Stabiele videobeelden / non-shaky

Owja, mocht je voor e Yi action cam gaan, wel meteen de custom firmware erop zetten, haha

Owja, mocht je voor e Yi action cam gaan, wel meteen de custom firmware erop zetten, haha

Rene op 29 aug 2018 11:18

Denk dat ik eerst de smooth Q via marktplaats op de kop tik om mee te “oefenen”. Daarna weer verpatsen en dan het echte werk aanschaffen.

*bericht bewerkt door Schulo op 29 aug 2018 11:23

@schulo das een prima idee ^_^
@Rene scheelt dat zoveel dan? Vind de beelden van de Yi 4k+ nu al fenomenaal scherp, en ben een beetje huiverig voor instabiliteit (aangezien ik daardoor de eerste wintersport geen beelden kon schieten, want oude firmware werkte niet goed in de kou)

Vandaag op ibood een aanbieding voor een feiyutech vimble 2.
Iemand ervaringen mee? Is dit een idee voor op de piste?
http://www.ibood.com/nl/nl/product-specs/41405/146363/feiyut…

De GoPro HERO 7 Black komt ook binnenkort uit.
Die heeft “hypersmooth”, en zou super stabiel moeten zijn.
Is alleen wel weer vrij prijzig…

Wintersport, het beste wat er is.

De GoPro HERO 7 Black komt ook binnenkort uit.
Die heeft “hypersmooth”, en zou super stabiel moeten zijn.
Is alleen wel weer vrij prijzig…

luuk777w op 21 sep 2018 02:46

Eerst zien, dan geloven.

Heb al te vaak gehoord “zo stabiel als een gimbal”. Maar je zit gewoon aan de natuurkundige wetten vast. En de sensor kan maar zover bewegen bij optische stabilisatie…

Daarom zijn gimbals relatief groot. Kan daardoor meer beweging opvangen.

Het zou mooi zijn als het waar zou zijn… Maar ik zou er niet op rekenen.

DC Rainmaker heeft de 7 black getest en hem vergeleken met de 6. Het is trouwens alleen digitale stabilisatie.

*bericht bewerkt door DrPhil op 22 sep 2018 00:29

De eerste beelden van die ‘hypersmooth’ van de nieuwe GOPRO zien er anders wel behoorlijk indrukwekkend uit.

@Joren tja marketingmateriaal ziet er altijd goed uit.

Van de DC Rainmaker review:
Now, while I appreciate that generosity, I can save you the trouble and tell you that’s a very optimistic way of looking at it. Frankly, no, it doesn’t offer gimbal-like stabilization.

But, it does offer better stabilization, and in some cases – substantially better.

Een verbetering zeker. Maar gimbal-like? Was het maar waar. Dan kocht ik hem meteen. Maar ik sleep voorlopig nog wel een gimbal mee.

Hoi, ik film al jaren (ski-)vakanties met m’n iPhone. Het voordeel: Die telefoon heb je toch altijd al bij je. Mijn motto bij filmen is: In een goede montage kan je compenseren dat je beelden beter hadden gekund. Ik heb vorig jaar met iPhone SE en een “Zhiyun Smooth-C” gimbal gefilmd (nu zo’n €150,-). Dat leverde aardig strakke beelden op, die ik zelfs slowmo kon gebruiken.

Onderin het handvat van de gimbal zit schroefdraad; hiervoor had ik bovenop mijn skistok een klein draadeindje in het handvat vd skistok gelijmd. Daardoor kon ik mijn skistok als extreem lange selfie-stick gebruiken, met aan het einde de gimbal met m’n telefoon er in. Het voordeel: die stok heb je toch altijd al bij je. Het was een geslaagd experiment.

Enige nadeel was dat door de snelheid van het skiën de telefoon enorm snel afkoelde en zichzelf uitschakelde. Langer dan 3 minuten filmen is niet gelukt, dan moest ik m’n SE weer reanimeren en in broekzak laten opwarmen.

Het resultaat: https://www.dropbox.com/s/fhh8gzofhn911a5/Les%20Menuires%201…

P.S.: Die ‘rommelige’ beelden aan het begin vd clip zijn natuurlijk expres ingevoegd.

*bericht bewerkt door Binnenwerk op 22 sep 2018 20:46

Als je dit seizoen naar Canada gaat en nog een nieuwe gopro zoekt, zou ik de nieuwe Gopro daar gewoon halen. Ze verkopen de camera voor 529 Canadese dollars, wat neerkomt op zo’n 350 euro. Schilt toch weer 79 euro op de nederlandse prijs. Ik ga het in ieder geval doen, mijn gopro hero 4 silver is toe aan vervanging. Al neem ik deze wel weer mee om extra beelden te maken.

Freeride = Life

@Binnenwerk mooie beelden! En inderdaad een gimbal+telefoon is ook tegenwoordig een hele goede combi. Echter had ik met mijn Huawei wel wat focus-problemen. Maar dat verschilt per telefoon. Misschien dat een hoesje helpt om de telefoon wat warmer te houden? Zo’n metalen body verliest natuurlijk snel warmte aan de buitenlucht. Dus misschien dat een rubberen hoesje helpt de warmte in de telefoon te houden.

Maar de telefoon is tegenwoordig bijna net zo goed als de gopro’s. En met een gimbal heb je zeker mooie strakke beelden!

Zelf gebruik ik beide (Xiaomi yi 4K+ en Samsung S9+) tijdens de wintersport. Omdat de Action cam toch heel veel Groothoek heeft, en de smartphone meer kan inzoomen, en ik dus minder dichtbij hoef te komen om iemand volledig in beeld te krijgen. Wel zo veilig.

Plaats een reactie