wat is de algemene mening van Portes du Soleil

Ik ga deze kerstvakantie naar Chatel en wou graag even weten hoe het met dit skigebied zit. M.V.G
Jelle

Hoi Jelle,
Check https://www.wintersport.nl/skigebieden/portesdusoleil…

Hier kun je veel info,reviews en andere zaken vinden over het skigebied waar je heen gaat.
gr

"respect the mountains"

Mooi skigebied, zeker nu de verbinding over Lac de Vonnes er is.
Zeer divers, oneindige mogelijkheden.

Vorig jaar kerst was er ondanks alles nog redelijk te skiën. Nu ziet het eral beter uit dan vorig jaar.

Dit jaar zit ik er ook weer met kerst.

Mooi skigebied, zeker nu de verbinding over Lac de Vonnes er is.
Zeer divers, oneindige mogelijkheden.

Helemaal mee eens: van low budget tot luxe, van beginner tot pro, jong en oud… het verveelt nooit!

Haus Gassner in Niedernsill

Zeer groot skigebied met vele mogelijkheden. Je kan gemakkelijk doorsteken naar Avoriaz, Morzine en anderen waardoor je elke dag een andere tocht kan doen en bijna nooit dezelfde pistes doet. De pistes waren wel nooit allemaal mooi geprepareerd (zelfs 's morgens) zoals ik gewend was van in Sölden (Oostenrijk) maar het grootste deel lag er goed bij en de rest was zeker skibaar.Volgens mij is dit dan ook het gevolg van het feit dat het skigebeid zo uitgebreid is. Voor de rest is er veel bos wat erg tof is om door te skiën van de ene piste naar de andere. Dit is zeker niet moeilijk aangezien de vele skiërs er al padjes gevormd hebben. Voor de rest was alles goed. Degelijke liften, toffe eetgelegenheden. Chatel zelf is ook erg knus en gezellig. Gezellige restaurantjes en cafétjes en mooie supermarkten. Zeker aan te raden.

Weinig aan toe te voegen, prachtig gebied.

Een tip:
Houd het weer in de gaten en zorg bij naderend onheil dat je op tijd aan de goede kant (CH <>F) zit.
Wij waren een keer net op tijd toen de “hoge” liften dicht gingen vanwege slecht weer.
En dan had het een dure taxirit geworden.

Rob

Wij helaas door de weersomstandigheden niet echt van het gebied kunnen genieten. Beneden regen, boven ijs en door wind veel dicht. Maar kan me voorstellen met lekkere sneeuw en normaal weer dat je er heerlijk kunt skiën. Persoonlijk vind ik Paradiski wel nog mooier!

Leuk gebied, enorm groot. Inderdaad altijd even opletten als je een tocht maakt dat je bijtijds ook weer terug gaat.

Dank jullie wel allemaal!!!

Veel plezier Jelle!!!

The mountains are calling

Supergebied, lekker rondtoren en prima eten. Zou me er wel liefst in de voorjaarsvakantie aan wagen ivm de beperkte hoogte 2400-2500 max dacht ik).

Edwin van Riel

Plaats een reactie