Filmen op de piste.

Ik zie de noodzaak van zo’n speciale helmcamera niet zo direct, wat is er eigenlijk mis met de film functie van een standaard compact camera? Kwestie van het apparaat even degelijk op de helm monteren en middels oefening de aan/uit en start/stop knop op de tast weten te vinden. Montage kan middels de genoemde zuignap, plakband of de overbekende post-elastieken. Dankzij het geringe gewicht van zo’n camera kun je deze ook prima aan het uiteinde van een extra lange stok bevestigen.

Kortom weinig tot geen nadelen en dus reden om het één en ander alvast in de praktijk te brengen.

null

Voor de definitieve versie zal gebruik worden gemaakt van smal duct-tape, met een kleur die goed combineert met de getoonde helm en de kleursegmenten van de skijas.

Grootste redenen: beeldhoek van 130 a 170 graden (helpt enorm bij stabilisatie), waterdichtheid, schokbestendigheid,…

Dit gezegd zijnde: ik gebruik ook nog steeds m’n Canon Ixus :)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

De GoPro HD Hero Motorsports staat nu in NL voor €259.95 op marktplaats.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

en LCD Backpack voor 74,95 :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Harm,
In je reactie van 22 augustus jl. schreef je o.a. het volgende:

weet precies wat de camera kan en heb hem puur gekocht voor de mogelijkheid om met 60fps te kunnen filmen op 720p…

Mijn vraag is welk programma gebruik je om de opnames later aan kennissen/familie te kunnen laten zien.

Zelf gebruik ik Magix Video deLuxe 15, maar dat programma kent allleen maar 25 cq 29,97 fps.
Dus welk programma kan die 60fps aan?

Dus welk programma kan die 60fps aan?

Jan op 9 dec. 2011 13:09

30fps+ is met name ideaal voor slomo’s en om er mooie stills uit te halen…

Jan, ik gebruik Sony Vegas Movie Studio Pro 10. Een heerlijk relatief klein programma wat perfect werkt met mijn pc met 4gb geheugen…

Had eerst Pinnacle Studio maar dat liep steeds vast en werkte behoorlijk op mijn zenuwen…

Met Sony Vegas kun je ook heel makkelijk effecten, muziek, slow-motion/versneld, etc toepassen… Handleiding heb ik niet gebruikt, steeds als ik iets wilde weten zocht ik op youtube hoe je dat deed en dan heb je het zo onder de knie…

De GoPro HD Hero Motorsports staat nu in NL voor €259.95 op marktplaats.

Jeroen op 3 okt. 2011 15:12

Heb je een link van een verkoper?

"…"

Heb je een link van een verkoper?

Marvin op 9 dec. 2011 15:57

http://kopen.marktplaats.nl/search.php?o=1&ftb=1&sea…

ik neem dit jaar mijn motorcamera mee
probeer hem met een band aan mijn schoen vast temaken , dan zit je ongeveer 20cm boven de sneeuw dus ik hoop dat het spectaculaire beelden oplevert
ik heb een camera van http://www.motor-video.nl

hit and run

Ik heb de contour hd gps. Deze gebruiken we tijdens het racen (auto racen) om in de cockpit te kijken maar ook buiten alles te zien. En ik gebruik hem voor te skiien. Niets meer dan lof eigenlijk.
Dat een gopro veel meer instel mogelijkheden heeft; interesseert mij weinig, de cotour filmt gewoon 1080p een aantal uur.
De beeldkwaliteit is geweldig vind ik.

Over de gopro kan ik niks zeggen. Over de opmerking dat een contour niet makkelijk overal te plaatsen is; het is eigenlijk hetzelfde als met de gopro. Ik heb een mount aan de zijkant van mijn helm. Ik kan hem op mijn ski plaatsen, maar ook op mijn borst of op mijn skistok. Dus wat dat betreft!

Ik denk dat de contour en de gopro elkaar niet eens zoveel ontlopen. Wel denk ik dat de gopro langzamerhand meer hype aan het worden is en dat daarom mensen er eerder voor kiezen.

Ik ben een actieve dealextreme besteller, wat denken jullie van deze camera: http://www.dealextreme.com/p/sports-720p-0-7-lcd-1-3mp-actio…

Natuurlijk zal het niet de vergelijken zijn met een Gopro, maar voor dit geld?

NielsV voor dat geld kan je haast niet mis gaan. Over de kwaliteit kan ik niks zeggen. Is meer een kwestie van risico nemen door te kopen en dan moet je het ervaren. Is het toch niks dan maar op Marktplaats.

Ik ben op dit moment bezig om mijn Nokia N95 om te bouwen tot headcam. Ik heb bij de Action een hoofdlampje gehaald

null

Ik heb het lampje eraf gesloopt en ga vanmiddag de camera aan het steuntje bevestigen.

Oplossing is wel el cheapo, maar ik moet zeggen dat ik op vorige skivakanties aardige beelden heb geschoten met mijn N95 en ben benieuwd of het in POV wat mooier uitkomt. Als ie klaar is zal ik het resultaat hier weleens neer zetten.

Edit: Het is niet toegestaan illegale praktijken te bespreken op dit forum

En verder kicken die GoPro dingen gewoon veel ass maar vind ik ze te duur. Is ooit als eens op dit forum gepost,maar ik heb een waterdicht en schokbestendig compact fotocamera die ook hd kan filmen van een vriend zelf op een oude (skate)helm gemonteerd…uiteraard niet even relaxt als een GoPro,maar stukken goedkoper (4 euro voor wat boutjes en moertjes) en leuk ‘voor erbij’. Nadelen hiervan:niet zo’n grote filmhoek en batterij gaat erg snel leeg door de koude.

Just my two cents.

euh los van dat een hoop van bovenstaande gewoon niet klopt lijkt mij dit niet de plaats. Moderators?!?

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Harm,

Ik heb een dema van dat programma gedownload en zie inderdaad onder properties - video - template o.a. HD 720-60p ( 1280 x720 ) 59,940fps staan.

Vraag:
Als je dan de opnames op die manier hebt verwerkt en wilt afspelen op een tv ( via een gebrande DVD ) lopen die beelden dan wel soepel? Komt het niet vertraagt over. 60 fps vs 25 fps?

Op welke resolutie heb jij jouw camara ingesteld tijden skiën?

@ jan wel als HD bestand bijv. mp4 branden dan heb je de maximale resolutie. Of je moet een blue ray brander/speler hebben.

Ik maak er zelf altijd MP4 files van en stream deze via mijn netwerk of ps3 naar mijn full HD tv. Echt een enorm goede kwaliteit en mega scherpe beelden.

Op dvd branden kan ook maar dat zie je terug in de beeldkwaliteit.

en volgens mij hebben de frames per seconde daar vrij weinig mee te maken. Dat is meer handig (veel fps is scherper) bij het vertraagd afspelen. of bij het bewerken van frame per frame.

ik heb m zelf sinds kort altijd op stand 5 staan 1920 x 1080 hiervoor stand 4 maar dan krijg je een fish eye effect door de wijde lens en zwarte balken aan de zijkant op mijn tv )die is 1920x1980)

Harm welke stand gebruik jij en hoe speel jij het af op je tv?

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Jan: tijdens het bewerken kan je kiezen wat je doet met die 60fps beelden he:

  • ofwel vertraag je ze. Als je bv. als doelformaat 24fps neemt dan kan je vertragen tot 40% zonder kwaliteitsverlies.

  • ofwel hou je de snelheid hetzelfde. Als je doelformaat bv. 30fps neemt dan wordt de helft van de frames er vantussen gehaald.

Het heeft geen zin om bij het bewerken een doelformaat te nemen met een hogere framerate dan 30fps (televisies en het menselijk oog hebben daar meer dan genoeg aan), maar met bronmateriaal van 60fps heb je dus de mogelijkheid om vertraagde beelden te tonen zonder dat het beeld gaat schokken.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Jeroen, Lieven en Harm

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb nogmaals gekeken naar mijn programma Magix Video de Luxe 15.

Zodra ik het MOV bestand van de Contour HD1080p inporteer wordt mij ook de vraag gesteld of ik de resolutie van het programma ook wil aanpassen aan het te importeren bestand.
Als ik daar "Ja" opgeeft, wordt het aantal fps van 25 inderdaad aangepast naar 59,97 fps.

Ik hoop veel ski-opnames te kunnen maken op
standje Action 720p 60fps.

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie reacties !!

@Jeroen,

Streamen via mijn ps3 ging echt slecht. heeft te maken met de bandbreedte?

@ joeri: dat kan… wat voor verbinding heb je? en stream je draadloos of bekabeld?

welke media server gebruik je? ik gebruik zelf ps3 mediaserver.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik brand niets voor thuis maar speel het af via een Popcorn Hour A-210 media speler… Geeft nog betere kwaliteit ook… Heb wintersport van vorig jaar wel gebrand maar die was nog op 30fps geschoten…

@jeroen, verbinding is niet optimaal (6,5Mb) laptop draadloos / ps3 lan.

Ik vind de gedeelde mappen van mijn laptop gewoon terug in mijn ps3

Bedoel je dat?

Plaats een reactie