Peak Performance Heli Gravity 2-layer ski jas

Vandaag deze jas gepast. Erg fijne jas, zit mooi en voelt heerlijk aan.
Het enige puntje van zorg/twijfel: gaat deze jas mij half januari bij -15 warm houden i.c.m thermoshirt en fleecepully? De jas is namelijk niet erg dik gevoerd.
Volgens de verkoper hoef ik me geen zorgen te maken, maar voor ik 550,- uitgeef wil ik wel graag wat gebruikerservaringen lezen.

Zoals je zelf al aangeeft is de jas niet gevoerd. Het is een zogenaamde hardshell. Deze zorgt ervoor dat je er onder eindeloos kan combineren. De een zweert erbij, de ander vind het helemaal niks. De jas zorgt ervoor dat er geen wind door heen komt en dat je droog blijft bij eventuele regen/natte sneeuw.
Bij min 15 in combi met een fleece en thermo zal ik het erg koud hebben, dan zou ik er een donsje bij doen minimaal. De jas zal niet de warmte geven, die moet je zelf creëren met lagen. Het voordeel is wel bij wat warmer weer je niet een te warme jas aan hebt bij deze. Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je er een dikke trui of dons eronder doet het wel moet passen en de jas niet te strak komt te zitten.
Mooi Jack trouwens!

Nog even en we mogen weer!

Zoals snocontrol zegt ga je nog een donsjasse moeten bijkopen.
Je hebt die ook in alle prijzen, die van mij komt gewoon van decathlon. Je moet wel zien dat het onder/ bij u jas past, en je neemt er best één zonder kap.

De Heli Gravity 2L jas van Peak is een hele technische jas, maar geen hardshell in z’n zuiverste vorm. Deze jas is namelijk licht gevoerd. De pure hardshell heeft helemaal geen voering.

Maar goed, als het min 15 is dan is een mid-layer uiteraard lekker. Of dat een pully of een donsjas moet zijn hangt er simpelweg vanaf hoe snel je het koud krijgt. Met deze jas zou ik aan een pully genoeg hebben. Met bijvoorbeeld de Heli Vertical Jacket (die helemaal niet gevoerd is) draag ik er een dikkere mid-layer onder (zoals de Heli Liner Jacket).

Veel plezier met je jas!

Excuses! Deze natte tostie zat gisteravond even niet op te letten! @arjen heeft helemaal gelijk. Ik heb naar de verkeerde jas zitten kijken. Ik bemoei me voorlopig ff niet met kleding, dacht er nog wel wat verstand van te hebben.

Nog even en we mogen weer!

Ter info: PP heli Alpine is een 3-laags hard shell(zowel broek als jas). De Heli gravity is een licht gevoerde optie zoals eerder aangegeven. Kortom je kan het aan de naam herkennen.

Dan OT: heb zelf een 3 laags broek, de heli Ghost om precies te zijn, een opgevoerde Hardshell dus. Ik draag hem zelf met een thermo broek er onder en heb het geen moment koud gehad. Heb ook een heli loft gravity pants en die zijn zoals je jas 2 laags en licht gevoerd, die draag ik zonder thermo er onder omdat het warm genoeg is.

Kortom mooie jas, ga je veel plezier van hebben. Koud zal die niet zijn, zeker met een thermo er onder voor de extreem koude dagen kun je uitstekend uit de voeten!

@Pvdh wat bedoel je met opgevoerd? De Heli Alpine Ghost is gewoon een 3L Gore-tex pro. De aanduiding Ghost heeft alleen betrekking op de kleurstelling.

When life gets too complicated.... SKI

Beste @alex autocorrect maakt van on-gevoerd opgevoerd…

Klopt mbt de alpine Ghost, volgens mij bedoelen we het zelfde. Overigens heeft de Ghost nog wel details die niet op de normale alpine zitten. Zo zitten er bijvoorbeeld andere ritsen in de zakken.

Beste @alex autocorrect maakt van on-gevoerd opgevoerd…

Klopt mbt de alpine Ghost, volgens mij bedoelen we het zelfde. Overigens heeft de Ghost nog wel details die niet op de normale alpine zitten. Zo zitten er bijvoorbeeld andere ritsen in de zakken.

Pvdh op 18 okt 2015 11:29

Lang leve de technologie :-) Wel mooie pant, btw.

When life gets too complicated.... SKI

Hallo, ik heb jas+broek uit de Heli-serie vorig jaar gekocht. Ik woon in Cham en heb deze dus uitgebreid kunnen testen. Hiervoor heb ik altijd met The North Face kledij geskied-gesurfd. Ik heb het gewoon heel erg koud gehad in deze kledij,zelfs met een donsjas +merinospullen eronder. Ze waren ook niet echt waterdicht. Ik ben op het einde vh seizoen terug naar de winkel geweest en heb een kortingsbon gekregen! Zomaar. Dat vond ik best raar,dat ze mijn setje niet bv terug naar de fabriek sturen om even te kijken of er iets mis mee was. Mischien heb ik gewoon pech gehad, maar ik koop nooit Peak Performance meer. In deze prijsklasse vind je denk ik genoeg spullen die net iets technischer zijn.

Bedankt allemaal voor de reacties!

Meningen lopen uiteen zo te lezen, wat het er niet makkelijker op maakt.
Ben zelf geen koukleum, heb het zelfs bij lichamelijke inspanningen eerder te warm als koud. Maar je wilt natuurlijk ook geen jas, waar je in blauwbekt in de lift. Daar ligt vooral mijn zorg.
Optie is natuurlijk ook om een wat dikker gevoerde jas (peak maroon bijvoorbeeld) te kopen, deze gaat me zeker warm houden.
Was alleen erg onder de indruk van het draagcomfort en technische eigenschappen van de Heli Gravity, waardoor ik het niet los kan laten.
Anders maar hopen op een vroeg intredende vorstperiode en nog maar eens testen.

Ikzelf ben er alleen maar lyrisch over. Heb zelf de Heli Alpine jacket, een hardshell dus.
Dit type jassen ademt gewoon heel goed, en er komt helemaal niets van wind door. Vorige winter heb ik er hoogstens een base-layer en midlayer onder gedragen (januari en februari) en eigenlijk absoluut nooit koud gehad.

Grootste voordeel: in maart naar Söll (AU) geweest, zo’n 15° op de berg. Iedereen zweet zich dan een ongeluk met gevoerde (dikke) jassen, of laat de jas helemaal open waaien (niet goed voor de aerodynamica! ;-) )… Met dit type jas draag je gewoon een technisch t-shirtje eronder en je hebt het helemaal goed :-)

Nee, ik wil niets anders meer.
En met 1 nier kan je ook perfect leven.

welke base- en midden-layer dragen jullie dan onder de hardshell bij -15/-20?
thermo-shirtje met daarop fleece, of eerder een donsjasje? Iemand die iets ademend maar toch warm kan aanbevelen?

Je gaat toch wel iets in de uitverkoop kopen!

welke base- en midden-layer dragen jullie dan onder de hardshell bij -15/-20?
thermo-shirtje met daarop fleece, of eerder een donsjasje? Iemand die iets ademend maar toch warm kan aanbevelen?

tjoep op 19 okt 2015 11:59

Draag zelf altijd een Falke thermo broek met Falke thermo shirt er boven. Afgetopt met een Peak performance mid layer met halve rits. Dit is onder een shell in 9/10 gevallen warm genoeg… Dit is natuurlijk wel “mits de shell een Gore-Tex(of vergelijkbaar) laag heeft”.

De knoop doorgehakt en de PP Maroon jas gekocht. Weliswaar een stukje minder technisch dan de Heli Gravity, maar met iets meer voering maar toch goed ademend en waterdicht. Hikte ook wel een beetje tegen de 200,- meerprijs van de Heli aan.

Bedankt allen voor het meedenken.

Plaats een reactie