooi zijn de alpen!!

Hier een prachtige drone film van de sneeuwrijke alpen en hoe sprookjesachtig het eruit ziet als er een dikke pak wit goud de bomen en gehele omgeving bedekt, let alleen wel op kijken is op eigen risico want het kan je zin in wintersport alleen maar verergeren :P

En hier een prachtig filmpje over hoeveel sporten je eigenlijk wel niet kunt doen op skien en boarden na.
Het geeft een bijzonder goed beeld van hoe mooi sporten in de alpen is of het nou swinters of zomers is :D

Altijd weer zo’n standaard muziekje onder die drone video’s… haha

Maar buiten dat om, mooie beelden. Vooral de bovenste dan!

Is het al winter?

Dank voor de inspiratie! In de zomer al flink met m’n drone in de Alpen bezig geweest (zie hieronder voorbeeld shot) en kan echt niet wachten om hem in de winter mee te nemen!

Er zijn ook ergens 1 of 2 filmpjes van de Zwitserse (of Franse) Alpen waar een hoop beelden aan elkaar zijn gemonteerd, volgens mij?! Niet gemaakt met een drone. Weet alleen niet zo gauw welke en waar te vinden. Ik ga morgen eens zoeken :)

Edit:

Dit is er 1, maar volgens mij niet die ik bedoel:

Not all who wander are lost

Hele mooie filmpjes! En ja het wakkert de zin weer aan!

Hoeveel dagen ook alweer totdat ik weer mag? duurt lang

@Rene wat een prachtige en heldere kleuren! is dit toevallig op de berg van gerlos!? denk het te herkennen aan dat plasje water en de gebouwtjes erachter twijfel alleen door de steile rotswand waar die vrouw aan het klimmen is.
@Edwin4 ook hele mooie time-laps beelden, mooi om zo in een versnelt tempo te zien hoe het weer zich verspreid over de alpen.
@Tiny-M ik ken het ik probeer niet al te bewust de weken te tellen maar toch weet ik dat ik nog 15 weken moet wachten :P

@Rene wat een prachtige en heldere kleuren! is dit toevallig op de berg van gerlos!? denk het te herkennen aan dat plasje water en de gebouwtjes erachter twijfel alleen door de steile rotswand waar die vrouw aan het klimmen is.

Een heel eind in de richting, maar nee, het is Mayrhofen. Beetje op de scheiding tussen dal kant en Penken kant:

null

Mooie beelden!

Wat zijn overigens de regels omtrent drone gebruik in wintersportgebieden ? Anyone dat al uitgezocht over wat mag en niet mag ?

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Mooie beelden!

Wat zijn overigens de regels omtrent drone gebruik in wintersportgebieden ? Anyone dat al uitgezocht over wat mag en niet mag ?

Chonn op 24 sep 2015 09:17

Ligt er natuurlijk aan welk land, maar over het algemeen gelden dezelfde regels. Hou je drone altijd in zicht, niet dichterbij groepen mensen vliegen dan 100 meter, niet over mensen heen vliegen (meest gemaakte fout), maximaal 100 meter in de hoogte en 5km afstand van no-fly zones. Maar nogmaals: verschilt dus per land. Als je drone onder 3 kilo blijft hoef je vaak ook geen vliegbrevet te hebben. Mocht je een DJI drone kopen krijg je er een boekje bij waar de regels van een aantal landen in staan.

@Rene thanx. ik zal eens wat gaan rondstruinen omtrent regelgeving voor specifiekere details.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

@Edwin4 ook hele mooie time-laps beelden, mooi om zo in een versnelt tempo te zien hoe het weer zich verspreid over de alpen.

Freerider op 24 sep 2015 06:37

Andere Edwin ;) Bij deze @Edwin.

Is het al winter?

Haha nou word ik gek! ik had eerst gewoon Edwin en toen zag ik dat het Edwin4 moest zijn en nu weer niet :P
hebben we ook nog Edwin 1,2,3,5,6 enz :P

Edit: nou zie ik het pas er zijn 2 edwins in de topic vandaar mijn verwarring :D

Als ik deze video zie vraag ik mezelf af waarom er nog steeds geen 3D skimappen zijn @Rogier , @Rene of andere weten jullie hier wat meer van toevallig?
Zou mooi zijn als deze techniek overal zou worden toegepast om voor de mensen thuis een exact beeld te geven van een skigebied :D

Omdat soms schematische weergaves het meest duidelijk zijn denk ik. Alhoewel ik moet zeggen ik heb een 3d relief kaart van de Ecrins in mijn keuken hangen en daar kijk ik altijd met heel veel plezier op. En zoek ik graag toerskimogelijkheden op uit…

Click. Click. Peace

Mooie beelden!

Wat zijn overigens de regels omtrent drone gebruik in wintersportgebieden ? Anyone dat al uitgezocht over wat mag en niet mag ?

Chonn op 24 sep 2015 09:17

Misschien ga ik nu een beetje offtopic, maar ben hier ook erg benieuwd naar. Zeker wanneer drones op de piste straks net zo vaak gaan voorkomen als de actioncams. Hoe houd je dat beheersbaar?

Vind concepten als de lilly cam echt geniaal, maar wat als over x jaar ‘iedereen’ z’n persoonlijke drone achter zich aan heeft vliegen?

Lillycam:
http://youtu.be/4vGcH0Bk3hg

@freerider er bestaan wel van dat soort programma waar gebieden geheel in 3d staan. Kan je ook routes plannen etc. Geeft dan km hoogtes hoeveel liften alles weer. Iig Italië staan er gebieden in en diverse franse gebieden. Vorig jaar goed gebruik van gemaakt in de dolomieten. Heb hem onlangs weg gedaan omdat ik niet de laatste versie had. En kreeg de juiste er niet goed op. Het heet iets van 3dmaps zal het zodra gevonden wel posten

http://www.realitymaps.de

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@freerider: Vroegâh had je ook nog niet digitale 3D pistekaartjes van MountMaps. Heb er hier nog een liggen van Skiwelt en een van 3 Vallees. Is nooit een succes geworden, maar ze zaten wel knap in elkaar (het betere origami zullen we maar zeggen ;)

null

@Birdheart Thanks zal straks wel eens even kijken! :), @Bokkie wat grappig ik heb nog nooit zon map gezien en wist niet eens dat ze bestonden maar ze lijken me wel ietswat onhandig :P
Toch mis ik dat de skiebieden grotendeels op hun site zelf een 3D skimap hebben zoals in het filmpje met grote details dat zou super gaaf zijn om alles goed te kunnen zien en inschatten voordat je er daadwerkelijk bent.

@Freerider , zoal @Rogier al aangaf; voor “ons” als fanatiekelingen zijn deze kaarten prachtig en wij kunnen straks precies op de berg onszelf oriënteren aan de hand van wat we op die 3d kaart hebben gezien. Maar de gemiddelde wintersporter is daar totaal niet mee bezig.

Als 3d kaarten the-way-to-go waren geweest, waren die inderdaad allang mainstream geworden, maar er is gewoon een heel simpele reden waarom de huidige kaarten nog steeds van toepassing zijn: ze zijn gewoon heel gemakkelijk ingestoken en voor iedereen te begrijpen. Veel kaarten verdraaien de werkelijkheid, puur voor het gemak dat alles goed op een kaart te zien en te begrijpen is voor iemand die maar een dag of een week in een gebied te vinden is en mogelijk totaal geen geografisch inzicht heeft :)

Test het maar eens tijdens je wintersport vakantie. Als je ergens willekeurig in het gebied staat en laat ze dan hun huidige locatie aanwijzen op een pistekaart van het gebied, of bijvoorbeeld een google maps kaart. Hele grote kans dat ze het snel kunnen aanwijzen op de pistekaart en het langer duurt voordat ze hun locatie gevonden hebben op maps.

Een aardig, maar wat lang filmpje met de Meije (La Grave) in de hoofdrol:

Click. Click. Peace

Ik bumpte gisteren opeens ook nog op wat foto’s die ik van de zomer had gemaakt. Alle boven op de Penken bij Mayrhofen:

null

null

null

En nog 1 van Zell Am See

null

@Rogier echt bizar om te zien en haast explosief zoals de wolken bewegen als je ze zo versnelt ziet, prachtig filmpje ook zo met die sterren het geeft een universeel gevoel wat ik nog nooit eerder heb gehad met filmpjes van de alpen, dat komt omdat je gewoon kunt zien hoe dat de aarde echt draait.
@Rene ik weet niet of het rauwe beelden zijn of dat je de kleuren en dergelijke deels hebt bewerkt maar de kleuren zijn echt geweldig, als ik ooit in een hemel aankom dan hoop ik dat het lijkt zoals op de bovenste foto met uiteraard ook winterse omstandigheden! :D

Daar heeft iemand tijd teveel gehad bi het filmpje van Rogier! Maar mooi hoor! Elke keer staat het op de planning om te timelapsen in de alpen en elke keer lig ik toch weer optijd in bed, haha. Al heb ik er een paar gemaakt van Ischgl en Solden en Stubai. Volgend seizoen maar weer een poging wagen.
@Freerider , nee, zeker niet ruw uit de camera zo. Ofja, wel RAW files uit de camera, maar dit zijn de bewerkte versies ;)

@Rene kijkt bij google naar rauwe beelden ----> geen zoekresultaat…(Wel rauwe beenham bereiden ;) )
Kijkt vervolgens naar rauwe bestanden ----> RAW bestanden…
Wat komt deze jongen weer slim over :P ik wist dat je het RAW files noemt maar dacht dat je het ook zo kon benoemen zal het volgende keer gewoon bij onbewerkt en bewerkt houden :D

Plaats een reactie