Tips voor handschoenen?

Dat is dan de keuze die je maakt koude handen of 10 biertjes minder en warme handen de eerste 8 jaar!
Je kan ook zeggen voor 6.25 euro meer per jaar warme handen dat is als je uitgaat van 10 dagen wintersport 0,62 per dag warme handen.Of als je uitgaat van 8 uur per dag voor0.08 cent per uur heb je warme handen.
Ik zou het wel weten

Heel mooi spul dat hestra, maar het is zeker niet onmogelijk om voor minder heel degelijk spul te kopen. Ik heb gelukkig nooit last gehad van koude handjes, behalve als ik ze uit heb en met een koude Jägermeister in mn hand sta ;)

Ik heb Ziener handschoenen met goretex.

Zijn echt warm en goed waterdicht voor relatief weinig geld.
Draag ze ook onder de mouwen.

Rogierhgv op 16 okt 2015 23:28

Ziener handschoenen heb ik ook een paar van gezien, weet jij toevallig nog welk type je hebt?

Update op 19 okt 2015 15:24

Volgens mij degene die Gigi aangaf op de vorige pagina.

En wat een gelul dat Hestra je van het is, zullen zeker zeer goede handschoenen zijn, maar echt niet het model jezus en dat de rest er niet toe doet,
Mijn Zieners voldoen perfect, dus en extra bier en warme handen, win-win!

O… Er zijn genoeg andere goede handschoenen maar die zijn meestal nog een stuk duurder.Tenminste diegene die ook nog warm zijn bij min 25 c.

Alternatief Venitex, zelf met een potje snowseal in de oven afbakken. Goed waterdicht en superwarm (soms te…)

Edwin van Riel

Een goed idee worden veel door de pistedienst en liftpersoneel gebruikt.(werkhandschoenen)
Kosten tussen de 7-8 euro.

Klopt, beetje moeilijk verkrijgbaar soms. In Frankrijk deze of vergelijkbaar vaak wel te vinden bij grotere bouwmarkten. Wel in de gaten houden dat je een merk/model koopt dat lang genoeg is dan. Voor die prijzen gewoon enkele paren kopen :) Soms ook een actie gezamenlijk op wepowder.nl, maar dit seizoen nog niet voorbij zien komen.

Edwin van Riel

Vinitex dat we daar niet eerder op gekomen zijn.
Bij mooi warm weer gebruik ik ook vaak lederen werkhandschoenen. ideaal!
En de opmerkingen die je dan krijgt.Wat zijn dat nou voor handschoenen en waar koop je die

[quote]VEnitex dat we daar niet eerder op gekomen zijn.
Bij mooi warm weer gebruik ik ook vaak lederen werkhandschoenen. ideaal!
En de opmerkingen die je dan krijgt.Wat zijn dat nou voor handschoenen en waar koop je die

Edwin van Riel

Linker paar uit de bouwmarkt (fr), rechter uit de Wepowder.nl actie van afgelopen voorjaar.

null

Edwin van Riel

Ik waardeer zeker wat iedereen aanraadt maar helaas is zoals bijna alles in het leven iets beter als het duurder is. Ik beschouw de handschoenen als gebruiksobject met goede kans dat ik ze verlies, kapot maak of vergeet ergens :), daarom is mijn budget eigenlijk rond de 50 euro en ik probeer de beste handschoenen/wanten te vinden voor deze prijs. Blijf natuurlijk een Hollander! :)
Voor mij vallen dus de duurdere Hestra handschoenen af alhoewel ze de beste prijs/kwaliteit verhouding schijnen te hebben.

Update op 19 okt 2015 15:21

Die Burton van 60 die ik eerder plaatste zou ik nog eens goed bekijken. Heb je handschoenen van normaal 120 voor maar een tientje boven je budget

@Update .Ga idd lekker voor wanten. Veel genoemde handschoenen zijn ski handschoenen Ik weet niet of je als boarder daarmee gezien wilt worden? ;-) , en 6 keer buiten je budget…
Heb nu 3 jaar wanten van 5 tientjes en echt heerlijk. Ook go pro bedienen geen probleem (heb echte wanten, niet die 3 vingerige)

Neff, Dakine, Celtek, hebben aardige wanten en die zijn binnen je budget te vinden.

Suc7

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik heb al enige jaren wanten van Dakine, bevallen zeer goed! Zojuist wel handschoenen en wanten van het merk Kinco in de VS bestelt, ben benieuwd hoe deze gaan bevallen. Voor mezelf meer voor het fietsen naar het werk bedoeld, maar zal ze zeker ook eens op de piste uitproberen. Het betreft het model 901, dus volleer aan de buitenkant en gevoerd van binnen. Worden veel door personeel van skigebieden gebruikt, tenminste, dat zeggen ze op de website van Kinco ;)
Voor het snowboarden gebruik ik dus Dakine, met Goretex. Blijven altijd droog en lekker warm. Deze hebben een uitneembare binnenhandschoen, dan kun je dat prima laten drogen voorzover dat nodig is.

Heb zelf een paar Eska White Cults gekocht bij waparoo. Prima Oostenrijks spul, misschien daar eens kijken:

http://www.waparoo.com/nl/sport-vrije-tijd/wintersport/skiha…

Die Burton van 60 die ik eerder plaatste zou ik nog eens goed bekijken. Heb je handschoenen van normaal 120 voor maar een tientje boven je budget

McKuip op 20 okt 2015 23:38

Ik heb er naar gekeken en zien er inderdaad mooi uit, ik heb alleen maat XL dus ze passen niet :(

Ik heb net een paar 3 vinger wanten besteld van Burton met goretex, de Burton empire mitt. Positieve reviews gelezen en ik probeer ze maar! Uiteindelijk voor 42 euro gekocht. Ik kan ze altijd weer terug sturen mochten ze niet bevallen.

[quote][quote]VEnitex dat we daar niet eerder op gekomen zijn.
Bij mooi warm weer gebruik ik ook vaak lederen werkhandschoenen. ideaal!
En de opmerkingen die je dan krijgt.Wat zijn dat nou voor handschoenen en waar koop je die

@Update .Ga idd lekker voor wanten. Veel genoemde handschoenen zijn ski handschoenen Ik weet niet of je als boarder daarmee gezien wilt worden? ;-) , en 6 keer buiten je budget…
Heb nu 3 jaar wanten van 5 tientjes en echt heerlijk. Ook go pro bedienen geen probleem (heb echte wanten, niet die 3 vingerige)

Neff, Dakine, Celtek, hebben aardige wanten en die zijn binnen je budget te vinden.

Suc7

Jeroen6 op 21 okt 2015 09:31

uiteindelijk 3 vinger wanten van Burton gekocht, eerste keer dat ik wanten gebruik dus ik ben benieuwd!

@update waar heb je deze wanten gekocht?

@update waar heb je deze wanten gekocht?

NickyNellen op 21 okt 2015 22:05

Op de Duitse Amazon (verkoopwinkel is planet-sports). Je kan ook nog de vinger versies vinden, gewoon zoeken op Burton empire.
http://www.amazon.de/gp/product/B00K744ZMI?psc=1&redirec…

Gebruik zelf nu een aantal jaren de Venitex, (werkhandschoenen) prima handschoen van nog geen 15,-. En ja, als ik zou moeten gaan voor mooie handschoenen dan zou ik voor een mooie Hestra handschoen gaan.

Oké, een update (van update)!
Ik heb de Burton handschoenen net uitgepakt en ik was eigenlijk gelijk niet meer zo enthousiast. Ze voelen heel dun aan en het materiaal op de handpalm ziet er niet echt uit als iets wat lang meegaat. Uiteindelijk was de pasvorm ook niet echt fijn voor mijn hand, de naad tussen de wijsvinger en de “rest-want” voelt echt dik aan en de wijsvinger begint na een minuutje al pijn te doen. Ik heb ze dus net terug gestuurd naar de winkel.

Ik heb net ook gelijk een nieuw setje handschoenen besteld! Dakine werd ook vaker genoemd als een goede kwaliteits handschoen (naast hestra natuurlijk… ;)) en ik heb gekozen voor de Dakine Excursion handschoen:

null

  • Goretex
  • Wollen voering (warmte index 5 van 5)
  • Handpalm van leer

Prijs is 49,95 (http://www.dakine-shop.de/de/Dakine-Excursion-Glove-Ski-/Sno…)
Nog een kleine tip mocht iemand daar iets willen kopen: meld je aan voor de nieuwsbrief en je krijgt een kortingscode (bij mij DK-NL-5 mocht het altijd dezelfde zijn :)) en je krijgt 5 euro korting bij een besteding van minstens 50 euro. Ik heb een sticker van €0,35 bij de handschoenen gedaan en heb de handschoenen voor 45 euro :p (ben nu in Duitsland en daar is gratis verzending vanaf 40 euro)

Ik laat weten hoe de handschoenen zijn als ik ze deze week binnen krijg, in ieder geval iedereen bedankt voor alle nuttige input!

Ben benieuwd!

Ik heb de handschoenen binnen gekregen! Ze passen perfect en ze voelen ook zeer degelijk aan, zeker een stuk steviger dan de Burton handschoenen die ik voorheen geprobeerd heb.

Ik ben er blij mee!

Ik meld me hier ook even, aangezien er toch al iets loopt.
Ben ook op zoek naar handschoenen. Huidige meuren echt enorm, ik moet na uittrekken drie keer m’n handen wassen met zeep om de geur een beetje weg te krijgen, zijn gewoon stinkdingen.

Warmbloedig ben ik genoeg, dus vooral ademend vermogen is erg belangrijk. Liefst ook nog met een binnenhandschoen die gewassen kan worden. Prijs moet een beetje leuk blijven, maar een tientje meer of minder doet 't 'm niet. Geen 200 euro ofzo, maar 80 of 100 euro kan best, als ik er maar plezier van heb… Heb ook nog wat grote handen overigens. Iemand tips (die niet eerder genoemd zijn, want die waren vooral gericht op waterafstotendheid, begreep ik)?

Plaats een reactie