te koop: Head i Supershape speed.

Hierbij verkoop ik mijn head ski. Hij is 1.65m (ik ben 1.79) en is nog steeds een prima ski. Radius van 11,4m. Ik doe deze weg ivm aanschaf van nieuwe ski. Eventueel heb ik er nog een Lange xc 120 skischoen erbij in maat 26.5 (42/43).
Zijn ook beide los te koop eventueel. De skischoen is van afgelopen seizoen. Prijs is overeen te komen

@DennisKoopmann, ik heb intresse in de ski’s. Kun je me via de berichtenfunctie wat foto’s sturen en informeren over je vraagprijs?

Mondo 26,5 komt niet overeen met 42/43, maar eerder met 41,5.

Hoe veel vraag je voor de ski?

@DSvier , geloof dat het altijd nog afhankelijk is ook per merk. maar gelukkig weet jij beter mijn eigen schoenmaat en skischoen maat!

@DennisKoopmann: bij Lange is het iig zo.

Skischoenen moet je ook klein kopen, dus wellicht zit daar de crux.

@DSvier: Skischoenen moet je klein kopen??? Want?
Volgens mij moet je ze gewoon niet te klein of te groot kopen…

@ivarros: met klein bedoel ik niet te klein natuurlijk.

De reden is dat je op een skischoen wezenlijk anders staat dan op een gewone schoen en een skischoen de kracht van jouw benen zo direct mogelijk over dient te brengen naar de ski.

Vuistregel is dat je als je rechtop staat op de skischoen je met je tenen de voorzijde moet raken (licht) en je in skihouding net los moet zijn van die voorzijde. De meeste mensen kopen skischoenen te groot omdat je bij gewone schoenen nu eenmaal nimmer de voorzijde moet raken en ze dus snel denken dat een skischoen te klein is voor ze (wat natuurlijk ook veel zegt over het niveau van de gemiddelde skischoen verkoper, maar dat terzijde).

Mondo 26,5 komt niet overeen met 42/43, maar eerder met 41,5.

DSvier op 26 okt 2015 09:14

Met mijn schoenmaat 42,5 - 43 ski ik ook in een mondo 26.5 schoen. Mijn voeten zijn beide 26,3 cm lang. Dus…

Thanks @gigi voor de bevestiging haha :)

Thanks @gigi voor de bevestiging haha :)

Mondo 26,5 komt niet overeen met 42/43, maar eerder met 41,5.

DSvier op 26 okt 2015 09:14

Met mijn schoenmaat 42,5 - 43 ski ik ook in een mondo 26.5 schoen. Mijn voeten zijn beide 26,3 cm lang. Dus…

GiGi op 29 okt 2015 15:28

Heb je officieel maat 41.

Goede kans dat je brede voeten hebt en daarom een maat groter fijner vindt zitten.

Met alle respect: feiten laten zich niet weerleggen met anekdotisch ‘bewijs’.

@denniskoopmann op zo’n karaktervaste manier reageren zal niet zo veel bijdragen aan de verkoop van je ski’s. Stick to the topic.

Hoef ook niet percè van de ski af. Hij staat niet in de weg, als ik er iemand anders blij mee kan maken is het mooi meegenomen.

Plaats een reactie