Shortski

Dag allemaal,

Ik wil voor het eerst op shortski gaan en wel met de auto.
Donderdagnacht wegrijden en dan zondag weer terug.

Wie kan mij helpen aan een leuk gebied, waar wel wat te apres skieen valt en redelijk aan te reizen is? Zo’n 900 max vanaf Utrecht.

Please spam maar met tips!!

Cheers

3 dagen skië/boarden dus? Damüls, Warth-Schröcken, Kleinwalsertal, Am Feldberg (D), Hochoetz en Kühtai (1 skipas)

Haha, ja die gebieden staan bekend om de levendige après-ski.
Je komt toch gauw bij St.Anton, Ischgl, of Sölden uit, als we het hebben over fatsoenlijke après-ski en nog binnen 900km.

Haha daar had ik even overheen gelezen.

Maar als Ischgl, Sölden of St.Anton al bereisbaar zijn kan je wellicht nog sneller naar Westendorf of Kirchberg (al is dat net meer als 900 km). Misschien is Lermoos een goed compromis tussen après ski en reistijd? En omdat er van allerlei soorten après ski bestaan: aan welke eisen moet deze voldoen?

In bijna elk skigebied is wel een dorp/stadje te vinden waar je kunt après-skiën; het ligt er dan aan, zoals al eerder genoemd, wat je eisen zijn.

Ondanks dat er met ons wintersportgroepje ook wat après-ski-tijgers mee gaan, blijven die vaak gedurende de week in één of twee tenten hangen. Mogelijk zou dus een gebied met een aantal barretjes en één goede tent al geschikt zijn voor jullie.

Wil je, zoals vele Medelanders, van kroeg tot kroeg en vooral Nederlandstalige hits horen, dan kom je bijna altijd uit in plaatsen als Westendorf of Gerlos.

Mogelijk is Morzine in Portes du soleil het overwegen waard; het ligt in Frankrijk, maar heeft een après-ski zoals ze eigenlijk alleen in Oostenrijk kennen. Dit is overigens met een beetje snelle auto via Duitsland in een uur of 8 te doen! :)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Jordi,
wij gaan met een hele groep naar Zermatt-Cervinia van 3-6dec.
Kostprijs 305euro.
Dat is van donderdagavond tot zondagavond.
Laat maar iets weten.
Er gaan dj’s mee en Red Bull is één van onze sponsors.

grtj.

Jordi,
wij gaan met een hele groep naar Zermatt-Cervinia van 3-6dec.
Kostprijs 305euro.
Dat is van donderdagavond tot zondagavond.
Laat maar iets weten.
Er gaan dj’s mee en Red Bull is één van onze sponsors.

grtj.

carlbelgie op 10 okt 2015 08:44

Klinkt goed!
Is er nog plek voor 2 extra personen? Is het met een bus of eigen vervoer?

Thanks voor de reacties!!
@carlbelgie, het wordt in januari…

Wij gaan geen apres ski bar tot bar doen. Het liefst gewoon 1 top kroeg en daar lekker blijven hangen.
Gerlos is leuk hoor maar eigenlijk net een tikkie te ver.

Lermoos ga ik eens bekijken.

Thanks

Hey hallo, ik heb dit vorig gedaan, ben op woensdag in de loop van de ochtend weggereden richting Gerlos…tot Munchen en daar een eenvoudige overnachting gedaan.

Op donderdag ochtend rond 6 uur weer gaan rijden, zware sneeuwval onderweg maar toch rond 9.00 waren we in Gerlos waar we gelijk zijn gaan skieen, op zondag aan het eind van de middag na het skieen weer richting huis gereden…

Conclusie van deze shortski:

We hebben 4 dagen volop kunnen skieen, op zaterdag hele piste’s en liften voor je eigen alleen ivm wisseldag van weekreizen, je kan 3 dagen apres skieen zoveel je wil, en op zondag gooi je de auto weer vol en zet je hem bij de lift neer om na het skieen weer richting huis te gaan…nog een voordeel vond ik dat je nog niet totaal gesloopt was na 4 dagen, bij 6/7 dagen heb ik meestal wel een rustig (ski) dagje er tussen zitten.

Ik mis silvretta montafon, 140 km aaneensloten piste, gevarieerd niet extreem maar voor een short ski echt meer dan prima en ook nog sneeuwzeker door de ligging. Vanaf Utrecht minder dan 900 km. Minder duur dan St Anton, wat een kleine 50 km verder ligt, gevarieerder dan Damuls, voor gevorderde skiërs uitdagender dan kleinwalsertal en ook goed aan te rijden. Lermoos, onderdeel vd zugspitse arena zijn deelgebieden en persoonlijk vind ik de uitdaging daar voor gevorderde skiërs beperkt en door de lagere ligging minder sneeuwzeker. Voor een shortski reed ik persoonlijk altijd de westhoek van Oostenrijk in en niet via Munchen naar bv het zillertal.

Afgelopen jaar zo’n ritje gemaakt naar het Zillertal. Prima te doen, afhankelijk van de omstandigheden onderweg ben je er zo. Wij hebben er zeven uur op gereden en drie dagen volle bak kunnen skiën. Wel moe bij thuiskomst zondagavond, dat dan weer wel ;)

Ik realiseer mij wel dat de afstanden behoorlijk kunnen verschillen, ik moet bv al 150 km rijden om bij Arnhem over de grens te gaan, woon je onder de a 12 zegmaar en naar het zuiden of oosten dan scheelt je dit zo meer dan een uur tot anderhalf uur rijden. dan gaat mijn verhaal over afstanden naar bv het zillertal minder op

wij rijden altijd vrijdagochtend om 3.30 weg en gaan maandagmiddag rond 1300 naar huis en zijn dan om, rond 22.00 / 2300 thuis inclusief schnitzel bij hunxe

Zou voor Lermoos gaan. Prima voor een weekend en juist leuk om op verschillende dagen verschillende deelgebieden te doen. Daarnaast goede apres ski in de Lahme Ente en Lermoos/Ehrwald zijn 2 leuke dorpjes.
Vergeet niet een ochtend te gaan skiën in Ehrwald/Wetterstein, is echt wel de moeite waard ondanks geringe aantal pistes km’s. Laatste ochtend in Berwang/Bichlbach gaan skiën en dan kan je vanaf daar in 6,5 uur terugrijden naar NL.

Wij gaan in Januari skiën in Ehrwald. Reden sneeuw zeker, redelijk dicht bij NL en qua niveau past dit bij het ski gezelschap, zitten 2 matige skiërs bij.
Wij vertrekken op woensdag en gaan zondag na de lunch richting NL.

Groeten, Harald

Wij gaan in Januari skiën in Ehrwald. Reden sneeuw zeker, redelijk dicht bij NL en qua niveau past dit bij het ski gezelschap, zitten 2 matige skiërs bij.
Wij vertrekken op woensdag en gaan zondag na de lunch richting NL.

Harald3 op 12 okt 2015 10:33

@Harald3 Ehrwald sneeuwzeker? Ben er al enkele keren geweest. Vorig jaar was Wetterstein begin januari dicht wegens geen, te weinig sneeuw. Dorp ligt maar op een goeie 900m hoor.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

All,

Thanks alvast voor de vele reacties. Wij komen vanuit amsterdam. Dus kunnen wel alle kanten op.

Lermoos gaat het niet worden. Wat wij willen is 1e lift, tot uurtje of 1600 en dan biertje drinken tot ???

Niet dat we nog met de bus of auto weg moeten.

Thanks!!

Hey Jordi,

Ik heb afgelopen jaar een short-ski in het Brandnertal gedaan! Niet heel erg interessant voor de apres ski, maar wel prachtige pistes. En voor de apres ski direct na het skiën heb je natuurlijk maar 1 gezellige tent nodig… Die hebben ze nog wel! Het is niet een heel groot gebied, maar de pistes zijn zeker de moeite waard om meerdere keren te doen! Zeker de 9 is een aanrader. Prachtige valleitje waar je dan doorheen komt.

Het is overigens ook nog behoorlijk sneeuwzeker!

Op nummer 1 zou ik Sankt Anton zetten: Mooi gebied, pal naast de “snelweg” en een zeer goede apres-ski. Niet goedkoop trouwens. In Sankt Jacob of Pettneu overnachten kan de kosten redelijk drukken.
Op nummer 2 zou ik Montafon zetten: Ook een redelijk groot gebied, goed aan te rijden, goedkoper dan Sankt Anton en een redelijk apres ski in bijv Schruns in de Urmonti (http://www.urmonti.at/).

Gewoon Sankt Anton am Arlberg, zoals bovenstaand door V700 verwoord…!!! Eerder Kleinwalsertal (Riezlern) gedaan als shortski, is ook leuk voor 2 dagen maar Sankt Anton voor kortverblijf perfect, vorig jaar 3 dagen geweest en alle tijd goed benut. Als je een beetje rondkijkt/googled kun je vlak bij de liften genoeg appartementen vinden welke je boekt direct bij de eigenaar… is mij ook gelukt en auto en appartement 50m van de lift en 200m van de Galzig Bahn en centrum. Dus aankomen en direct de gondel in en bij terugkomst ski je de Après-ski na “Mooserwirt”, “Basecamp” in waarna 200m lopen en weer terug bij je huisje

null

Is echt mooi gebied waarbij de ook bezoek aan Lech “Bea’s Place” niet mag ontbreken…

null

Hoogte punt is de Valluga met mooie afdaling…

null

Wij gaan in Januari skiën in Ehrwald. Reden sneeuw zeker, redelijk dicht bij NL en qua niveau past dit bij het ski gezelschap, zitten 2 matige skiërs bij.

Wij vertrekken op woensdag en gaan zondag na de lunch richting NL.

Harald3 op 12 okt 2015 10:33

@Harald3 Ehrwald sneeuwzeker? Ben er al enkele keren geweest. Vorig jaar was Wetterstein begin januari dicht wegens geen, te weinig sneeuw. Dorp ligt maar op een goeie 900m hoor.

Ischgeil op 12 okt 2015 12:22

Dat klopt maar bij redelijk weer kun je op de zugspitze skiën en daar is altijd voldoende sneeuw.
Gebied is te laag om over sneeuwzeker gebied te praten.

Groeten, Harald

@jordi
er is nog plaats.
Iedereen rijdt met eigen wagen. Meeste hebben een firmawagen en delen dan de kosten in het buitenland.
Dat is uiteindelijk nooit niet zo veel.
Het is niet de bedoeling een kroegentocht te doen. We hebben een afspraak met 1 bar, waar er dj’s zullen draaien.
Je geeft maar een seintje.

Carlbelgie, sorry voor mijn late reactie maar moet deze helaas overslaan. Ik ga 2e weekend van januari… Maar thanks.

Nog steeds geen keuze gemaakt, ik heb een paar opties en laat alles afhangen van het weer. Rond die tijd moet er altijd wel wat beschikbaar zijn denk ik.

Thanks iedereen voor de tips!

Plaats een reactie