Half-pension nabij skigebied

Wie heeft voor ons gezin een goede tip voor een betaalbare accommodatie met half-pension in de buurt van de piste of skilift. Onze kinderen zijn 4, 6 en 9 en gaan op les. Het skigebied hoeft dus niet enorm groot te zijn en voor de apres-ski zijn ze nog wat jong… Wij staan open voor alle leuke hotels of pensions in Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk of Zwitserland.

Mag ik vragen waarom geen Italië? Niet dat er in de genoemde landen niets te vinden zou zijn; ik vraag het mij alleen af. Bovendien denk ik dat er in de Dolomieten genoeg te vinden is dat aan je eisen voldoet.

Hotel Garni Bel Ami in Galtür. Half pension te verkrijgen , avondeten in hotel ernaast. Chech de site eens. Klein toppertje denk ik voor je eisen. :-)

http://www.hotel-belami.at/willkommen.html

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Dit is wel een hele open vraag :). Ik denk dat je in Oostenrijk in elk gebied halfpension vindt, vaak genoeg dicht bij de lift. Ook in Italië zal dat eigenlijk nooit een probleem zijn. Wat voor wensen heb je qua gebied? Wanneer wil je weg? Is reistijd nog van belang (met drie kinderen misschien wel)?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mag ik vragen waarom geen Italië? Niet dat er in de genoemde landen niets te vinden zou zijn; ik vraag het mij alleen af. Bovendien denk ik dat er in de Dolomieten genoeg te vinden is dat aan je eisen voldoet.

GiGi op 4 okt 2015 20:56

Omdat ik begreep dat dan de reistijd weer een stuk langer wordt, maar als dat meevalt is dat misschien ook hartstikke leuk!

Dit is wel een hele open vraag :). Ik denk dat je in Oostenrijk in elk gebied halfpension vindt, vaak genoeg dicht bij de lift. Ook in Italië zal dat eigenlijk nooit een probleem zijn. Wat voor wensen heb je qua gebied? Wanneer wil je weg? Is reistijd nog van belang (met drie kinderen misschien wel)?

Roy83 op 4 okt 2015 22:04

Dat is waar, maar we staan ook voor veel open. Het skigebied mag overzichtelijk, dus vrij klein, zijn. Wij vertrekken 27 februari, meer dan 1000 km willen we niet rijden…, dank voor de reacties

Bregenzerwald in Oostenrijk 850 km vanaf Utrecht.Genoeg accommodaties te vinden!

Hotel Garni Bel Ami in Galtür. Half pension te verkrijgen , avondeten in hotel ernaast. Chech de site eens. Klein toppertje denk ik voor je eisen. :-)

http://www.hotel-belami.at/willkommen.html

Ischgeil op 4 okt 2015 21:02

Ik ben hier zelf toevallig ook geweest en is inderdaad erg goed! Ook het skigebied Galtür is perfect voor kinderen!

Ik wil niet vervelend zijn maar ik wil niet dat de doden van toen ( 1999 ) voor niets zijn gestorven ( Ik was in de buurt en heeft nogal indruk gemaakt dat zullen jullie kunnen begrijpen)
Jullie weten of misschien niet dat GALTUR heel gevaarlijk kan zijn als er veel sneeuw is.In 1999 zijn daar 37 mensen omgekomen door een lawine. Nee niet op de piste maar gewoon terwijl ze in het Hotel waren en in de Supermarkt en op straat.
Dat komt omdat veel hotels en gebouwen in Galtur vergunning hebben gekregen te bouwen in de rode uitlopers van evt. Lawines.
ONBEGRIJPELIJK Dus pak eerst de lawinekaarten erbij voor je een hotel boekt.
Dus wat mij betreft niet perfect voor kinderen.Maar dat konden jullie niet weten.

Ik ben het niet helemaal eens met wat je schrijft Hooykaas, ik was er niet bij maar aangezien ik al 5 jaar in Galtur ski heb me vanzelfsprekend in deze verschrikkelijke gebeurtenis verdiept.

Het grootste gedeelte van de doden zijn gevallen in de groene zone, huizen in de groene zonen hebben hele andere eisen dan huizen in de gele zone. Het is vooral misgegaan omdat deze zoning word bepaald door historische data en dit was geen doorsnee lawine, later is pas precies duidelijk geworden hoe zo’n lawine heeft kunnen gebeuren, het bleek een combinatie van meerdere externe processen te zijn die leiden tot zo’n onvoorspelbare lawine. De grootste reden dat zo veel huizen vernietigd zijn was een fenomeen genoemd een saltatie laag, voor de lawine in Galtur wist men niet van het bestaan van dit fenomeen. De saltatie laag in combinatie met harde wind heeft geleid tot deze tragedie.

Er is in de afgelopen 16 jaar veel veranderd, onder andere zijn de zoning voorschriften en classificatie aangepast zodat de groene zone in 1999 nu niet meer groen is (met als gevolg nieuwe bouwvoorschriften voor de gebouwen). Ook zijn er hekken op de berg geplaatst om het vormen van zo’n grote plaat in het toekomst tegen te gaan, er is ook een 300 meter brede dam gebouwd recht boven het dorp.

Op papier in ieder geval lijkt het alsof ze er veel van geleerd hebben, daarnaast zijn ze tegenwoordig ook beter in het voorspellen van lawines waardoor ik een veilig gevoel heb in Galtur. Ik zie op dit moment niet in waarom Galtur minder veilig zou zijn als andere skigebieden.

Dit is natuurlijk persoonlijk en als je het niet met mij eens ben mag dat, ik ben ook maar een consument die een beslissing probeert te nemen over de veiligheid van een ski resort.

The Avalanche Disaster of Galtür in 1999 - The Rescue Operation, Analyses with Recalculation and Countermeasures is een goed paper over deze verschikkelijke gebeurtenis.

Bedankt voor je update @ITWarrior ik hoop dat je gelijk hebt en als dat zo is ben ik het natuurlijk met je eens.
Je zei het zelf al we moeten het maar aannemen dat er alles aan gedaan is om dit te voorkomen.We moeten positief blijven.Aan de andere kant wisten ze dat de mogelijkheid eens in de 100 jaar daar was dat dit zou kunnen gebeuren.Hadden boze tongen toen verteld.Nou ja daar kunnen we ook verder niets mee!

Wat ik wel nog even kwijt wil… Is dat ze na de enorme lawine van ik meen maar weet het niet zeker 1987 ook gezegd hadden we hebben nu zoveel maatregelen genomen dit kan niet meer gebeuren.Ze moeten natuurlijk ook wel anders komt er geen Tourist meer.Kort samengevat ik ben het met je eens maar blijf wantrouwig als je het niet erg vindt.

@Hooykaas, ik zal nog even kijk of ik iets kan vinden over een grote lawine voor '99, hier wist ik niks van. Wat mij een goed gevoel geeft is dat je daadwerkelijk de verbeteringen kunt zien. Je ziet de dam en je ziet overal grote hekken e.d. en zelfs dan blijft het inderdaad geloven in de experts.

Ik begrijp het volkomen dat jij wantrouwig bent en vind het ook super dat jij de OP over dit onderwerp verteld want ik denk inderdaad dat een deel van de wintersporters dit voor het boeken niet weten en dus geen goede keuzen kunnen maken.

Fijn dat je dat gaat doen! Waarom ik dan zoveel rode duimpjes naar beneden krijg is me dan weer een raadsel.
Ik wil de mensen alleen waarschuwen met boeken dat dat wel veilig gebeurd.
Sorry Topic starter @wijnands dit was niet de bedoeling.
Graag terug naar de Topic vraag Alstublieft.

Beste Hooykaas
Waarschijnlijk krijg je “duimpjes naar beneden” omdat je schrijft: Dat komt omdat veel hotels en gebouwen in Galtur vergunning hebben gekregen te bouwen in de rode uitlopers van evt. Lawines.
Dat klopt niet. Wij zijn naar een documentaire geweest over deze gebeurtenis en wat ITWARRIOR schrijft is correct.
De risico-zone is toen juist niet getroffen.

Waakzaam is prima, maar overal kan de natuur iets anders doen dan verwacht. Zoals de giga-regenbui die afgelopen weekend in de regio Cannes uit de hemel kwam. Overstromingen, enorme schade, 19 doden en nog een aantal vermisten.
Ik denk dan ook maar, de kans dat je een ongeluk met de auto krijgt is hoger, dan een lawine op je hotel

@Hooykaas informeer voor je post.

Hotel Bel Ami ligt in Wirl. In Galtür zelf ligt geen enkel hotel aan de piste. :-)
De vraag was dan ook hotel aan de piste. Anders had ik wel genoeg hotels als voorkeur te geven in Galtür.
Ben meerdere keren per jaar in Pazauntal te vinden.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

hotel Alpenrose Arabba Dolemieten Italie,een zeer goed verblijf op de piste met goed eten !!
ook nog een fantastisch skigebied met de Sella ronda.

Nauders, hotel Astoria of pension Tirol. Pension is met ontbijt en evt hp in Astoria.
Rustig en gemoedelijk dorpje met betaalbare accomodaties.
Skibus naar compact maar erg leuk skigebied.

Plaats een reactie