welk skigebied als je maandag wilt gaan skien?

beste lezers,

ik zie de weerverwachtingen voor dit weekend een aardige sneeuwdump geven. ik wil maandag t/m vrijdag een midweekje de sneeuw in. heeft iemand een tip welk gebied goed te doen is. uiteraard kan ik altijd naar een gletsjer maar die zijn komende week wel heel erg koud. ik zoek dus eigenlijk een gebied dat geopend is en ook zonder gletsjer al te skien is

Er zijn wel gebieden die met een beetje sneeuwval zo snel mogelijk open willen, bv. Hauser Kaibling. Maar garanties heb je niet, sneeuw moet toch echt eerst vallen.
Kirchberg is nu nog open met 1 piste, check de webcams https://www.wintersport.nl/skigebieden/kitzbuhel/webcams… ,maar of dat er meer worden…
Mijn geld zou ik zetten op een Hintertux of Stubaier, als je geluk hebt openen ze de lager gelegen liften.

heb een appartementje geboekt in Solden. valt niet de meeste sneeuw maar leek mij toch de beste keus. frankrijk trekt mij niet zo maar was waarschijnlijk ook een goed alternatief.

@Rene1983

Als je in Sölden zit heb je met Obergurgl/Hochgurgl wel een aantrekkelijk alternatief achter de hand!

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

is dat dezelfde skipas?

Nee. Bij de weekpas kan je volgens mij bij beiden gebieden wel een dag in het andere gebied erbij kopen (tientje duurder oid), maar zijn gescheiden passen…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

De dump van aankomende weekend zit voornamelijk in de noordwest kant van de Alpen (Frankrijk, Zwitserland). Alleen de provincie Vorarlberg pikt nog aardig wat cm mee. Verder naar het oosten is de neerslag nihil.

When life gets too complicated.... SKI

voor solden word toch nog 30cm gegeven. lijkt me prima. Vorarlberg heeft geen gebieden die al vroeg openen. Sankt anton is pas 5 december. Ischgl een weekje eerder. Frankrijk en zwitserland vind ik vervelend. moet je een berg tol betalen. oostenrijk is toch mijn favoriet.

als er een verse laag ligt op de gletsjer amuseer ik mezelf ook wel. gezichtsmasker mee. extra fleece. komt allemaal goed

Hier kun je de vooruitzichten bijhouden: http://wepowder.nl/playgrounds/otztal

Have fun shredding:-)

When life gets too complicated.... SKI

schredding?

voor solden word toch nog 30cm gegeven. lijkt me prima. Vorarlberg heeft geen gebieden die al vroeg openen. Sankt anton is pas 5 december. Ischgl een weekje eerder…

als er een verse laag ligt op de gletsjer amuseer ik mezelf ook wel. gezichtsmasker mee. extra fleece. komt allemaal goed

Rene1983 op 19 nov 2015 10:38

[mention=“26060”]@Rene 1983

Ischgl is echt geen Vorarlberg …

Rene, kou hoeft met de juiste kleding maatregelen niet het grootste probleem te zijn maar zoals je ook in het weerbericht van Roel kunt lezen zou de wind (met mogelijk gesloten liften) wel eens het grootste probleem kunnen zijn op de gletsjer.

Veel plezier.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

ik ga pas maandag. de wind is dan gelukkig afgenomen. maar voor de mensen die dit weekend gaan lijkt me niet echt fantastisch. koud, wind, en sneeuwval. kunt beter net erna gaan. ma/vr. gelukkig ben ik niet gebonden aan weekends

De dump van aankomende weekend zit voornamelijk in de noordwest kant van de Alpen (Frankrijk, Zwitserland). Alleen de provincie Vorarlberg pikt nog aardig wat cm mee. Verder naar het oosten is de neerslag nihil.

Alex op 19 nov 2015 10:32

Waarom iemand hier een

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

EN er is niets zo veranderlijk als het weer!

veel plezier!

@Peter30 Ik begrijp het zelfs soms ook niet. Okay, ik roep wel eens dingen waar mensen terecht een ‘duimpje omlaag’ geven, maar in dit geval is het alleen maar informatief bedoeld.

When life gets too complicated.... SKI

schredding?

Rene1983 op 19 nov 2015 12:18

https://youtu.be/6Mtmc0-giAQ

When life gets too complicated.... SKI

misschien wilde iemand beter weer? volgens mij is het duimpje ook alweer weg

@alex, ik heb niet gedaan. maar waarschijnlijk niet persoonlijk bedoelt. kan ook op de inhoudt van reactie slaan, dat in een bepaald gebied geen neerslag in de vorm van sneeuw is???

schredding?

Rene1983 op 19 nov 2015 12:18

https://youtu.be/6Mtmc0-giAQ

Alex op 19 nov 2015 13:15

nou in dit geval hoop ik heeeeel veel te schredden. ik dacht al dat het kale piste schrapen betekende ;)

Plaats een reactie