Lekkere snowboard bochten

Het merk wel. Maar wat voor soort?

Het lijken qua vorm poederboards, maar qua stijfheid meer voor op de piste?

http://www.koruashapes.com/quiver/

Zo te zien is het de Pencil die ze gebruiken in dit filmpje maar voor alle Korua boards lijkt de zelfde shape te worden gebruikt met hier en daar verschillende details.

Camber tussen de bindingen en een flinke rockerneus.

null

Übung macht den meister!!!

lijkt wel een rage te worden, bijna ieder merk komt dit jaar met een korter zwaluwstaartje.

dylan gamache is een van de eerste die ermee begon te kloten. Zoek hem maar eens op ;-)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Het blijft allemaal een kwestie van smaak natuurlijk maar ik zou het persoonlijk erg jammer vinden om een snowboard te rijden die niet switch kan. Op die manier kun je plotseling de helft aan triks vergeten. Al is het alleen maar om je voorbeen te ontlasten, met zn “zwaluwstaartje” ben je “verplicht” om in 1 richting te gaan. Een behoorlijke downgrade in mijn beleving.

Het blijft allemaal een kwestie van smaak natuurlijk maar ik zou het persoonlijk erg jammer vinden om een snowboard te rijden die niet switch kan. Op die manier kun je plotseling de helft aan triks vergeten. Al is het alleen maar om je voorbeen te ontlasten, met zn “zwaluwstaartje” ben je “verplicht” om in 1 richting te gaan. Een behoorlijke downgrade in mijn beleving.

nordisksnoe op 15 nov 2015 17:05

Als je goed kijkt naar het eerste filmpje gaan ze een paar keer fakie ook hoor, natuurlijk is dit moeilijker met zo een board maar niet onmogelijk blijkbaar.
En ze hebben ook een board die noemt, trannyfinder, die meer freestyle gericht is.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Uhh wat dacht je van de Switch Backside Eurocarve? Daar staatie toch echt switch en vreemd gedraaid op z’n plank. Het kan dus wel. Deze trick is in 2014 genomineerd voor best trick award en wordt nu door velen nagedaan.

http://mpora.com/videos/AAdts5zibe55/embed

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Niets is echt onmogelijk maar dat is niet echt switch boarden. Ze staan switch for een fractie van een seconde midden in een trick. Super knap een erg mooi om naar te kijken!(eerste filmpje) Maar dat is obviously een directional board waarmee je niet echt switcht kunt rijden (met je board vlak op de sneeuw). Probeer maar met zn board switch te landen na een hoge sprong op een geprepareerde piste. Met uizondering van sommige pro zal dat niet altijd goed aflopen :)

Niets is echt onmogelijk maar dat is niet echt switch boarden. Ze staan switch for een fractie van een seconde midden in een trick. Super knap een erg mooi om naar te kijken!(eerste filmpje) Maar dat is obviously een directional board waarmee je niet echt switcht kunt rijden (met je board vlak op de sneeuw). Probeer maar met zn board switch te landen na een hoge sprong op een geprepareerde piste. Met uizondering van sommige pro zal dat niet altijd goed aflopen :)

nordisksnoe op 16 nov 2015 12:38

Als ik switch land met mijn twin shape freestyle plank loopt dat ook niet altijd goed af hoor. En daar wil ik niet het board de schuld van geven. :P

Übung macht den meister!!!

Niets is echt onmogelijk maar dat is niet echt switch boarden. Ze staan switch for een fractie van een seconde midden in een trick. Super knap een erg mooi om naar te kijken!(eerste filmpje) Maar dat is obviously een directional board waarmee je niet echt switcht kunt rijden (met je board vlak op de sneeuw). Probeer maar met zn board switch te landen na een hoge sprong op een geprepareerde piste. Met uizondering van sommige pro zal dat niet altijd goed aflopen :)

nordisksnoe op 16 nov 2015 12:38

Als ik switch land met mijn twin shape freestyle plank loopt dat ook niet altijd goed af hoor. En daar wil ik niet het board de schuld van geven. :P

RFKANGOO op 16 nov 2015 19:11

Ahzo, ja ik geef ook men board de schuld niet. Wie is bij jou de boosdoener dan? De bindingen of de boots ? Ik verdenk men helm, die zorgt voor een onbalans :p

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Niets is echt onmogelijk maar dat is niet echt switch boarden. Ze staan switch for een fractie van een seconde midden in een trick. Super knap een erg mooi om naar te kijken!(eerste filmpje) Maar dat is obviously een directional board waarmee je niet echt switcht kunt rijden (met je board vlak op de sneeuw). Probeer maar met zn board switch te landen na een hoge sprong op een geprepareerde piste. Met uizondering van sommige pro zal dat niet altijd goed aflopen :)

nordisksnoe op 16 nov 2015 12:38

Als ik switch land met mijn twin shape freestyle plank loopt dat ook niet altijd goed af hoor. En daar wil ik niet het board de schuld van geven. :P

RFKANGOO op 16 nov 2015 19:11

Ahzo, ja ik geef ook men board de schuld niet. Wie is bij jou de boosdoener dan? De bindingen of de boots ? Ik verdenk men helm, die zorgt voor een onbalans :p

Maartenvc op 17 nov 2015 09:33

Ik heb nog een andere helm liggen. Zal het eens proberen. Bedankt voor de tip. ;)

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie