BSG2 magnetic goggles

Was gisteren een beetje pissed toen ik erachter kwam de brillen voor een schijntje (in bulk) te koop zijn in China.

Na het lezen van dit topic een stuk meer begrip gekregen. Zoals ik het nu zie: je kan in China ook een Sjamsjung Galaxy S6 Edge kopen die letterlijk uit dezelfde fabriek komt als die van Samsung. Je betaalt dan echter maar een schijntje van de prijs.

Ik neem maandag wel even contact op met Blueprint, ben benieuwd wat zij erover te zeggen hebben. Zou verhelderend kunnen zijn als zij hun verhaal doen.

@stijnhoogendoorn, inderdaad verstandig om eerst even het verhaal aan te horen voordat je conclusies kan trekken.

Zag je frustratie ook al op wepowder, snap het wel hoor. De tekst in hun campagne is wel misleidend, echter weten we nog steeds niet wat ‘eigen’ is en wat rechtstreeks uit de fabriek komt…

Nieuw bedacht scenario: de kickstarter campagne is correct maar de fabriek in China gebruikt hun mal en om ook ‘eigen’ brillen te maken. Chinese fabrieken produceren vaak 4 dagen voor opdracht gever en 1 voor zichzelf…

Ben benieuwd naar de reactie, hou je ons op de hoogte?

Was gisteren een beetje pissed toen ik erachter kwam de brillen voor een schijntje (in bulk) te koop zijn in China.

Na het lezen van dit topic een stuk meer begrip gekregen. Zoals ik het nu zie: je kan in China ook een Sjamsjung Galaxy S6 Edge kopen die letterlijk uit dezelfde fabriek komt als die van Samsung. Je betaalt dan echter maar een schijntje van de prijs.

Ik neem maandag wel even contact op met Blueprint, ben benieuwd wat zij erover te zeggen hebben. Zou verhelderend kunnen zijn als zij hun verhaal doen.

stijnhoogendoorn op 28 nov 2015 21:22

@stijnhoogendoorn ik ben reuze benieuwd naar de reactie van blueprint hierop. Hou je ons op de hoogte?

Een stukje uit de kickstarter rules. Volgens mij wordt deze duidelijk overtreden.

Can I offer rewards that aren’t produced by me or my project?

All rewards should be produced directly by you or your project. If your project is a collaborative effort, offering rewards produced by your collaborators is fine too!

Een stukje uit de kickstarter rules. Volgens mij wordt deze duidelijk overtreden.

Can I offer rewards that aren’t produced by me or my project?

All rewards should be produced directly by you or your project. If your project is a collaborative effort, offering rewards produced by your collaborators is fine too!

Juul op 30 nov 2015 14:10

Sowieso doet kickstarter nooit iets om zn eigen regels te handhaven. Ik ben nog steeds 200 euro het schip in op een project wat de oprichter zelf heeft opgeblazen en nooit wat heeft geleverd. De voorwaarden zeggen toch echt dat er een “leveringsplicht” is…

OT: Met de regel die je quote @Juul, start de discussie wat “eigen” productie is. Is dit het daadwerkelijk gieten van de kunststof, het assembleren van de onderdelen of is het ontwerp alleen ook genoeg als je de productie uitbesteed…

Kortom ook al is die regel geldig vraag ik mij af of ze hem hard kunnen maken…

btw Juul heb jij deze bril gekocht? Wat wordt er gezegd op de vragen site voor backers?

Edit: Uit kickstarter zijn eigen regels: “Kickstarter is not a part of this contract — the contract is a direct legal agreement between creators and their backers.”,

Ja klopt, ik denk dat als je hier al werk van zou willen maken dat dat een eindloze discussie zou worden. Dus ik hoop maar gewoon op een goede bril.
@Pvdh Ja, ik heb heb de bril gekocht. Ik heb hier echter nog geen reactie op de pagina over dit onderwerp achter gelaten. Ik vind het ook niet netjes om hierover te beginnen op de reactie pagina, waarna je wellicht ruim 800 backers tegen het harnas van blueprint in jaagt. En zoals je zelf eerder al zei: Het hoeft geen probleem te zijn dat deze uit china ingekocht worden. Als de kwaliteit maar wel zo goed is als ze beloven. Dit wacht ik dus rustig af.

@Juul, begrijp ik! Opzich wel apart dat de discussie los is op WePowder en hier maar daar niet gevoerd wordt… Opzich denk ik dat het geen kwaad kan om verhaal te halen of in ieder geval een melding te doen bij kickstarter zelf… Achteraf zeuren brengt je namelijk niks heb ik inmiddels geleerd.

Inderdaad blijf ik erbij dat ik denk dat het een prima bril is en dat de eigenaren best wat “zelf” gedaan kunnen hebben. Ik vind, na het lezen van de tekst op kickstarter, dat er toch wel wat misleiding in de tekst zit…

En zoals je zelf eerder al zei: Het hoeft geen probleem te zijn dat deze uit china ingekocht worden. Als de kwaliteit maar wel zo goed is als ze beloven. Dit wacht ik dus rustig af.

Nou ja, daar ben ik het niet mee eens. Volgens mij gaat de discussie helemaal niet over de kwaliteit van het product, maar om de beloftes die gedaan zijn op Kickstarter. Als het waar is dat de brillen zijn ingekocht, dan mag het allereerst helemaal niet op Kickstarter worden aangeboden volgens de regels. Daarnaast betaal je dan €100+ voor een bril die maar een fractie daarvan kost om in te kopen. Normaal gesproken is dat gewoon slim ondernemen, nu is het meer oplichting naar mijn idee.

Ik vind het netjes van je dat je dit niet op de comments pagina wilt aankaarten, maar ik zou ze wel degelijk per mail of telefonisch vragen om uitleg.

@ColdWinter ik ben met je eens dat het wellicht in strijd met de regels is, en dat er misleidende teksten gebruikt zijn. Maar als ik dalijk een goede goggle krijg waar ik plezier van ga beleven dan vind ik dat minder erg. Het blijft namelijk zo dat Blueprint er wel voor heeft gezorgd dat wij deze goggle kunnen kopen tegen een, in vergelijking met andere goggles, goede prijs. Zonder deze actie van blueprint was dit niet gelukt.

Van mij krijgen ze geen last als ik dalijk een goggle krijg die zijn geld gewoon waard is. punt ;)

Ik wordt uiteraard wel heel lastig als blijkt dat de goggle niet van de kwaliteit is die ze beloven. Maar dat ga ik afwachten, en dat zal ik ook zeker hier laten weten. En de kans is groot dat ik er dan waarschijnlijk niks meer aan zal kunnen doen. Maar dan wordt dat in ieder geval een blueprint boycot :D

Overigens is blueprint een bestaand bedrijf, dat ook zonnebrillen verkoopt. Als zij ons echt oplichten met deze actie betekend dat hoogstwaarschijnlijk het einde van dat bedrijf, en dat zullen ze zelf ook wel begrijpen.

Zie de volgende link voor een uitleg van blueprint op dezelfde discussie op wepowder:

http://wepowder.nl/forum/topic/215488?page=3#last

@Iedereen

We hebben een soortgelijke reactie geplaatst op WePowder, maar hier nogmaals. We willen even het een en ander uitleggen.

Er komt een stuk meer bij kijken dan een hele hoop mensen hier denken.

Dat jullie op Alibaba een vergelijkbare goggle terug vinden zegt niet zo veel, gezien modellen van alle grote merken hier op te vinden zijn. Het is slechts een verzameling van fabrikanten over de hele wereld. Je komt echter voor een koude kermis thuis als je denkt dat Alibaba een soort eBay is waar (meestal) goede kwaliteit producten vandaan komen.

Wij kijken daarom niet op Alibaba. Wij hebben een aantal fabrieken waar we altijd mee werken, en gaan fysiek langs in die fabrieken om daarmee om tafel te gaan en ons eigen product uit te werken. Daarbij is het goed om te beseffen dat alle coatings en materialen die we gebruiken uit diverse fabrieken niet standaard te krijgen zijn op Alibaba. Hier is een hoop tijd en testen over heen gegaan om dit zo te krijgen zoals wij wilden. Daarnaast hebben wij een team van zeer strikte Quality Controllers (QC) in alle fabrieken om te zorgen dat alle product zo geproduceerd zijn naar onze quality standaarden. We hopen hiermee dat jullie bezorgdheid over het ‘uitbesteden van de productie’ weggenomen is. Andere grote (goggle) merken gaan op soortgelijke manier te werk in de fabrieken waarin zij produceren.

We hebben juist voor Kickstarter gekozen om een wereldwijd publiek te bereiken en daar pas later de vruchten van te plukken door word-of-mouth etc.

Mochten jullie meer vragen staan we altijd klaar.

Groet,

Team Blueprint

@Iedereen

Dat jullie op Alibaba een vergelijkbare goggle terug vinden zegt niet zo veel, gezien modellen van alle grote merken hier op te vinden zijn. Het is slechts een verzameling van fabrikanten over de hele wereld. Je komt echter voor een koude kermis thuis als je denkt dat Alibaba een soort eBay is waar (meestal) goede kwaliteit producten vandaan komen.

Wij kijken daarom niet op Alibaba. Wij hebben een aantal fabrieken waar we altijd mee werken, en gaan fysiek langs in die fabrieken om daarmee om tafel te gaan en ons eigen product uit te werken. Daarbij is het goed om te beseffen dat alle coatings en materialen die we gebruiken uit diverse fabrieken niet standaard te krijgen zijn op Alibaba. Hier is een hoop tijd en testen over heen gegaan om dit zo te krijgen zoals wij wilden. Daarnaast hebben wij een team van zeer strikte Quality Controllers (QC) in alle fabrieken om te zorgen dat alle product zo geproduceerd zijn naar onze quality standaarden. We hopen hiermee dat jullie bezorgdheid over het ‘uitbesteden van de productie’ weggenomen is. Andere grote (goggle) merken gaan op soortgelijke manier te werk in de fabrieken waarin zij produceren.

Mochten jullie meer vragen staan we altijd klaar.

Groet,

Team Blueprint

BlueprintEyewear op 30 nov 2015 17:49

Dus als ik het goed begrijp is de officiele reactie: Zelfde bril gevonden is niet zoveel nieuws, wij hebben gedifferentieerde lenzen en coatings ten opzichte van het model wat op alibaba staat?

Dank in ieder geval voor jullie reactie. Ben blij dat jullie bereid zijn duidelijkheid te verschaffen!

Wel vraag ik mij af of het duidelijk is wie er eerder was: de chinese fabrikant, of jullie?

Hebben jullie zelf gewerkt een een blueprint (haha) van de goggle, of is die van origine in het Chinees ondertekend?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een fantastisch product en ik kijk erg uit naar de levering, maar het zou de gemoederen tot rust brengen als er een manier is om aan te tonen dat de Chinees een copycat is en niet de bedenker/eerste designer.

Lastige zaak. Normaal gesproken heb ik altijd vrij snel door als een product “gereselled” wordt. Al zegt Blueprint dat ze dat dus niet doen.

Degene die zeggen dat Kickstarter niet handhaafd; ik heb genoeg projecten gezien die Kickstarter gecancelled heeft en waarbij iedereen zijn of haar geld terug heeft gehad, omdat het een resale betrefte.

Kunnen we nog een reactie verwachten?

@ColdWinterIk wordt uiteraard wel heel lastig als blijkt dat de goggle niet van de kwaliteit is die ze beloven. Maar dat ga ik afwachten, en dat zal ik ook zeker hier laten weten. En de kans is groot dat ik er dan waarschijnlijk niks meer aan zal kunnen doen. Maar dan wordt dat in ieder geval een blueprint boycot :D

Juul op 30 nov 2015 15:48

En wat denk je nu, boycot of niet? Ik ben iig niet zo overtuigd van de “top” kwaliteit. Leuk brilletje, dat wel. Maar niet echt “a brand new snow goggle which can withstand ANY condition and compete with the very best goggles in the industry.” Als je het bestelt in China voor 30€ en dan een extra slecht-weer-lens van 50€ koopt bij bp ben je al iets goedkoper af . (helaas, yellow lens niet apart te verkrijgen op hun webshop) Maar ik weet niet goed of het zelf de 80€ zou waard zijn voor mij. Ik zou hem eens in de sneeuw moeten kunnen testen vrees ik. Volgend keer toch maar een oakley ofzo…

Hoe kan je nu al uitspraken doen over de kwaliteit?

De prijs van 30 euro is bij een bepaalde afname. Jij kan als piet particulier niet 1 bril kopen voor die prijs.

Hoe kan je nu al uitspraken doen over de kwaliteit?

De prijs van 30 euro is bij een bepaalde afname. Jij kan als piet particulier niet 1 bril kopen voor die prijs.

Stino op 25 dec 2015 14:23

Omdat ik ze beide heb liggen, en dat is wat ik ervoor betaald heb hoor. Ik weet dat ik ze nog niet uitvoerig heb kunnen testen. Gewoon een puur persoonlijke eerste indruk…

Op wepowder staan trouwens nog wel een paar eerste indrukken van anderen, moest het iemand interesseren.

Ik heb de ANON M2, gewoon ff opzoeken, ook met magneten en wil geen andere.

@stino, heb deze reactie al meer gehoord. De eerste brillen zijn uitgeleverd en het valt allemaal wat tegen helaas…

@ColdWinterIk wordt uiteraard wel heel lastig als blijkt dat de goggle niet van de kwaliteit is die ze beloven. Maar dat ga ik afwachten, en dat zal ik ook zeker hier laten weten. En de kans is groot dat ik er dan waarschijnlijk niks meer aan zal kunnen doen. Maar dan wordt dat in ieder geval een blueprint boycot :D

Juul op 30 nov 2015 15:48

En wat denk je nu, boycot of niet? Ik ben iig niet zo overtuigd van de “top” kwaliteit. Leuk brilletje, dat wel. Maar niet echt “a brand new snow goggle which can withstand ANY condition and compete with the very best goggles in the industry.” Als je het bestelt in China voor 30€ en dan een extra slecht-weer-lens van 50€ koopt bij bp ben je al iets goedkoper af . (helaas, yellow lens niet apart te verkrijgen op hun webshop) Maar ik weet niet goed of het zelf de 80€ zou waard zijn voor mij. Ik zou hem eens in de sneeuw moeten kunnen testen vrees ik. Volgend keer toch maar een oakley ofzo…

tjoep op 25 dec 2015 12:50

Ivm vakantie ben ik pas over 2 weken in de gelegenheid om de bril te bekijken… Ik heb nog geen mening dus…

Hallo,

Ik twijfel tussen 2 brillen voor nieuwe aanschaf.
Heeft er iemand een advies :)

*Smith Squad
*Oakley O2 XL

null
null

@maartenverbinnen wellicht kun je beter zelf een topic openen met deze vraag, hier word hij niet door iedereen gezien.

Ik heb bij AliExpress de chinese variant besteld die hier genoemd was. Deze past prima, zit stevig en sluit perfect af bij mn helm. Enige minpunt tot nu toe is dat als je de lens eraf haald het plastic wel heel buigzaam is. Wanneer de lens erop zit, voelt de goggle stevig aan.

Ander nadeel, dan van de winkel bij AliExpress, is dat er daar geen andere lenzen te bestellen zijn. Maar dat is misschien een kwestie van uitzoeken waar de fabrikant deze besteld.

Mtb tot de lens weet ik nog niet hoe die is om door te kijken tijdens het skiën, maar dat ga ik over 2 weken testen :D

Ander nadeel, dan van de winkel bij AliExpress, is dat er daar geen andere lenzen te bestellen zijn. Maar dat is misschien een kwestie van uitzoeken waar de fabrikant deze besteld.

Jeroen28 op 7 jan 2016 09:10

van wepowder:

Deze lens? http://www.aliexpress.com/store/product/Cloudy-Day-Lens-for-…

monk op 27 dec 2015 14:59

Is nog onderweg voor mij. Dus geen idee of ie wel past, maar ziet er het goede formaat uit.
Een chinese leverancier had trouwens nog een extra duurdere (23.7$) polaroid lens beschikbaar. (Een van de lenzen die er standaard bijgeleverd waren, zijn 17.4$ bij hem) zie: http://imgur.com/a/1BkM1
Plastic is even buigzaam als de echte BSG goggle btw.

@tjoep Kan je laten weten wanneer je de lens hebt? Ik krijg hem sws niet meer op tijd voor mijn vakantie, maar als de bril bevalt is dit wel handig wanneer het zicht slecht is. (ligt er natuurlijk ook aan hoe de originele lens is met slechter zicht.)

Iemand die de blueprint al in de sneeuw getest heeft?

Ik heb de mijne inmiddels ook bewonderd. Op zich ziet hij er degelijk uit, alleen over de kwaliteit van de lenzen ben ik nog niet overtuigd. De lenzen spiegelen behoorlijk aan de binnenkant. Wanneer ik in de richting van de zon keek (gewoon in de achtertuin), kon ik in de binnenkant van de bril mijn eigen ogen heel duidelijk zien. Ik vraag me af hoe dit in de sneeuw is, want dan komt het licht uit alle hoeken de goggle in gekaatst. Verder heb ik de spring green lens, die een beetje een vertekend beeld lijkt te geven. Dit viel me op toen ik tijdens zonnig weer naar iets keek met hoog contrast (een raam met wit kozijn). Ik zag toen het witte van het kozijn een beetje dubbel (en wazig) op het raam terug… Ook hierover ben ik benieuwd hoe dit in de sneeuw reageerd.

Speciaal even aangemeld om te kunnen reageren.

Ik heb ook de BSG2 gekocht via kickstarter en heb net met beide lenzen (gele en zon lens) geskied afgelopen week.

Gele lens: binnen geeft ze enorm veel reflectie, maar als je er niet op let valt het best goed mee. Op de piste goed zicht, weinig tot geen last van aandampen. bij lage zon zie je reflectie/flares/strepen. Beetje irritant maar doenbaar.

Zon lens (aqua X): rare kleuren, verschillende kleuren over de lens, waardoor het lijkt alsof je constant door een instagram filter kijkt. Je wil constant foto’s nemen van de lucht maar het stelt zonder lens niets voor. (kan voordeel en nadeel zijn ;-) ) Ook hier bij laag zittende zon, reflecties/strepen maar als je naar witte sneeuw kijkt weinig last van.

Mijn goedkope oranje slechtweerbril heeft deze reflecties niet, mijn goedweerbril Salomon Xtend heeft ook geen last van reflecties dus eigenlijk zou de BSG2 ook gewoon zonder moeten kunnen. Goedkoop was hij nu eigenlijk niet!

conclusie: ik vind dat ik teveel betaald heb voor wat het is, had het bv de helft geweest had ik niet durven klagen. Maar nu vind ik dat het een te dure chinabril is!

Ik heb zelf dit weekend mijn China-bril kunnen testen (dus niet deze!) en daar had ik geen last van reflecties. Wel de beschreven “meerdere kleuren”. Het verloopt van blauw-wit in het midden, naar geel onderin. Maar zelf merkte ik daar tijdens het snowboarden weinig van (je kijkt nauwelijks door de onderkant van de lens).

Mijn wisselsysteem is wat onhandiger dan de magneet-optie, maar voor 45 euro inclusief opbergtasje, opberghoes, gele lens voor snachts, oranje mirrorlens voor bewolkt en blauw-gele mirrorlens voor zonnig weer toch een prima koop volgens mij.

De bril doet iig niet onder voor mijn Smith Prophecy OTG.

Plaats een reactie