Evoc rugzak

Hallo wintersporters,

Al een tijdje ben ik opzoek naar een goede rugzak voor tijdens het snowboarden en skiën. Nu ben ik benieuwd of er iemand ervaring heeft met de rugzakken van Evoc Sports en hoe deze bevallen tijdens het snowboarden/skiën.
Hoe is de kwaliteit van de materialen en sluitingen. Maar voornamelijk hoe is de bewegingsvrijheid.
Heb je een andere tip, dan is die altijd welkom natuurlijk. (Zolang er maar geen Eastpack wordt aanbevolen)
Voor mij is het van belang dat er een skibril, EHBO, camera, portemonnee en extra kleding inpassen. Daarnaast moet de tas kleiner gemaakt kunnen worden.

Alvast bedankt voor de reacties.

Dakine Heli Pack is een aanrader.

Idd de Dakine heli pack is een aanrader.

May the ski force be with you !!

Ortovox Freerider. Echt super, (juist) ook voor op de piste! In twee ruglengten en verschillende inhoudsmaten. Bij de 16L en 18L merk je niet eens dat je hem om hebt en word je zelfs in de lift niet of nauwelijks belemmerd.

Thanks voor de reacties. Nu nog iemand vinden die een Evoc heeft. :)
Toch maar eens opzoek naar een winkel waar ze onder andere de Evox, Dakine en Ortovox verkopen.

Ik heb de Evoc fr pro sport gehad. Ook ben ik momenteel in het bezit van een Ortovox freerider 26.

De Evoc fr pro sport 20L vond ik persoonlijk fijner door het lagere gewicht en de gemakkelijke toegang tot
alle vakken. De backprotector is verwijderbaar, dit heb ik echter niet gedaan, omdat het echt lekker zit!
In de lift geen last van gehad en toch past er relatief veel in. Ik heb liever een grotere tas die ik niet volledig
volstouw dan een kleine puist op je rug die volgepakt is.

Een erg fijne rugzak dus , nadelen : de gordel onderaan laat je eruitzien alsof je aan de sterkste man meedoet.
De stof waarvan het gemaakt is lijkt minder te kunnen hebben dan die waar Ortovox rugzakken mee uitgerust zijn.
(De ortovox rugzak is flink zwaarder(relatief), maar lijkt wel duurzamer en is daarvoor voor mij persoonlijk geschikter voor dagelijks gebruik)

Voor puur op wintersport zou ik voor de EVOC gaan.

Zo’n dakine heli pack zou misschien ook wat voor mij zijn. Niet te groot, nu loop ik heel de dag met rotzooi van andere te zeulen die allemaal geen rugzak om willen xD

@Juul haha, ja dat probleem heb ik ook gehad. Oplossing, rugzakruimte voor een gluhweintje bij de apres-ski ;)

De evoc pro sport vond ik ook een fijne rugzak zoals hierboven beschreven. En belangrijk dat hij bij liften niet echt in de weg zit

Naar aanleiding van deze topic heb ik even gegoogeld en de heli pack gevonden voor weinig. De print moet je aanstaan en je moet met de 11l inhoud niet verwachten een complete uitrusting mee te kunnen nemen, maar ik heb 'm net besteld :D

http://www.rugzakcenter.nl/product/552544/dakine-heli-pack-1…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Naar aanleiding van deze topic heb ik even gegoogeld en de heli pack gevonden voor weinig. De print moet je aanstaan en je moet met de 11l inhoud niet verwachten een complete uitrusting mee te kunnen nemen, maar ik heb 'm net besteld :D

http://www.rugzakcenter.nl/product/552544/dakine-heli-pack-1…

Sneeuwbaard op 2 nov 2015 16:01

die had ik ook gezien ja. Scheelt aanzienlijk, tegenover de 75€ die je voor de andere uitvoeringen betaald. Misschien dat die er bij mij ook nog komt, laat even weten wat je ervan vindt!

Naar aanleiding van deze topic heb ik even gegoogeld en de heli pack gevonden voor weinig. De print moet je aanstaan en je moet met de 11l inhoud niet verwachten een complete uitrusting mee te kunnen nemen, maar ik heb 'm net besteld :D

http://www.rugzakcenter.nl/product/552544/dakine-heli-pack-1…

Sneeuwbaard op 2 nov 2015 16:01

Prima keus @Sneeuwbaard

May the ski force be with you !!

@Sneeuwbaard Is je rugzak al binnen? Hoe ervaar jij de grootte, daar dit voor veel mensen een probleem lijkt bij dit type rugzak.

@Sneeuwbaard Is je rugzak al binnen? Hoe ervaar jij de grootte, daar dit voor veel mensen een probleem lijkt bij dit type rugzak.

Juul op 7 nov 2015 13:14

De rugzak is binnen en ik moet zeggen dat ik 'm véél kleiner verwacht had. Ruim voldoende om toch al m’n spulletjes mee te kunnen slepen. Het moet zelfs lukken een volledige off-piste gear mee te nemen. Tas zit vol met (voor mij) overbodige features en ik had graag binnenin een afsluitbaar vakje gehad. Toch een erg prettige rugzak, zéker voor het geld.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Misschien een late reactie,

Maar was zelf opzoek naar een mooie kleine rugzak voor mijn steadycam, gopro, vest en drinken mee te nemen en kwam hier op het forum dit draadje tegen.

Al heel wat sites afgezocht en filmpjes op YouTube gekeken maar nog geen keuze kunnen maken.

Toen ik de link zag geen seconde getwijfeld en meteen besteld.

€35,00!!! Tas savonds besteld en de volgende ochtend al binnen.

Wat ik zo kan vertellen is hij echt ideaal. Niet te groot maar zeker ook echt niet klein. Zit super lekker en genoeg mogelijkheden zoals een vak voor je Goggle en snowboardbevestiging.
Ook de kwaliteit lijkt me echt heel erg goed.

Tot nu toe heel erg blij.

Groeten Han

K2 manifest - Nitro team Pro - Nitro team TLS -

Jullie hebben me overtuigd.

BESTELLING AFGEROND
Beter dan vierkant

Wat een grappenmakers bij coolblue xD Ik twijfel alleen nog of ik de print mooi vind, maar het scheelt wel 35€. En als het echt niet kan sturen we hem wel weer terug :D

Ikzelf heb de DAKINE BAKER 16 l

Ik en mijn vriendin hebben beide een Dakine Heli pack 11l. Ik vind het een hele fijne tas. Al moet ik wel toegeven dat ik wat betreft wintersport geen ervaringen met een rugtas had en dit mijn eerste rugtas is die op de piste draag.
ik vind dat er genoeg ruimte is voor hetgeen ik wil meenemen(Gopro + stick, tool, telefoon, portomenee, extra lens, reep of pannekoek, muts etc) en er kan een drinkreservoir in. En het draagcomfort is goed. En niet geheel onbelangrijk, ik vind hem mooi!!

Nadeel: Er had wel een extra vak of aan de binenkant of aan de buitenkant mogen zitten. Maar misschien dat ik binennkort in een creatieve bui ben en iets verzin wat dat probleem oplost.

Jullie hebben me overtuigd.

BESTELLING AFGEROND
Beter dan vierkant

Wat een grappenmakers bij coolblue xD Ik twijfel alleen nog of ik de print mooi vind, maar het scheelt wel 35€. En als het echt niet kan sturen we hem wel weer terug :D

Juul op 11 nov 2015 21:59

De print valt eigenlijk helemaal niet zo op vind ik. Op een paar meter afstand is er eigenlijk helemaal niets meer van te zien. Waarom er skateboardende skeletten op staan is mij wel een raadsel :P

ps. mocht iemand van coolblue meelezen: De courtage mag worden overgemaakt op de rekening van S. Baard, Rabobank IJmond. ;)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik heb hem nu ook binnen, en inderdaad, als je het niet weet zie je niet dat er skeletten op staan. En hij is groter als ik verwacht had, maar wel heel plat. Ideaal eigenlijk, vooral in de lift. Ik ben er vooralsnog erg blij mee!

Plaats een reactie