Opening Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

null

-8 kan ook!!! Zijn er ook andere bestellingen

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

En @Frans en harry wat denken jullie dat er gaat gebeuren??

Op de ruhrquelle zijn 2 extra kanonnen in positie gebracht naast de rolband. Willingen en Neuastenberg hebben de kanonnen getest en op de poppenberg draaide net bij een dalende temperatuur 1 kanon als test vermoed ik.

#proudtobepartofleswintersporters

Ik zie op de laatste webcambeelden dan op de kappe de sneeuwkanonnen aanstaan… Misschien gaan ze dan toch voor een vervroegde opening…

Born to Ride

null

Born to Ride

Denk dat dit vooral een testmomentje is.

❄️

@David23 dat weet ik niet hoor… op de käppchenhang draaien ook alle kanonnen, op de poppenberg de eerste kanonnen ookal en bij de quick-jet zijn de kanonnen op stand by gezet. Neuastenberg heeft, ondanks hun bericht iver geen besneeuwing, toch de besneeuwing aangezet.

#proudtobepartofleswintersporters

Ik denk dat ze nu niet aan het testen zijn. Bijna overal staan sneeuwkanonnen aan.

A winter without powder isn't a winter!

Poppenberg

null

Quick jet
null

Käppchen
null

Neuastenberg:
null

null

#proudtobepartofleswintersporters

Als ik het zo inschat zijn ze de hoofdroutes allemaal al aan het besneeuwen zodat na het weekend ze de grote liften kunnen openen. Op die manier kunnen ze met een beperkt risico het snelst geld verdienen. En mocht het nog flink gaan dooien dan blijft er alsnog een onderlaag liggen voor de rest van het seizoen.

Born to Ride

null

Born to Ride

@Matthias123 jammer dat de cams om 5 uur hun laatste beeld uitzenden… nu is het zooo spannend… soort cliffhanger… nu kunnen we pas morgenochtend weten welke pistes vesneeuwd worden ;)

#proudtobepartofleswintersporters

Dat mag een verrassing heten, nu hopen dat de temperaturen laag genoeg blijven.

❄️

@David23 valt toch wel mee? Komop het is en blijft winterberg ;)

#proudtobepartofleswintersporters

De kanonnen staan nog altijd aan :)

Ezzie

De webcam van de slalomhang is nog goed te bekijken in het donker. Daar staan ze nog steeds aan. Ben benieuwd hoe het er morgen bij ligt.

@Ezzie_Winterberg ben jij daar nu? Kun je dan meer info geven over welke pistes besneeuwd worden?? :D

#proudtobepartofleswintersporters

Quick Jet is alweer uit helaas.

A winter without powder isn't a winter!

@Joostw hopelijk dat ze ze weer aanzetten als het 0.5 kouder wordt…

#proudtobepartofleswintersporters

Minus vier Grad am Abend auf dem Kahlen Asten, minus drei im Skigebiet - aber 98 Prozent Luftfeuchtigkeit: Viel kommt da nicht raus. Dennoch schlagen sich einige Kollegen die Nacht um die Ohren, um testweise ein paar Schnee-Erzeuger laufen zu lassen. In den Webcams seht ihr anhand des Lichtscheins, wo die Schnee-Erzeuger laufen. Aber freut euch nicht zu früh, der Saisonstart ist damit noch nicht in Sicht!

http://www.skiliftkarussell.de/aktuell/webcams.html…

Op de laatste webcambeelden draaien in ieder geval de kanonnen op de Schneewitchenhang, de Käppchenhang, de Sürenberg, de Poppenberg en de Kappe (bovenste deel). Mogelijk ook nog andere pistes maar op de laatste beelden (7 uur) is dat niet duidelijk.

#proudtobepartofleswintersporters

Als ze op de bremberg 10 en poppenberg 10a nog aanzetten kun je over een bepaalde tijd van surenberg naar kappe skieen, toch een leuk tochtje.

Voorlopig is nog geen seizoenstart voor Winterberg in zicht. Er wordt nu bij de sneeuwproductie meer geëxperimenteerd en men kijkt waar het schip strand. De weersvoorspellingen zijn ook allemaal nog niet even duidelijk. Het enige dat zeker is, is dat a.s. zaterdag in Winterberg de Ruhrquelle geopend is en je er gratis kunt skiën. Het Skiliftkarussell zal echter naar de huidige inzichten en verwachtingen op z’n vroegst in het tweede Adventsweekend openen.

Op de kappe zijn ze toch weer aan het vuren.

Weersverwachting, met name na komend weekend is zeer spannend. De hoofdrun van de ensembles zat vanmorgen erg warm, maar de helft van de berekeningen juist koud. Mooie tijden voor weerliefhebbers!

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Zou de Poppenberg op 6 december open zijn? Aangezien ze toch weer telkens aan het spuiten zijn.

Carnas on Tour

Ik hoop koud harry… als het warm wordt met de voorspelde neerslag kunnen ze het wel vergeten…

#proudtobepartofleswintersporters

@Svennoo: Zou best eens kunnen als het weer niet te warm wordt. Voor aankomend weekend staat echter behalve de Ruhrquelle nog niks op het programma.

Winterberg gaat er wel voor. Ze hopen dat koud blijft op de time Laps van de webcam kun je zien waar de sneeuwkanonnen draaien. Quick is ook aan het vuren

@Frans Hopen dat het dan koud blijft. Zou wel erg geweldig zijn, want dan reis ik 6 december gewoon af richting jouw kant :) Ik omzeil namelijk die Hollanderverbod :D

Carnas on Tour

Afgelopen nacht hebben in meerdere gebieden de kanonnen gedraaid. Neuastenberg, Sahnehang, Bödefeld-Hunau, ruhrquelle, Altastenberg, Willingen en natuurlijk Winterberg. In Winterberg draaien op sommige plaatsen nogsteeds de kanonnen. Zi worden de kleine-büre, käppchen, slalomhang, rauher-busch, sürenberg en wss de poppenberg nogsteeds besneeuwd. Waarom de besneeuwinf op de andere pistes al uit staat is een goede vraag want de temperatuur van -2.8 is nogsteeds laag genoeg… Neuastenberg, Altastenberg, Ruhrquelle en Sahnehang besneeuwen ook nog. Willingen heeft in een HP update gezet dat het een test was om te kijken hoe goed de kanonnen presteerden.

#proudtobepartofleswintersporters

Plaats een reactie