foto,s pasjes

We vergeten allemaal wel eens wat maar onze mobiel vergeten we bijna nooit je kan niet zonder. Daarom maak ik van mijn skipas ,zorgpas,rijbewijs en paspoort altijd een foto. Ook het nummer van de plaatselijke piste redding zet ik erin ,mocht er onverhoopt wat gebeuren of verliezen heb je nog altijd gegevens bij de hand. Als je je telefoon maar niet verliest. Scherm daarom je BSN nummer af op de foto,s van paspoort rijbewijs

Op een of andere manier vind ik foto’s maken met een mobieltje van dergelijke documenten nou niet heel erg verstandig. De meeste mobieltjes uploaden zo’n foto direct naar het grote internet, waar het mijns inziens niet de zelfde bescherming zou bieden als een ouderwets kopietje van de spulletjes opgeslagen in een vakje van m’n jas/rugzak/portemonnee.

Een ‘backup’ maken is natuurlijk wel altijd aan te raden!

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Over het foto maken van identiteitsbewijzen, er is een app van de overheid “KopieID” waarmee je een foto/scan van je paspoort oid kan maken, je BSN en andere gegevens kan “doorstrepen” opdat het document dan gebruikt kan worden bij bijvoorbeeld het hotel, of de winkel.

Woensdag iets sneeuw voor het Zillertal vanaf 10 cm.

Plaats een reactie