Helmcamera

Hallo. Ik ga in februari weer skieen (livigno) en ik wil graag beelden vast leggen
Ik ben dus opzoek naar een helmcamera in de wat lagere prijsklasse maar natuurlijk zoveel mogelijk kwaliteit ik weet dat er veel forums over zijn maar meesten zijn gedateerd

Graag suggesties

Sony heeft mooie en goede camera’s voor een leuke prijs.

Ik weet niet welke prijsklasse je interessant vindt. Wat ik wil aangeven is dat ik zelf nog steeds een Gopro HD (de 1ste versie) gebruik, en deze nog steeds prima beelden oplevert. Het begint nu pas een beetje matig te worden. Het is dus niet perse nodig de aller nieuwste versie te kopen. Vaak is het voorgaand model ook nog in het assortiment tegen een aantrekkelijke prijs met een prima beeldkwaliteit.

Harry u bedoelt gewoon gopro hd die van 130euro is die goed?

Ik zat te zoeken rond de 100euro

Even of topic: @Harry4 gaat de kwaliteit van een camera achteruit na lang gebruik? En zo ja waarom is dit?

Hallo Remco,

ik heb een GoPro 3+ black gekocht, en daarmee is mijn ION the Game overbodig. Daarmee heb ik mijn hier recent geposte filmpje gemaakt; https://youtu.be/KaTH_a-Lk-E
170 gr. beeldhoek, full hd, wifi, waterdicht tot 3 mrt, verpakking en alle accessoires erbij. Mag weg voor 75 euro.
Interesse, mail me maar. fotografie@heveling.com

groet Coen

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Hallo, heb zelf een contour actioncam. Bevestiging aan zijkant van de helm. En dus niet zo’n hanekam als de gopro.
Mooie beelden en goede prijs

Ik zou zeker geen gopro 1 of 2 of contour halen, dat is best wel onscherp en slecht, als je je realiseert dat t al 2015 is en/of je van een vriend die een nw gopro heeft beelden te zien krijgt.

Er zijn voor minder dan €100 goede Chinese camera’s te koop die verrekte veel op een gopro lijken. Geen namaak, ze hebben ook echt een andere naam. Google is je vriend en ze kunnen gewoon in NL geleverd worden

De Chinese alternatieven geven vaak een zeer kunstmatig beeld, terwijl de Gopro in staat is het beeld zuiver aan te leveren. Ben je helemaal gek van monteren en beelden corrigeren, dan moet je voor de Gopro gaan. Wil je direct wat beelden aan elkaar plakken, dan krijg je bij een Chinese variant meer waar voor je geld.

Zelf ben ik vrij lyrisch over protune op mijn hero 3 black. Zegt dit je niets, dan heb je het waarschijnlijk ook niet nodig ;)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik heb een Xiaomi Yi in moet zeggen dat ik erg te spreken ben over de kwaliteit. Hij heeft de zelfde specificaties als de hero 3+ voor minder dan 100€. Ik post een van de dagen nog wel een filmpje gemaakt met de Yi.

Ik zelf heb een action cam van Guardo. Heb deze voor mijn verjaardag gekregen van mijn vriendin.
Naar mijn idee een goede camera voor weinig geld. En je krijgt er gelijk een hele hoop mounts voor. Dit scheelt je dus ook weer in kosten achteraf. Het enige wat ik heb bijgekocht is een chest harnas (Guardo) en een ‘selfie-stick’ (Rollei).
http://www.guardo.be/

null

Heb zelf de headband iets aangepast zodat ik deze om mijn scheenbeen (om het bovenste deel van mn skischoen) kan doen. Vind dit een mooi viewpoint omdat je zo dicht bij de sneeuw zit en je skies ook mooi ziet.

https://youtu.be/ngQqNdPdqSA

Dit filmpje heb ik laatst gemaakt toen ik en mijn vriendin een dag naar Bottrop zijn geweest.
Moet zeggen dat de camera het buiten beter doet dan binnen met kunst licht. Heb expres geen muziek onder het filmpje gedaan zodat je kunt horen hoe de audio opname van de camere klinkt. Tijdens het skieen gebruik ik de waterdichte behuizing ter bescherming van de camera.

http://iteched.nl/product.php?id=41

Ik heb zelf deze, levert goede beelden op en hij past op alle GoPro mounts wat erg handig is omdat ik deze meer solide vind en omdat er veel verschillende van zijn. Er zit een scherm op en je kan je telefoon met de camera verbinden via wifi. Zo kan je zien wat je filmt, of hij goed afgesteld staat en wat je gefilmd hebt.

Prima webshop ook trouwens

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@sneeuwbaard De gopro 4 is ook mega kunstmatig hoor. Dik oversharpened. Die Chinese zal wel net zo slecht zijn denk ik, maar ondertussen wel veel goedkoper

@McKuip

Geen ervaring met de 4, maar zelfs in de standaard modus herken ik een Gopro hier niet in. Zéker niet als ik de beelden vergelijk met een ‘budget’-camera. In protune modus kunnen alle vormen van beeldverbetering worden uitgeschakeld en worden gefilmd met een extreem hoge bitrate. Voor een normale gebruiken waarschijnlijk absoluut niet interessant, maar voor een videofiel (?:D) om van te smullen.

Ik ben het absoluut eens dat er een aantal Chinese/imitatie/budget-camera’s zijn die voor de normale gebruiker absoluut de strijd aan kan gaan met een Gopro. Eigenlijk heeft de gopro die tegenwoordig verloren als je naar de prijs kijkt.

Omdat ik nogal gek ben van het aanpassen van beelden, wil ik zelf niets anders dan een Gopro.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@snowboard4life de beeldkwaliteit gaat niet achteruit… maar je vergelijkingsmateriaal (er komen nieuwe camera’s met betere resoluties) gaat vooruit. Daardoor lijken de oude camera’s slechter te worden… maar dat is natuurlijk niet zo.

Zelf zou ik kijken naar een goedkope sony. De Goedkoopste GoPro is eigenlijk een Gopro Hero 2, en die is behoorlijk verouderd. En als je het “avontuur” aandurft, kun je altijd eentje uit China bestellen. De Xiaomi Yi, de Sj4000/SJ5000 zijn dan volgens mij prima camera’s, naast wat al aangeraden wordt (Het is niet zo eng hoor, alleen even goed checken bij de reviews of het wel de echte varianten zijn, zeker bij de SJ4000)

Kijk ook eens op een site als alibaba.com, daar heb je GoPro Hero 3 kwaliteit camera’s voor maar 50 euro. Bijv. de SJ camera’s. het duurt een aantal maandjes voor je hem hebt maar nog ruim op tijd voor je vertrekt. :)

part time skier, full time savage

Aah ik snap je. Heb zelf ook een sony (as30) en ben er zeer tevreden over. Was niet duur (130) en mooie beelden en kan op veel accessoires.

Laatst bij iBook een guardo gekocht. Dik tevreden tot nu toe.

Ik heb de xiaomi yi, voor €60 gekocht en filmt perfect in full hd op 60 fps. Echt een top ding! Ook fijn te gebruiken in combinatie met de app, enige nadeel is dat er geen schermpje in zit…

@tiemekok als je je camera op je helm hebt, is het schermpje ook niet per se nodig. Ik heb altijd mn laptop bij me om savonds in het hotel de opnames te bekijken :)

part time skier, full time savage

@stefdeboer Ja, er zit ook wifi op dus kan het al terugkijken via de app tijdens de lunch!

@tiemekok nice! Ik heb zelf de gopro hero 3+ silver. Ook super blij mee :) alleen als ik de resultaten lees en zie van (veel) goedkopere camera’s heb ik soms nog wel spijt haha.

part time skier, full time savage

Wat zijn de batterij levensduren bij de meeste van de goedkopere camera’s, zou ook eentje willen aanschaffen.

bv:SJCAM SJ4000 ziet er een leuk dingetje uit voor op de moto en het snowboard

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Ik gebruik zelf al een jaar of 3 een Contourroam en die bevalt mij ook zeer goed.

Voorbeeld filmpje van de kwaliteit bij bewolkt weer (zoals hierboven al genoemd werd is het beeld bij zon beter):

Let niet op de val ,) kwestie verkeerde kant prikken met mn ski stok

Erg tevreden over de SJCAM SJ5000+
Je kan vergelijkings filmpjes zien op youtube tussen de gopro4 en deze.
Voordelen, veel accessoires te krijgen, goedkope accu’s en natuurlijk de prijs.

Erg tevreden over de SJCAM SJ5000+
Je kan vergelijkings filmpjes zien op youtube tussen de gopro4 en deze.
Voordelen, veel accessoires te krijgen, goedkope accu’s en natuurlijk de prijs.

engineerd op 17 nov 2015 08:20

en waar gekocht ?

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Ik lees graag even mee.
Heb het e.e.a. gezien van de TomTom Bandit, maar ook een Sony camera heb ik goede verhalen over gehoord.
Ik ben iemand die het wel leuk vind om de beelden achter elkaar te zetten maar niet teveel speciale bewerkingen erbij.

en waar gekocht ?

Maartenvc op 17 nov 2015 09:27

aliexpress.com SJ5000+ Ambarella, meestal keuze om verzending via chinapost (3 a 4 weken) of een snellere koerier als dhl bv (wel meer kans op invoertaks)

Mijn xiaomi komt van banggood.com, en was binnen 2 weken in huis. Je kan gewoon betalen met ideal of paypal.

Plaats een reactie