Opening Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Kom net terug uit Winterberg, Het was vandaag nog gewoon helemaal top. Pistes waren gewoon heel goed en zoals ze in Duitsland/Oostenrijk zeggen griffig. goede grip en helemaal niet papperig op een paar stukjes na beneden bij de liften en op sommige delen waar veel skiërs op een smaller gedeelte moesten skiën. De natuursneeuw is bijna helemaal verdwenen waardoor er sommige pistes wat moeilijker zijn te bereiken als je tenminste zuinig bent op je eigen materiaal, heb je huurski’s dan kom je wel overal. al met al een heerlijke dag gehad met geen wachttijden bij de lift. Nu hopen dat de schade komende week beperkt blijft met de voorspelde regen. Ik wil namelijk komende zondag nog een keertje op en neer voordat ik de week van carnaval richting Oostenrijk ga .

Benny

Sluit ik me helemaal bij aan @benny was echt nog goed de pistes

Gisteren, dinsdag 26 januari, een dag in Winterberg geweest. Bij aankomst mist en regen. na 11.30 uur gelukkig droog gebleven maar nog wel bewolkt en soms mistig.
Pistes waren eigenlijk prima te skiën, wel op veel plekken al kaal en gras. Je moest dus wel slalommen. Maar geen ijsplaten en inderdaad goede grip. Echter gaan de condities snel achteruit. Gezien de regen die is voorspeld, vermoed ik dat aankomend week al veel dicht zal zijn of erg slecht te skiën is. Zonder verse poeder of temperaturen onder nul, is het nu snel even voorbij in Winterberg.

Piste riderrrrr

Weekend lijkt heel slecht te worden, beetje ruim gesteld gaat er tussen de 25 en 50 mm regen vallen bij stormachtig weer. Geen pretje dus. Jammer jammer.

Ook ik ben gisteren geweest, ik denk dat alleen mensen van Wintersporters aanwezig waren want het was niet druk maar ik lees alleen hier al meer dan 3 mensen die geweest zijn.

Ook ik deed de ski’s onder in de regen, maar later op de dag was het veel beter weer dan ik had verwacht en de pistes bleven erg goed, er was wel wat mist maar omdat het later in de middag wat meer ging waaien was het eigenlijk niet zo’n groot probleem. Er waren inderdaad hier en daar best wel wat slechte stukken en sommige pistes waren helaas helemaal dicht (onder andere de meeste piste’s om terug te komen naar de brabander wat jammer was).

Ik heb helaas wel 2 keer ergens omhoog moeten klimmen om in een ander deel van Winterberg te komen maar dit kan ook aan mij liggen.

Het was gisteren een prima dagje skien maar als dit weer zo blijft dan vrees ik voor het de komende dagen.

Is er al een topic wanneer Winterberg sluit? :p

@Harm ja dat heet sneeuwcondities winterberg ofzoiets ;)

#proudtobepartofleswintersporters

Op een verdwaalde natte sneeuwvlok komende nacht na is er geen sneeuw, maar heel veel regen te verwachten. Het wordt bij ons tien tot twaalf graden in het weekend, dat zegt genoeg helaas. Nulgradenniveau ligt dan heel ver biven de 1000 meter…, het is niet anders, hopelijk slaat het voor de carnaval nog een beetje om met een wat lagere vorstgrens.

Op een verdwaalde natte sneeuwvlok komende nacht na is er geen sneeuw, maar heel veel regen te verwachten. Het wordt bij ons tien tot twaalf graden in het weekend, dat zegt genoeg helaas. Nulgradenniveau ligt dan heel ver biven de 1000 meter…, het is niet anders, hopelijk slaat het voor de carnaval nog een beetje om met een wat lagere vorstgrens.

kickvanijzendoorn op 27 jan 2016 16:50

Lees op veel Duitse weersites (wetteronline.de, wetter.de, max 7ºC gaat worden en in de nacht van donderdag op vrijdag gaat het vriezen, ook hier heeft het men erover. Weet niet waar jij de 12ºC vandaan haalt.

null

12 of 7: maakt dat wat uit? Explain please…

mama on a mission in the snow

Tis zo jammer dat die kou het Sauerland net niet bereikt zondag anders was het de hele dag sneeuw… maarja regenpak is ook wel eens leuk :D

#proudtobepartofleswintersporters

Wel lezen wat ik schrijf natuurlijk, haha. Het wordt bij ons 12 graden. Verder gewioon naar serieuze weerberichten kijken en het is duidelijk dat we aan de vooravond staan van een boterzacht, stormachtig en kletsnat weekend. Hartstikke jammer, maar evengoed heel benieuwd of er maandag toch nog een paar pistes open zijn. Zoals het nu lijkt is er echter ook op wat langere termijn geen zicht op winterweer, hopelijk morgenochtend toch weer wat positievere lange termijn verwachting, dit is om buikpijn van te krijgen als winterliefhebber!

Na het weekend wordt het weer kouder!

null

Maandag eerst nog weer een extreem warme dag, daarna even wat minder zacht, kansen op echt winterweer nog altijd klein. Voor Winterberg niet perse een drama, als de stroming maar eens meer noordwestelijk zou willen worden…

Het hoeft in Winterberg ook niet echt koud te zijn trouwens. Wanneer ze maar een nacht of 2 per week temperaturen onder de -3 hebben kunnen ze alles al prima onderhouden. Voor degene die tussen maandag en woensdag in Winterberg zijn geweest, hebben jullie je ook zo kapot geërgerd aan de groep landgenoten van ROC Twente afd. Sport en beweging? Onbegrijpelijk dat een school zo’n groep zonder begeleiding en les als kamikazes over de piste laat gaan. De meesten gewoon in de trainingsbroek van school… Gelukkig was er 1 die zichzelf uitschakelde zonder iemand anders te verwonden al scheelde dat maar een haartje. Volgas op z’n snowboard van de bremberg af over de Skies van een vrouw heen en vervolgens met een rotklap op z’n schouder landen. Harde piste vs schouder 1-0! Ik ben gewoon in staat naar die school te bellen hoe ze zich daar gedragen hebben… Dwars overheen Skies van wachtende mensen voor de lift. Meest idiote capriolen uithalen bij het in en uitstappen van de lift, en dan nog een grote bek hebben ook naar mensen die ze op hun gedrag aanspraken ook.

Born to Ride

Tja, en het zit er alweer bijna op voor deze winter… De Kappe en Ruhrquelle sluiten vanmiddag voor het laatst dit seizoen. Andere liften blijven nog tot het einde van de paasvakantie, 3 april open. Maar niet getreurd! Het is alweer bijna lente en de zomer is hier ook fantastisch. Zeker als je van mountainbiken houdt! Feestvieren in Willingen is ook leuk trouwens… En volgend jaar, als de winter weer begint hebben we er in ieder geval een nieuwe lift bij in Winterberg…

Grußen aus dem Sauerland

Dus zeg maar vanaf 10 januari tot 3 april het skiseizoen; 14 weken, 100 dagen. Prima geslaagd seizoen lijkt me.

@Frank66 idd niet heel slecht, maar ze hebben natuurlijk wel de kerstvakantie gemist en de kosten van de sneeuwkanonnen zullen erg hoog geweest zijn. Eerst eind november, toen midden januari en midden februari moest er ook weer sneeuw gemaakt worden dus dat hakt er wel weer in…
@Mikannika jammer dat de Kappe al sluit maar naast de sleper ziet het er al erg slecht uit…

#proudtobepartofleswintersporters

Dus zeg maar vanaf 10 januari tot 3 april het skiseizoen; 14 weken, 100 dagen. Prima geslaagd seizoen lijkt me.

Frank66 op 28 mrt 2016 16:04

Ik geloof toch dat alles bij elkaar er toch 20% minder overnachtingen waren en ook het dagtoerisme bleef flink onder het gemiddelde. Het kan allemaal nog net, maar het houdt niet over…

Grußen aus dem Sauerland

Dus zeg maar vanaf 10 januari tot 3 april het skiseizoen; 14 weken, 100 dagen. Prima geslaagd seizoen lijkt me.

Frank66 op 28 mrt 2016 16:04

Ik geloof toch dat alles bij elkaar er toch 20% minder overnachtingen waren en ook het dagtoerisme bleef flink onder het gemiddelde. Het kan allemaal nog net, maar het houdt niet over…

Mikannika op 28 mrt 2016 17:02

Onze skischool had ondanks de gemiste kerst toch een recordseizoen, mede door een opvallend sterke pasen. Ook menig lifteigenaar was zeer tevreden. Hotel ook gewoon goed. Wat dit jaar zeer gunstig was, was dat de krokusvakantie over 4 weken verdeeld was. Hierdoor niet extreme drukte en uitstekende zaken. Volgend seizoen is alles weer in 2 weken gepropt en zal het dus aanmerkelijk drukker zijn bij de liften.

Beter kan altijd, maar én een top kerst én krokus én pasen lukt lang niet altijd.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Harry, als je hier nog wil blijven pretenderen geen belang te hebben moet je niet over ONZE skischool beginnen…

❄️

Het is toch gewoon zijn skischool, helemaal niks mis mee, zou pas gek zijn als Harry namens een andere skischool zou reageren.

Harry, als je hier nog wil blijven pretenderen geen belang te hebben moet je niet over ONZE skischool beginnen…

David23 op 28 mrt 2016 21:07

De meeste Nederlanders die hier wonen doen wel iets in het toerisme. Als je als Sauerlandse Nederlander iets schrijft over je ervaringen hier in het Sauerland, omdat die wellicht interessant zijn voor bezoekende Nederlanders, dan komt je business dus al snel ter sprake. Ik heb ook wel eens iets geschreven over de bezettingsgraad van mijn blokhuizen (oh nou doe ik het weer!) om een indicatie te geven van de drukte in een bepaalde periode. Is dat nou zo erg?

Grußen aus dem Sauerland

Harry, als je hier nog wil blijven pretenderen geen belang te hebben moet je niet over ONZE skischool beginnen…

David23 op 28 mrt 2016 21:07

Ik heb in dit bericht geen naam van de skischool gegeven. Reclame hoef ik hier ook niet te maken, wil alleen ervaringen delen en updates over de actuele zaken geven als ik er ben. Niet zoals 10 jaar geleden 100 dagen per jaar meer, maar toch nog wel regelmatig.

Ik was van 1996 (opgericht) tot 2006 hoofd van de skischool, werk er nog steeds ongeveer 5-15 dagen per seizoen als skileraar (echt voor het plezier, de verdiensten kunnen mij weinig boeien) en leid leraren op. Heb er verder geen financiële belangen meer daar en hoef er al helemaal niet van te leven.
Weet je even hoe het zit.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Dus zeg maar vanaf 10 januari tot 3 april het skiseizoen; 14 weken, 100 dagen. Prima geslaagd seizoen lijkt me.

Frank66 op 28 mrt 2016 16:04

Ik geloof toch dat alles bij elkaar er toch 20% minder overnachtingen waren en ook het dagtoerisme bleef flink onder het gemiddelde. Het kan allemaal nog net, maar het houdt niet over…

Mikannika op 28 mrt 2016 17:02

Is daar dan een verklaring voor? Want opmerkelijk gezien de liftinvesteringen.

Overzicht wintersport Sauerland sinds 2000: erg wisselvallig:
http://www.newsroom-wintersportarena.de/wp-content/uploads/2…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie