Waarheen met kind van 5 jaar???

Begin 2016 ga ik voor het eerst mijn zoontje van 5 meenemen op skivakantie. We zijn verleden week voor het eerst naar Snowworld geweest en dit is hem zeer goed bevallen.
Nu wil ik jullie mening vragen waar we het best met hem naartoe kunnen. Mijn voorkeur gaat alleszins uit naar Oostenrijk. Ik had graag ergens gelogeerd waar hij in de voormiddag les kan krijgen en in de namiddag wat kan spelen (binnen of buiten). Ikzelf ski vrij goed, mijn vrouw daarentegen is een beginner.
Wie kan ons een goede tip geven zodat wij allen een leuke sneeuwvakantie kunnen beleven.
Alvast bedankt.

Naar zoiets ben ik ook op zoek, er is keuze genoeg :-).

Wat ik tot nu toe heb ik op mijn shortlist staan:

  • Brand
  • Gargellen
  • See
  • Kappl
  • Nauders
  • Serfaus/Fiss
  • Damüls
  • Berwang
  • Kirchberg
  • Dienten
  • Hinterglemm
  • Zell am See
  • Grossarl

Vorig jaar in St Johann in Tirol geweest en het jaar daarvoor in Fulpmes. Bevielen beiden ook goed.

mooi lijstje :-) voeg hier ook gerust Lermoos aan toe. Zeker als je kan logeren aan de “FAMILYJET” : dit is een bakjeslift die een afstand van amper 300 m naar boven gaat dus ideaal voor de eronder gelegen skischool en voor beginners! Echt een aanrader. Onze dochter heeft hier op 3,5 en 4,5 jaar heerlijke skiweken gekend. En via deze Familyjet is papa ook zo op de Grubigstein om kilometers te skiën … succes

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Vorig jaar in silvretta montafon geweest, van daaruit 2 dagen in Gargellen.
Gargellen, sneeuwzeker, skigebied in kom, kind je kind niet kwijtraken.

of Flachau is met kinderen ook zeer goed te doen.

Check vraag voordat ik reageer. Je geeft aan dat je zelf een goede skier bent en je vrouw een beginner. Wil je dan zelf tochten kunnen maken of ben je tevreden met zo’n 50km piste of zelfs nog kleiner ?

Wij zijn paar jaar terug in de Testerhof geweest (Vorderlanersbach), waar ze een fantastische kinderopvang hebben. Kijk maar even op Zoover, de foto’s van de springende kids zijn de mijne. Waar ze het jaar ervoor het hotel vreselijk vonden, hebben ze zich bij Sepp kostelijk vermaakt. Lieve mensen voor onze meisjes.

@PaddyB. De laatste jaren ben ik alleen naar Ischgl, Solden en Hoghfugen geweest. En dat beviel me daar zeer goed. Maar echte tochten maken is niets voor mij…

Tauplitz, 100%!

Wij gaan dit jaar met onze dochter van 4,5 naar Niederau. Oefenweide (met skilessen) en pistes tot in het dorp. Voor wat meer km liggen de grote gebieden skiwelt en skijuwel de hoek.

Kijk ook van tevoren eens naar de kosten voor skiles. Je kunt hier nog weleens onaangename verrassingen tegenkomen, en de verschillen tussen gebieden / landen kunnen groot zijn.

OK, geen Oostenrijk en wat kleinere gebieden, maar kijk eens in de Allgau Duitsland.
Niet ver rijden, goedkope skipassen, skiles en accommodatie.
Goede skischolen. Ideaal voor gezin met kleine kinderen naar mijn mening.

Fun Lovin' Skier

Galtür, fijn rustig gebied. Super voor kinderen. Als gevorderde kan je je ook amuseren en Ischgl ligt om de hoek.

Plaats een reactie