Skistokken

ik ben op zoek naar skistokken, ik heb wat rondgekeken en kwam bij Leki terecht. vooral het trigger s systeem spreekt me aan, waarbij de stok bij een val snel loskomt. iemand ervaring met deze stokken?

Wat zijn anders nog goede stokken van 125 voor enkel op pistes?

Perfecte stokken van Leki, wil nooit meer wat anders.

Houdt er wel rekening mee dat je je handschoenen misschien moet aanpassen om het Leki bandje goed passend te krijgen.
Ik heb bijvoorbeeld de klittenbandstrap van mijn wanten af moeten knippen omdat die niet echt samen ging met het Leki bandje. Mocht je bijvoorbeeld nog nieuwe handschoenen nodig hebben, kun je overwegen Leki handschoenen te kopen met het geïntegreerde trigger-S lusje.

Ik heb er vorig jaar vanaf gezien op afrader van vele gebruikers op dit forum.

Was van plan om zowel de stokken als handschoenen te kopen. Mensen gaven aan dat het niet altijd goed werkt en dat de handschoenen tegenvallen in kwaliteit.

Ik weet dus niet wat je moet doen! Heb ik nu stokken van Salomon, matcht bij m’n ski’s dus ook geinig

Ik heb de carbon Leki’s en vind het heerlijke lichte stokken. Samen met Leki worldcup handschoenen is het een perfecte combi. Deze handschoenen worden nog wel eens aangeboden bij de grotere sportwinkels als restpartij. Ik heb er uiteindelijk 49,- voor betaald. (Voor zowel de stokken als de handschoen)

En wat betreft de werking van de leki, vorig jaar werd ik aangeskied door een kamikaze hollander op volle snelheid en mn leki skistok aan de impact kant klapte samen met de ski’s keurig los, dus ben tevreden, geen letsel, wel krasjes op het carbon, dus dat zou nu verzwakt kunnen zijn.
De kamikaze piloot had een kromme stok en kapotte kruisband, en dat op zijn tweede dag skien in zijn leven, terwijl we aan het wachten waren op een banaan zei hij dat skiles misschien toch beter was geweest…

Ik heb ook een ski stok met het trigger systeem en ik vind het heerlijk werken, ik doe het op dit moment met een bandje om mijn handschoen maar ik ga zeker opzoek naar een handschoen met ingebouwde loop.

Ik ben er twee keer mee gevallen, een keer gingen ze niet los maar dit was goed want de val was niet hard. De tweede keer viel ik echt hard en toen gingen zowel mijn ski’s als stokken netjes uit en geen pijn gehad aan mijn polsen o.i.d.

Perfect systeem. Ik ken meerderen die flink duimletsel opgelopen hebben met normale stokken. En 0 die letsel opgelopen hebben met Leki stokken.

ik heb die leki’s + handschoenen al 2jaar en ben er zeer tevreden over, ik zou wel opletten als ge ze bij uw skis laat want die carbons zijn zeer geliefd !! heb ze mij aangeschaft na een val door botsing met een kamikaze piloot en een skiduim als gevolg !!!

Als het erom gaat dat ze losgaan bij een val om duimblessures te voorkomen moet je eerst zeker weten of je ook daadwerkelijk loslaat bij een val. Ik heb die reflex niet dus voor mij heeft het systeem geen nut.

Ik heb zelf de lussen niet eens om mijn pols maar dat is meer omdat ik vaak de poeder in duik.

Lussen tijdens het skiën niet gebruiken, net zo veilig, geen Trigger S voor nodig.

Ik vind het een erg prettig systeem. Heb ze nu sinds 2 seizoenen en ben er zeer over te spreken. Heb hem nog niet kunnen ‘testen’ tijdens een val. Wellicht kan ik je daar aankomend seizoen meer over vertellen, maar ik hoop eigenlijk van niet :P

Welke stokken raden jullie anders aan? ik heb geen flauw idee waar ik op moet letten. Sommige zijn 14mm , andere 16mm, sommige bestaan dan weer uit Carbon blijkbaar. Wat maakt dan een goede stok, want de prijsverschillen zijn enorm…

Perfect systeem. Ik ken meerderen die flink duimletsel opgelopen hebben met normale stokken. En 0 die letsel opgelopen hebben met Leki stokken.

DSvier op 18 nov 2015 13:08

Beide duimen gebroken met het leki systeem. Een keer lag dat aan de slalomkappen, de andere keer niet…
Het lussensysteem is niet veiliger of minder veilig (mits goed gebruikt zodat de stok uit je hand valt in plaats van erin te blijven). Het leki systeem ziet er alleen strakker uit.

Ik heb nog een paar Leki handschoenen incl trigger lusje. Maat 9 is dit, bij evt interesse hoor ik het wel. Gr dennis

Welke stokken raden jullie anders aan? ik heb geen flauw idee waar ik op moet letten. Sommige zijn 14mm , andere 16mm, sommige bestaan dan weer uit Carbon blijkbaar. Wat maakt dan een goede stok, want de prijsverschillen zijn enorm…

Technobear op 18 nov 2015 19:18

Lastig om advies te geven. Ik heb zowel met de gewone aluminium stokken geskied als met Carbon stokken.
Ik ben om en ski alleen nog maar met Carbon. Voor beginners raad ik het niet aan. Opstaan met Carbon is erg lachwekkend want ze buigen door maar als je niet zo vaak op je snufferd gaat dan is Carbon een optie. In het verleden had ik nog wel eens een kromme stok na een val maar mijn huidige carbonsetje gaat al 4 jaar mee zonder schade. Ook het afkloppen van sneeuw van je schoenen gaat prima. Ik was oorspronkelijk bang dat ze hierdoor beschadigd zouden raken maar ze blijken erg duurzaam. De mijne zijn van rossignol.

Perfect systeem. Ik ken meerderen die flink duimletsel opgelopen hebben met normale stokken. En 0 die letsel opgelopen hebben met Leki stokken.

DSvier op 18 nov 2015 13:08

Beide duimen gebroken met het leki systeem. Een keer lag dat aan de slalomkappen, de andere keer niet…
Het lussensysteem is niet veiliger of minder veilig (mits goed gebruikt zodat de stok uit je hand valt in plaats van erin te blijven). Het leki systeem ziet er alleen strakker uit.

Hessel op 18 nov 2015 19:21

Anekdotisch bewijs is inderdaad geen bewijs. ;)

Maar ik ben dus tevreden.

@Spam Gebogen carbon, wat krom blijft staan? Weet je zeker dat dat vol carbon was? Carbon blijft namelijk niet krom staan in tegenstelling tot aluminium.

Click. Click. Peace

@Spam Gebogen carbon, wat krom blijft staan? Weet je zeker dat dat vol carbon was? Carbon blijft namelijk niet krom staan in tegenstelling tot aluminium.

Rogier op 18 nov 2015 20:55

Ha ha we hebben wel een probleem qua communicatie d laatste tijd! Ik bedoelde dus in het verleden last van kromme stokken met alu en sinds ik Carbon gebruik niet en ben ook ng tevreden over de duurzaamheid.

Hoe kwalitatief hoogwaardig Leki ook is, hier kan niemand tegenop:

http://www.decathlon.nl/stok-boost-100-p-black-id_8343767.ht…

Recht buigen als ze krom zijn, als het niet lukt gooi je ze weg en begin je met je volgende setje.

Ik heb nog een paar Leki handschoenen incl trigger lusje. Maat 9 is dit, bij evt interesse hoor ik het wel. Gr dennis

DennisKoopmann op 18 nov 2015 20:04

Ik heb eerder kleine handen ik dacht 7,5 of 8, toch bedankt.

Hoe kwalitatief hoogwaardig Leki ook is, hier kan niemand tegenop:

http://www.decathlon.nl/stok-boost-100-p-black-id_8343767.ht…

Recht buigen als ze krom zijn, als het niet lukt gooi je ze weg en begin je met je volgende setje.

RRski op 18 nov 2015 21:29

Ja grappig dat je het voorsteld maar ik had ze bij decathlon al zien staan en ik vroeg me af of het verschil zo enorm is met de bestaande merken, misschien een beetje zwaarder ofzo?

Plaats een reactie