Filmen op de piste.

GoPro ligt momenteel in Oakland. Wordt waarsch donderdag bezorgd :). Hoeray for the track and trace :).

Niet te snel juichen! Kan zomaar zijn dat je eind komende week een brief van PostNL krijgt dat ze de waarde van het pakket niet kunnen bepalen met de vraag of je even een factuur op wilt sturen… Dat had ik afgelopen week ook en ik heb woensdag de factuur gestuurd… Ik hoop a.s. week de camera eindelijk binnen te krijgen, terwijl hij de 8e was verstuurd… ;)

Hmmm. Ik heb 't via FedEx, dus ik heb goede hoop. En ik heb bewust het factuur erbij gedaan op hetzelfde adres. Met het risico dat het geld kost qua invoerrechten maar zelfs met die invoerrechten erbij is het geheel aanzienlijk goedkoper omdat ik aantal extra’s erbij heb besteld zoals LCD (hier 100 E, daar 80 USD) en nog het e.e.a. Dus ik had 'n beetje zoiets van ‘fuck it’. Maar ik ben benieuwd, hopelijk zit 't mee.

FedEx geeft sowieso alles aan dus betalen moet je toch… ;)

So be it. Laat 't maar weten wann jij 't geheel in ontvangst heb mogen nemen, ben benieuwd naar je eerste indruk etc. Gr.

Eerste indruk heb ik niet, want ik heb de GoPro 960 al gehad… ;) Ik weet precies wat de camera kan en heb hem puur gekocht voor de mogelijkheid om met 60fps te kunnen filmen op 720p… Maar ik zal wel laten weten wanneer ik heb in ontvangst heb mogen nemen… Hij ligt nog steeds bij de douane dus ik hoop dat hij snel wordt vrijgegeven…

Bel ze vandaag wel even op of ze een indicatieve levertijd kunnen afgeven.

Vanmorgen maar even met PostNL gebeld wanneer hij werd vrij gegeven maar ze konden me nog niets vertellen. Normaliter kan het tot 2 weken duren dus ik zou nog een weekje geduld moeten hebben… Net nog maar eens gekeken op tracktrace.nl en ja hoor, vrijgegeven!! Ik moet nog € 32,64 aan de deur betalen en dan heb ik een GoPro HD Motorsport package voor een kleine € 231,00 in mijn bezit… Scheelt toch weer een flinke smak geld t.o.v. Nederland… :D

Mijne is binnengekomen vandaag. Dat ding is in 't echt nog veel kleiner dan ik had verwacht cq 't beeld dat je krijgt van de foto’s etc. Hero Motorpack met de lcd/battery backpac en nog wat mounts etc. Prima en 'n dikke 200 E goedkoper uit dan in NL :). Wordt prachtig met skien, evt leren boarden, en windsurfen komende jaren :).

Bernard, waar heb jij hem nou uiteindelijk gehaald? Moest je bijbetalen aan de deur voor douanekosten e.d.?

Ik heb mijne gisteren binnen gekregen. Motorsport package, totaalkosten € 231,00 inclusief belastingen e.d. :D

Wil alleen de LCD backpack nog aanschaffen later dit jaar…

@Harm: Ik heb 'em besteld via GoPro.com. Uiteindelijk met 7 dagen binnengekomen. En m’n vriendin (was thuis toen het bezorgd werd) hoefde a la moment niets bij te betalen. (Ik vrees nog voor 'n douanerekening o.i.d. wat nog zou kunnen komen.)

'k Heb 't motorsports package met lcd en batt backpac, de mount om 'n aan een stok/stang te bevestigen, hoofdbandmount, de polsmount en de tripod mount. Enige waar ik me nu al van af vraag of het zo zinvol was is de polsmount maar goed, dat zien we dan wel weer. Voor 560 USD (is circa 390 EUR), kwamen nog wel 50 EUR bezorgkosten bij, als dat zo blijft is dat nog altijd 'n kleine 300 EUR goedkoper dan hier (het geheel zou hier richting 'n goede 700 EUR zijn gegaan), mocht er nog invoerbelasting verrekend worden dan zal het ietsje minder groot verschil worden.

Gisteren al met de handleiding aan de slag gegaan en ook het LCD pack is echt 'n mooie aanvulling. En de batterypack kan je gebruiken om langer te filmen, en los dient hij ook als battery charger, dus ook altijd nuttig.

Heb jij ook ervaring met het monteren van die suction cup mount op oppervlakten die WEL schokken opvangen? Dit wordt nadrukkelijk afgeraden maar ik zie iedereen het gewoon doen op YouTube. En met de mounts met 3M plakkers op je board/ski’s?

Groet,
Bernard

(Oh en ook de chest mount en de antifogdoekjes zaten erbij.(voor de volledigheid). Geen idee hoe nuttig die antifogdoekjes zijn maar ik weet wel hoe irritant het zal zijn als je er op de piste achterkomt ;).

Ah, flink pakket dus… :)
Lijkt me sterk als je nog een rekening na krijgt hoor! Volgens mij moeten ze dat geld vooraf hebben, anders geven ze hem ook niet vrij. Ik moest het cash aan de deur afrekenen in ieder geval.

Heb geen ervaring met montage van de suction cup, maar op youtube zie je inderdaad dat ding overal op zitten dus het kan best wat hebben…

Die 3M plakkers moet je NIET op je board plakken, dat wordt ook afgeraden (op facebook bij verschillende filmpjes gezien) door GoPro zelf… Heb het 1 keer geprobeerd (gelukkig hier in Zutphen op een heuvel van 10 meter hoog) en halverwege flikkerde hij er inderdaad af…

Anti fog heb ik nog nooit nodig gehad. Nou wil het feit ook dat ik nog nooit direct uit de kou binnen heb willen filmen dus er is ook nooit een aanleiding voor geweest…

Gebruiken jullie de GoPro alleen tijdens de wintersport? Of gebruiken jullie hem vaker? Ik vind die beelden namelijk heel mooi en wil ook zelf graag filmen. Maar om nou voor de 1 of 2 weken wintersport een camera aan te schaffen.

Interressante berichtgevingen hier allemaal, zit er zelf nu ook over te denken om er dan toch ook maar een sportcamera bij te kopen. Misschien wel een gopro maar dan niet de HD want dat kan mn pc niet aan. Maar wat ik mee afvraag, waarom kopen jullie er een lcdpack bij? Toch niet voor het bekijken wat je schiet tijdens het afdalen of wel?

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Ik dacht eerst; ‘zo’n LED-pack heb ik niet nodig’. Maar als je op de piste bent is het wel handig om te ‘alignen’. Hoewel het een gigantische brede hoek heeft leek het me toch handig. En er is weer de mogelijkheid om hem na 60 sec. autom. te laten uitschakelen waardoor het niet veel extra stroom zal vereisen. Maar er zijn gewoon situaties dat het echt onhandig is (denk ik) als je niet kan zien wat er gefilmd wordt. En hier is dat ding 100 EUR, in VS 80 USD geloof ik. Als je meerdere aankopen doet (verzendkosten) is het al met al veel goedoper.

Kan je ook je SD kaart in een fototoestel steken, met scherm, en zo je filmpjes bekijken in de skilift ?

@ dr dre: als jouw fototoestel SDHC kaartjes accepteert moet dat lukken lijkt me. Ik denk dat de foto’s geen probleem is, weet alleen niet of iedere camera de filmbestanden van de GoPro kan afspelen. Kan het helaas niet voor je testen want mijn camera’s gebruiken andere geheugenkaarten.

@ tum: ik heb de lcd nog niet, maar ga hem wel aanschaffen. Wat Bernard zegt: handig voor het bepalen van de positie. Je wilt wel dat je een mooie verdeling sneeuw/rest krijgt als hij op je helm zit en als je hem zoals ik op de stok zet is het wel handig om te weten dat de hoek goed is… Daarnaast is het ook leuk om te gebruiken buiten het skiën/boarden om gewoon foto’s mee te maken o.i.d.

@ jurjen: ik gebruik hem niet heel veel buiten de wintersport, maar toch wel af en toe. Laatst bijvoorbeeld met baby-zwemmen meegenomen om onderwaterbeelden te maken van de kleine spruit… Prachtige beelden die je anders niet snel zult maken… :)

de contourHD kost echt geen reet meer tegenwoordig trouwens… 140 dollar in de US. Nieuw. Jammer dat amazon niet anar EU shipped. Maar daar zijn wel manieren omheen natuurlijk.

Ik zie dat de contourHD wel te bestellen is bij Amazon.co.uk :) scheelt ook al een hoop als ik t goed heb.

Ja klopt maar het verschil tussen 100 euro of 160 euro is nog vrij groot vind ik ;)

Ik heb deze gekocht: http://www.micamcorder.com/index.php?main_page=product_info&…

Heb em gekocht voor 146 euro incl. verzendkosten. Eens kijken wat ie doet.

Hoe ben je tot die keuze gekomen leo?

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

@ tum.

Ik heb op internet heel veel cams bekeken. De Gopro, contour hd, enz.

Per toeval kwam deze site tegen. Ben toen op youtube gaan zoeken naar filmpjes met die cam en die zien er erg goed uit in HD. Pluspunt voor mij is de display. Hier heb je een klepje voor tijdens gebruik. Ook zit er een laser op voor het richten.

de hoek is wel veel kleiner dan GoPro en de nieuwste contour die is 170 graden

bij deze micam 110 of 135

dat van het aantal graden is niet helemaal waar bij de meeste is het aantal graden bij 1080hd max 130 graden.

Ik heb onlangs de Gopro 1080P HD Motorsports Hero package besteld via een Ebay-verkoper in Amerika.
Deze set werd aangeboden inclusief een chestmount.

Ik zal jullie een heleboel omrekenwerk besparen maar ik had deze complete set voor 270 euro in huis… inclusief verzendkosten en inklaringskosten. Nu moet ik er wel bij vertellen dat de verkopende partij bereid was om de waarde van het pakket (op papier) te verlagen naar 200 dollar, daardoor waren de inklaringskosten slechts iets meer dan 40 euro.

Als je zo’n zelfde set hier in Nederland koopt zit je toch al gauw op 400 euro.
Toch zo’n 130 euro die je in de knip houdt!

Als het gaat vriezen dan warm ik op!

Ik heb vandaag mijn helmetcam binnen gekregen. Zal van de week een paar testfilmpjes maken.

Ook ik heb de GO Pro HD camera, maar besteld in Engeland (vorig jaar) tijdens een goede stand van de engelse pond :) en omdat het europeesche unie is geen invoer kosten. Ik heb er iets van 230 voor betaald (Helmet package).

Ik heb wel een 3m houder op m’n board geplakt en die zit er nu al een jaar op en blijft perfect zitten! Wel eerst even voor het bevestigen goed ontvetten. Zelfs tijdens railen en springen blijft deze perfect zitten.

zie: https://www.wintersport.nl/forum/topic/22216

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@jeroen. das vet he vanaf je board filmen?! ik heb het gedaan met die zuignap.gaat op zich ook prima alleen bij een echte klapper (meerdere keren over me kop) schiet ie los :)

Hier heb ik een filmpje van krap 5 min. op de fiets.

Plaats een reactie