Van Gerlos naar Hintertuxer

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

In Februari gaan wij naar Gerlos en op advies van een maatje wil ik 1 dag naar de Hintertuxer Gletscher. Is dit de moeite waard en hoe kunnen we het best die kant op? We hebben zelf vervoer maar misschien weet een van jullie wel of er dat er een goede bus verbinding is. Ik dacht er zelf aan om naar Maryhoven te gaan en vanaf daar de Gletsher op te gaan…

Hoi Jaimey

1 Dagje naar de Hintertuxer Gletscher is zeker de moeite waard.
Ik zou met eigen vervoer naar Zell im Zillertal rijden daar de auto parkeren bij het station, en dan de trein nemen naar Mayerhofen en dan de gletscherbus nemen, deze sluit altijd goed aan.
Geschatte reistijd 1: 15 min

null

Maps geeft aan dat met de auto naar Mayrhoven 35min is dit klopt dus niet?

Maps geeft aan dat met de auto naar Mayrhoven 35min is dit klopt dus niet?

Ja dit klopt wel, maar als je in Mayerhofen bent ben je nog niet op de gletcher.
En met de auto eerst naar Mayerhofen rijden is niet zo heel verstandig ivm parkeergelegenheid.
Als er meer vragen zijn stel ze gerust.

GJ D

Rijdt er geen SKIbus vanuit Gerlos direct naar Hintertuxer Gletsjer? Vond het overigens niet zo heel bijzonder daar qua skiën, best leuk om eens te zien maar geen must. Parkeren gaat trouwens prima bij de gletsjer maar dat was wel buiten het seizoen (eind mrt) dus misschien dat dat in feb wat anders ligt.

Je kan ook bij Hippach de horbergbahn nemen, naar tux skiën en vervolgens de bus nemen naar de gletscher. Ben je wel wat langer onderweg en je moet flink skiën / vroeg op pad, anders is dit niet de moeite.

Wij vonden een dagje Hintertux zeer de moeite waard, zeker als er nog meer open is dan alleen de gletsjerpistes, dan kun je er prima een hele dag vermaken.
Als je toch eenmaal in de auto zit, zou ik meteen doorrijden naar Hintertux, prima parkeermogelijkheden daar, vlakbij dalstation en dalafdaling.
Reistijd met auto ongeveer een uur.

Ik zou met de auto gaan. Je kan prima parkeren bij het dalstation van de Hintertux en je bent op de terugweg niet afhankelijk van de bus/trein/bus.

Het is ook nog het overwegen waard om vanuit Gerlos vroeg per ski te vertrekken naar Zell am Ziller en daar een taxibusje te pakken naar Hintertux. Als je bijvoorbeeld met een groep van 6 á 8 personen bent is dit niet duur en wel zo comfortabel. Terugweg zal je dan wel met openbaar vervoer of weer een taxi moeten doen.

Leuk al die reacties!

Gewoon doen en lekker met de auto zelf rijden, ben je nergens van afhankelijk.

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Zeker doen gewoon met de auto bij Hintertux is voldoende parkeerplaats, wel een mooie dag uitkiezen om van het geweldige uitzicht te genieten.

Ik sluit me aan bij wat iedereen zegt: auto!
Zelf al eens in Gerlos gezeten en dagje gletsjer gedaan. Zeker de moeite, vooral ook de leuke en lange dalafdaling (Gefrorene Wand naar beneden (nadat je van het uitzicht hebt genoten!), dan één lift omhoog en weer heel lang naar beneden richting de dalafdaling, veel pistekm’s om de dag mooi af te sluiten!). Heb met een stukje off-piste door een weiland letterlijk tot twee meter van de auto kunnen skiën. De hierboven genoemde alternatieven zijn niet allemaal even aardig. Treintje en bus pakken levert mijns inziens alleen maar vertraging op. Met de lift naar boven, skiën tot Tux en daar de bus in, is ook prima, maar dan heb je dus wel wat minder tijd op de gletsjer te spenderen en meer tijd in Zillertal 3000. Ook niet verkeerd, maar dan kun je beter een dag gletsjer doen en een dag Zillertal 3000. Heb je ze allebei wat beter kunnen zien ipv de hele dag haasten.

Mocht je de kosten van een taxi willen weten (indicatie): paar jaar terug waren wij vanaf de Rastkogelbahn (vlakbij Tux, Zillertal 3000) tot Gerlos 15 euro pp kwijt, vijf man in een busje.

Als je gaat, dan zou ik lekker met de auto gaan. Geen gewacht op trein of bus, niet op heen en vooral niet op terugreis.

Let wel goed op t weer. Als t koud is, of sneeuwt of hard waait dan kan je echt beter in gerlos omgeving zijn dan hoog op de gletsjer.

Overigens zou je ook nog een dagje kaltenbach/fugen kunnen doen, best leuk voor de afwisseling en in mijn optiek meer pret dan hintertux. En een stuk minder ver rijden. Die gletsjer is ver man, langzame weg ook

Eens met bovenstaande reacties. Ga lekker met de auto, ben je ten eerste sneller en je hoeft bij drukte niet in een overvolle bus te zitten. En geen last van wachttijden bij overstappen van bus-trein enzo.
met de auto doe je er ongeveer een uur over (afhankelijk van de condities op de weg natuurlijk).

verder zou ik het weekend mijden, dan zijn er erg veel weekend skiers/boarders die naar de gletscher gaan en zal het druk zijn onderweg en op de piste.

Ik zou ook de auto nemen, dagje hintertux is de moeite waard, echter de gebieden hoch zillertal en zillertal 3000/mayrhofen ook! En veel makkelijker aan te rijden vanuit gerlos. Parkeren bij kaltenbach of de horbergbahn is geen probleem, maar ook bij hintertux ruim parkeergelegenheid. Genoeg te doen dus als je het zillertal arena hebt gezien .

Zorg wel dat je met een beetje knap weer naar hintertux gaat, dat maakt het wel zo leuk.

Plaats een reactie