Te koop: Lange RS 130 schoen - BSL 326 mm - MP 28

Wegens knie problemen een kleine kans op sneeuw dit seizoen, dus mijn sloffen mogen weg. Heb ze in totaal slechts een dag of 20 aangehad. Zijn in uitstekende staat.

MP: 28
BSL: 326
Leest: 97 mm
Flex: 130

Prijs: € 225

null

Bump!

Als leek heb ik hier weinig verstand van, hoe moet ik de maten interpreteren?

MP = Mondo Point: de lengtemaat (binnen) in cm, moet min of meer overeen komen met de lengte van je (blote) voet.

BSL = Boot Sole Length: de lengtemaat (buiten) van de schoen, in mm (om te weten of het in je binding past, verder niet zo relevant)

Leest = breedte bij standaardlengte (bij meeste merken maat 26). Zegt wat over de breedte van de schoen. Dit loopt grofweg van 95 mm (race-modellen) tot 106 mm. Dit is dus een smal model.

Flex = stijfheid van de schoen. Geen universele cijfers, verschillen per merk. Maar meestal gaat het van een flex van rond 80 (vrij soft) tot 130 (stijf).

De smalle leest en de hoge flex maken dit een vrij sportieve schoen: directe controle en overbrenging van krachten, maar niet zo comfortabel als ‘pantoffels’.

Lekker schoentje hoor als je van racen houdt :-) @Caspar die Factors zijn fijne sloffen, net iets stijver dan de Method die ik al had. Skiet heerlijk.

When life gets too complicated.... SKI

@Alex Ik ben blij dat je er blij mee bent. Factors zijn indeed mooie schoentjes. @GiGi Wat moeten we toch zonder jou?

@jordigeelhoed Dit is een stevige schoen. Komt het best tot zijn recht als je een bovengemiddeld goede techniek hebt en houd van een beetje gas op die lollie. De maat en vooral pasvorm van skischoenen zijn helemaal niet zo makkelijk. Als je voor het eerst een skischoen koopt, doe je zelf dan een plezier en ga dan naar een goede winkel en pas zoveel mogelijk. @GiGi weet een aantal goede winkels. Als je daarentegen weet wat je nodig hebt, kan je wellicht online wat moois scoren.

Bedankt voor de duidelijke antwoorden! Ik denk niet dat ik dit jaar zelf schoenen ga kopen, daar heb ik het geld nog niet voor (a)
Overigens zijn deze schoenen ook nog eens te klein voor mij.

Prijsbump: € 200,00

NYE BUMP: € 200,00

Hopi Casper,

Heb je de schoenen nog of heb je ze intussen al verkocht.

Plaats een reactie