Lange pistes voor beginners in januari

Ik loop al een tijdje te zoeken op dit forum naar een locatie waar ik in de eerst/tweede week van januari wil gaan Skiën. Ik ben dan ook op zoek naar (sneeuw zekere) bestemming welke natuurlijk niet al te duur is.

Ik heb in het verleden wel les gehad, maar moet nog veel oefenen om de technieken beter onder de knie te krijgen. Een groot aantal (echt) groene pistes heeft mijn voorkeur om daarna over te gaan naar blauw. Daarnaast hou ik wel lange tochten.

Ik zat zelf te denken aan bv:

  • Saint Francois (maar groen schijnt hier ook niet echt groen te zijn)
  • flaine
  • Vaillore
    -Valmorel

Kortom wie help mij een keuze te maken

Bij Tignes lopen veel lange groene pistes in ‘ski tranquile’ gebied (groen aangegeven op de kaart), ook direct rondom het dorp in Alp d’Huez zijn veel echt groene pistes en lekker stoeltjesliften er tussenin.

Ook la Plagne en veel plaatsen in de 3V hebben lange blauwe en groene pistes. Meribel is wat dat betreft kampioen met een 150 meter brede groen/blauwe bos afdaling. Er ligt een liftje naast dus je kunt de hele dag leren en cruisen.

Al eens gedacht aan Kronplatz?
Pistes van 400m breed zo blauw als wat.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Aan het lijstje dat je noemt zou je ook Val Cenis kunnen toevoegen, met de claim dat ze de langste groene piste van Europa hebben. Daarnaast nog diverse andere groene pistes en de mogelijkheid om vanaf het hoogste punt met de blauwe en groene piste naar beneden te kunnen. Zeker niet te duur, sneeuwzeker in januari, 125km piste en geen skifabriek. Authentieke dorpjes en de mogelijkheid om van Lanslebourg/Lanslevillard naar Termignon te gaan op de ski en vice versa.

Weet niet uit eigen ervaring hoe de blauwe pistes zijn in Val Gardena, maar lijkt me ook meer dan zat om tochtjes te kunnen maken. Wellicht kan een ervaringsdeskundigheid hier nog wat over zeggen?

Wel uit eigen ervaring: Portes du Soleil kun je ook zo op je lijstje zetten. Kilometers aan mogelijkheden ook in blauw.

Plaats een reactie