Vervoer Genevé - Avoriaz

Goedenavond,

iemand die ervaringen heeft met een luchthaven transfer van Genevé naar hartje Avoriaz? Er zijn genoeg aanbieders te vinden dus ik ben benieuwd naar jullie ervaring. Ik heb het over een groep van 7 man waarvan er 3 eigen materiaal bij zich hebben. Vertrek en aankomst op zaterdagmiddag.
Ik begreep dat het laatste stuk in het dorp niet per auto afgelegd kan/mag worden. Is de slede voor het laatste stuk een serieus alternatief?

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Ik ben zelf destijds met ‘shuttle direct’ van Genève naar Chatel gereisd. Met zijn 7-en moet er zeker een goede betaalbare optie te vinden zijn. In Avoriaz zie je inderdaad wel wat sleetjes voorbij komen,… al verwacht ik dat de transfers je redelijk dicht bij je locatie kunnen droppen.

powwowwow jippie yoo jippie yee

Okee. Zag al scenario’s voor me dat je honderden meters met je koffers door de sneeuw loopt te slepen ;)
Ik zal eens enkele vervoersaanbieders benaderen, met een klein groepje had ik de gok wel aangedurfd om ter plaatse wat te regelen maar in dit geval kan het vast geen kwaad om vooraf te reserveren. Rijden er naast de taxidiensten nog fatsoenlijke busverbindingen?

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Vorig jaar hebben vrienden die langskwamen dit vervoer gedaan met Alpybus, maar er zijn. Meer aanbieders. Reken op tussen de 50-80 euro voor een retourtje via deze bus.

Prima te doen, tis ongeveer een uurtje rijden maar dan ben je voor de deur(avoriaz uiteraard tot aan de parkeerplaats).

Mocht je nog vragen hebben moet je mij maar even taggen, dan zal ik het lezen.

@Pvdh

Okee. Voor de duidelijkheid, dat is dus een pendeldienst die op een halte stopt? Zal even checken hoe ver dat van de accommodatie is, eventueel ook nog een goede optie!

De prijsindicatie die je geeft vind ik wel redelijk voor een retour.

Ps: geen idee hoe ik moet taggen
edit: zo te zien is het gelukt.

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Neen, het is een bus die je voor je deur afzet alleen is Avoriaz een autovrij dorp dus kan het niet in dit geval. De prijs hangt af van tijden en dag, er rijdt sowieso ieder uur een bus maar wel enkel tussen bepaalde tijden.

De alpybus kwam de mensen dus bij ons voor de deur ophalen(de berg op), en reed hen na het ophalen van nog 4 mensen naar Geneve airport.

Ken je deze Facebookgroep al :)?:

https://www.facebook.com/groups/442141869314618/

En vanaf de parkeerplaats naar de acco in een slee? :)

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Plaats een reactie