Helmcamera

Ik heb gewoon een normale GoPro Hero. Voor ruim honderd euro heb je een prima ding, maar je mist wel het een ander… Denk hierbij aan WiFi verbinding op de camera, dit heb je bij wat andere merken wel.

Onze dochter heeft de SJcam sj4000.
De SJcam is ook bij een Nederlandse leverancier te bestellen namelijk dashcammagazijn.nl.
Wij hebben er goede ervaring mee, snelle levering en goede service.

@tiemekok Welke dingen heb je erbij gekocht? Een case neem ik aan? En een accessoire set? Extra batt?

Wat heb je allemaal nodig bij een actioncam nodig voor de skivakantie dus…
Heeft er iemand toevallig ervaring met een backpack clip mount? (Dat je hem op je rugzak klikt dus van voor)

persoonlijk zou ik ruim in de hoeveelheid batterijen zitten. (kou heeft ook een werking op accuduur)
een waterdichte case is essentieel. een bevestiging voor aan de skistok of voor snowboarders een pole.
plakbevestiging van 3M voor op de helm.
backpackclipmount vind ik persoonlijk niet ideaal omdat dit redelijk schokt, omdat de hengsels van de rugzak nooit perfect strak langs je lichaam blijven zitten. een chestmount/strap is daarin wat stabieler heb ik ondervonden.

@joostdubbink Volgens mij heeft de SJcam5000 wel een Wifi verbinding op de camera. Er wordt gevraagd om een camera in een lage prijsklasse en ik denk dat de Go Pro dat niet is. Als alternatief is denk ik de SJcam een goede keuze.

@engineerd bedankt voor de info. Persoonlijk vind ik zo een chestmount alleen erg “lelijk” zitten, hetzelfde geldt voor als je het op je helm. Je moet hem natuurlijk ergens vasthangen :p
Op mijn skischoen zou ook kunnen natuurlijk maar dan heb je minder mooie hoek.

@michaelh Ik heb alleen een case, maar ik ga nog extra batterijen en een stick kopen. Een batterij is maar €5 dus dat kan er wel af, wel is aan te raden om de officiële case te kopen, op mijn “neppe” zitten krassen…

@Michaelh klopt dat die chestmount er niet uit ziet. ook ongeschikt voor snowboarders. op de helm vind ik een camera het nets staan aan de zijkant van de helm, maar daar moet de camera ook wel voor geschikt zijn. op de arm is ook nog een optie.

@michaelh Ik heb alleen een case, maar ik ga nog extra batterijen en een stick kopen. Een batterij is maar €5 dus dat kan er wel af, wel is aan te raden om de officiële case te kopen, op mijn “neppe” zitten krassen…

tiemekok op 23 nov 2015 15:11

Zit er niet een folietje nog over het plastic?

@Robert7 Wat beschamend, je hebt gelijk! Harstikke bedankt zeg, dat tweede folietje had ik niet verwacht, ik had er al 1 afgehaald maar er zat er blijkbaar nog 1 onder! Hoe simpel het soms ook niet kan zijn! Nu kan ik na maanden eindelijk gerust slapen!

@tiemekok: Had hetzelfde, gelukkig duurde het bij mij maar een paar uur :-)

Edit: die behuizingen zijn normaliter van polycarbonaat, en da’s voor plastic best hard en sterk spul.

Aliexpress kun je ook neppers kopen.
Al voor 18 euro kwaliteit is echt wel na tevredenheid.
En vortaan meestal binnen. 2 weken binnen.

Ik heb sinds kort een Sony Action Cam. Van vrienden die een GoPro hebben hoorde ik dat veel gemaakte beelden mistig waren. Nu weet ik dat je voor de GoPro iets van anti-fog kunt kopen. Heeft iemand tips hoe ik die ‘mist’ kan voorkomen en ervaring met de Sony en ‘mist’?

Ik heb sinds kort een Sony Action Cam. Van vrienden die een GoPro hebben hoorde ik dat veel gemaakte beelden mistig waren. Nu weet ik dat je voor de GoPro iets van anti-fog kunt kopen. Heeft iemand tips hoe ik die ‘mist’ kan voorkomen en ervaring met de Sony en ‘mist’?

KimStam op 30 nov 2015 11:54

idem, ook gewoon wat anti-fog’s in de behuizing smijten…

Ik heb sinds kort een Sony Action Cam. Van vrienden die een GoPro hebben hoorde ik dat veel gemaakte beelden mistig waren. Nu weet ik dat je voor de GoPro iets van anti-fog kunt kopen. Heeft iemand tips hoe ik die ‘mist’ kan voorkomen en ervaring met de Sony en ‘mist’?

KimStam op 30 nov 2015 11:54

idem, ook gewoon wat anti-fog’s in de behuizing smijten…

tjoep op 30 nov 2015 12:10

Oh haha dat is wel erg simpel!
Dankjewel!

Deze gast heeft een goedkoop alternatief xD:

Wat voor materiaal gebruikt hij nou? @kimstam
Is voor mij niet helemaal duidelijk wat hij nou tegen de camera plakt.

@snowboard4life

Een inlegkruisje xD

Ik heb sowieso altijd een paar zakjes silica gel onderin de rugtas om condensvorming tegen te gaan.

http://www.dashcammagazijn.nl/sjcam-sj4000-wifi-full-hd-nova… deze wil ik gaan kopen maar wat heb ik aan de wifi functie en wat voor geheugenkaart zal ik kopen en waar mvg,

Wifi gebruik je om 'm in te stellen. Als je 'm op je helm hebt zie je niks, vandaar de wifi functie. Geheugenkaart: naar eigen keuze, maar minimaal Cat 10. Anders is ie niet snel genoeg.

Deze gast heeft een goedkoop alternatief xD:

KimStam op 1 dec 2015 09:42

of je kan iets kopen als:
undefined
undefined

Dat herbruikbaar zijn geloof je maar beter niet. ;-)
sony verkoopt deze trouwens ook, en die hebben het zelfde formaat hoor:
undefined

http://sp.sony-europe.com/da/1168/84435b74cce167b4a5188e6f80...

Als je een gopro haalt zal ik zeker een cat 12 halen als SD kaart, ik heb een cat 10 gehad en een cat 12. En ik merk wel een duidelijk verschil :)

part time skier, full time savage

Plaats een reactie