Shortski vorarlberg 21/1 -24/1

Medeskiers/ -boarders,

Ik ben me aan het orienteren voor een shortski in januari 2015. Uitgangspunt is dat we in het bezit zijn van 1 seizoens 3taelerpas (3taeler.at) maar bijbetalen voor bijv. Skiarlberg is geen bezwaar. Nu heb ik drie opties:

  1. We gaan op één plek zitten en skieen daar alle dagen;
  2. We maken een soort huttentocht op de ski en gaan van gebied naar gebied en met ov/ taxi terug naar de auto;
  3. We gaan op een centrale plek zitten en pakken elke dag een ander skigebied.

In geval van optie twee/ drie neig ik naar de gebieden: diedamskopf/ warth schrocken/ lech zurs/ sonnenkopf… (damuls mellau zitten we al in de voorjaarsvakantie).

Mijn vraag: Iemand ervaring met 1 van de 3 opties (liefst in de regio uiteraard) en wat zijn absolute do’s en dont’s.

Bij voorbaat dank!

Oeps gaat even iets mis…

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@JurriaanKok

Ik ben zelf drie keer voor short-ski naar Arlberg geweest maar toen was de verbinding tussen Lech en Warth-Schröcken er nog niet. Wij verbleven die keren in Stuben en gingen skien in Albona gebied, St. Anton/Rendl en Lech/Zürs. Sonnenkopf stond ieder jaar op lijstje maar is er, om onverklaarbare reden

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Optie 3: vanuit Au/Schoppernau: eigen gebied (Diedamskopf) is groot genoeg om een dag uit te houden. Zowel Damuls/Mellau als Warth (met daarachter Lech) liggen op een half uurtje rijden. In 3 dagen kun je dan 3 gebieden skiën, en je komt dan zeker nog tijd te kort om alles te doen. Vanuit Warth is de Weisse Ring van Lech goed te doen in iets meer dan een halve dag.

Lech en Zürs zijn best duur om te verblijven, maar Zürs is een heerlijke uitvalbasis voor heel ski Arlberg. Alleen om naar Sankt Anton te geraken, heb je even de bus nodig.
De afdaling Valuga west van Sankt Anton naar Zürs is trouwens ook een topper! (doe dit wel met gids als je niet bekend bent met het gebied)
Je kan inderdaad ook de Weisse Ring skiën, je kan eens richting Warth, … opties genoeg!

wij zijn vorig jaar rond die tijd ook in die omgeving geweest. Wij sliepen heel goedkoop in een appartement in Bach en reden dan naar Warth Schrocken om daar de pistes op te gaan. Dit is een ritje van 25 minuten maar eenmaal in Warth zijn de mogelijkheden mede door de verbinding met Lech/Zurs eindeloos. zeker een shortski!

Dank alvast voor de tips. Heeft iemand ervaring met het berghotel Korbersee (koerbersee.at). Ik kom niet voor de apres ski, dus dat mag het probleem niet zijn…

Waarom zo’n stress.Ga gewoon in Pettneu zitten vlakbij Sankt Anton andere kant op niet de kant van Zurs op.Pettneu is relatief het goedkoopst om te verblijven.Met de gratis skibus 7min.naar nassereinlift vandaar kan je het hele gebied bereiken.Sankt Anton Sankt Christof, Zurs, Lech, oberlech Tip ga niet achter langs de Valuga. (Viermaal zwart).gebeuren relatief veel ongelukken en er kan geen helikopter landen.De rest van het feestje is waarschijnlijk in het ziekenhuis.
weisse ring tussen zurs en Lech is een aanrader. Mosserwirt en de crassy Cangeroe Postkeller in Sankt Anton ook.Apres ski in lech bij Hotel Krone.Dus geen stress alsjeblieft door steeds ergens anders te boeken.Zonde van je toch al korte tijd daar.

?..Dus geen stress alsjeblieft door steeds ergens anders te boeken.Zonde van je toch al korte tijd daar.

Hooykaas op 10 dec 2015 18:10

@Hooykaas

Dat is ook niet de bedoeling van TS

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Hooykaas Zoals @Peter30 aangeeft is het inderdaad juist niet de bedoeling om ‘als een kip zonder kop’ van etablissment naar etablissment te racen vandaar de open vraag. We zijn kostentechnisch (lees: vanwege hollandse zuinigheid) enigzins gebonden aan de 3taeler gebieden maar willen toch zo veel mogelijk zien/ doen.
@All: Heeft iemand trouwens ervaring met hotel Korbersee? Ik snap dat dit niet voldoet aan het beeld om zo veel mogelijk gebieden te zien maar het lijkt mijn reisgenoot heerlijk midden in de bergwereld. Als we dan op de heenweg bijvoorbeeld Diedamskof doen en op de terugweg Sonnenkopf dan komt dit aardig in de buurt van het beoogde plaatje.

OK Prima @Jurriaankok @Peter30 dan is het goed

Tip ga niet achter langs de Valuga. (Viermaal zwart).gebeuren relatief veel ongelukken en er kan geen helikopter landen.De rest van het feestje is waarschijnlijk in het ziekenhuis.

Hooykaas op 10 dec 2015 18:10

Dan neem ik aan dat je de Valuga West bedoelt? Ik vond dit nochtans een topper, maar inderdaad geen lachtertje. Volgens mij je eigen niveau goed inschatten en ga zoals altijd nooit onvoorbereid de berg af.

Terzijde opmerking: Geen ervaring met dat hotel, maar gezien de ligging zou ik wel zorgen voor goede winterbanden en sneeuwkettingen! Sowieso is dat om Warth te bereiken geen overbodige luxe.

@Dievb als daar naar beneden gegaan bent.
Alle respect voor jou

Sorry …Waar die "tbc"nou ineens vandaan komt ??

Ik heb geen ervaring met overnachten in hotel Körbersee, maar kom er wel regelmatig. Het is een fantastisch mooie plek, niet bereikbaar met de auto. Het eten is er prima, personeel erg aardig. Als de ski lift 's avonds uitgaat zit je echt midden in de natuur, het is echt een belevenis. Ik zeg doen!

Wellicht @JurriaanKok kun je hier nog nuttige info/referentie checken.?
https://www.holidaycheck.de/hi/berghotel-koerbersee/c6211f51…

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Oke, we hebben geboekt in hotel Korbersee. Nu nog paar weekjes wachten. Dank iedereen voor de tips!

Mooi! Veel plezier alvast! Uiteraard verwachten we tzt wel een report van dat hotel en de short-ski! :D
En wellicht kan ik je net voor jullie vertrek nog informeren over de actuele stand van zaken in het gebied. De week ervoor zit ik in Schoppernau.

Plaats een reactie