nieuw stuk Autobahn?

Op de kaarten van de anwb en de borden langs de weg zie ik al jaren dat de autobahn die nu ongeveer tot fussen loopt, verder wordt doorgetrokken. Er staat bij dat de weg in 2008 af moest zijn. Vorig jaar was de weg nog niet geopend, maar kan iemand mij vertellen of dat nu wel het geval is?

Nee! Moesten vandaag weer binnendoor rijden.

ik heb het antwoord op m’n eigen vraag al gevonden: Waar het laatste stuk tot Fussen in eerste instantie in 2008 al open zou gaan, gaat dit nieuwe stuk pas open halverwege 2009, en dan nog maar 1 baan vanwege de "vertraging" met de aanleg van een brug. De 2e helft van deze brug zal pas een jaar later, medio 2010 open gaan. Tot dan is het laaste stuk dus nog file rijden, of de sluiproute nemen zoals wij doen!

mag ik van jou die sluiproute weten?

De autosnelweg verlaten in Oy-Mittelburg. Je komt dan iets na de tunnel (Fussen) terug op de gewone route. Zeker bij grote drukte kun je hier iets tijd winnen. Maar de grootste hinderpaal hier is nog altijd de kleine pas na Reute en de Fernpass. Tref je het verkeerde moment (sneeuwval en wisselweekend) dan kan het soms vanaf de fussener tunnel aanschuiven zijn. Heb het dit jaar(Kerstmis) ook weer meegemaakt. Ik was er vroeg genoeg door, maar mensen die 1 uurtje na mij kwamen hebben over de laatste 20 km (Fussen - Lermoos) 5 uurtjes gedaan. Gewoon door de sneeuwval. Ook bij de terugreis (en deze keer mooi weer) stonden ze weer aan te schuiven vanaf Reute.

Je kunt via Vils - Pfronten - Nesselwang een stuk afsnijden (de 309).
En als het echt hopeloos is: Tannheim - Schattwald - Jungholz (198, 199, 310) maar dat is echt flink om. Route aanduidigen van zuid naar noord (zoek maar Reutte op google maps).

Memmingen afslaan richting Landsberg/Munchen. Bij landsberg de Romantische Strasse pakken richting Schongau/Peiting/Garmisch-Partenkirchen. Grensover, Scharnitzpass (stelt geen reet voor) en bij Seefeld naar beneden. Snap niet waarom iedereen over die Fernpass gaat

Die omleidingen zijn al achterhaalt we hebben dit jaar meer dan een uur in de file gestaan.
En dit was via de sluiproute hier stond het verkeer ook muurvast.En ook de poltie stond te controleren. Had je daar niks te zoeken werd je voor de tunnel weer de weg op gestuurd.Dus luitjes jammer dan doordat iedereen de sluiproute ging nemen hebben ze daar ook hun maatregelen genomen. Dus als je reutte voorbij moet blijf dan gewoon je weg vervolgen want het maakt niet meer uit, en je doet er andere mensen een hoop plezier mee die onnodig in de file moeten staan. Overigens dit geld alleen in de vakantie periodes.Anders nooit geen file gehad. Veel vakantie plezier

Plaats een reactie